VozidláAutobusy › SOR BN 9,5Čiastočne nízkopodlažné (tzv. low-entry) midibusy SOR BN 9.5 českého výrobcu SOR Libchavy vylepšili pôvodný typ B 9.5 znížením podlahy medzi prvými a druhými dverami, čím sa v tomto priestore stali plne nízkopodlažné. V zadnej časti ostala zvýšená podlaha. Daňou za toto riešenie bolo dovtedy neobvyklé riešenie karosérie s "hrbom". Na trh sa dodávali od roku 2005 a nitriansky dopravca tieto midibusy zakúpil v rokoch 2012 a 2013 po testovaní jedného vozidla tohto typu na prelome rokov 2011/2012.


SOR BN 9.5 v pôvodnom stave


SOR BN 9.5 po zmene názvu dopravcu

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. SOR BN 9,5 NR-751GK, NR-768GK, NR-777GK, NR-778GK, NR-780GK, NR-788GK 2012 2012 6
2. SOR BN 9,5 NR-126GZ, NR-146GZ, NR-326GZ, NR-331GZ, NR-333GZ, NR-336GZ 2013 2013 6
Spolu: 2012 – 2013   12

Technické parametre

Dĺžka:9600 mm
Šírka:2525 mm
Výška:2950 mm
Výška podlahy:340 mm (1. - 2. dvere)
800 mm (3. dvere)
Rázvor:4450 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:26 + 1
Počet miest na státie:48
Celkový počet miest:74 + 1
Pohotovostná hmotnosť:8100 kg
Motor:IVECO F4AE 3682F, Euro 5 EEV, kvapalinou chladený naftový preplňovaný šesťvalec
Výkon motora:185 kW / 2500 rpm
Objem motora:5880 cm3
Maximálna rýchlosť:80 km/h
Prevodovka:automatická, 6-stupňová
Riadenie:RBL C 500 V, hydraulické monoblokové
Nápravy:predná: SOR BN 004, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: DANA Spicer G150, tuhá, s jednostupňovou redukciou, hnacia
Pneumatiky:285/70 R19.5
Klimatizácia:Webasto Spheros Citysphere

Opis

Polosamonosnú panelovú karosériu autobusu zostavili z oceľových profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu zvonku obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Pre zvýšenie antikoróznej ochrany použili pre spodnú časť skeletu nehrdzavejúcu oceľ. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu výklopných elektropneumaticky ovládaných dverí. Pre uľahčenie nástupu/výstupu cestujúcich vozidlo vybavili funkciou naklonenia pravej časti vozidla k vozovke, tzv. kneelingom a výklopnou plošinou pri druhých dverách. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom, oproti druhým dverám v priestore pre kočík a invalidný vozík osadili pozdĺžne do bočnice sklápacie sedadlá. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Pracovisko vodiča vybavili uzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili posuvnými časťami bočných okien, stropnými výklopnými vetrákmi a strešnými klimatizačnými jednotkami Spheros Citysphere. Vykurovanie riešili teplovodným kúrením. Autobusy dodali v sivo-červenom nátere.

Úpravy

Do autobusov bol postupne nainštalovaný informačný systém firmy R&G Mielec.

Prevádzka

Autobusy SOR BN 9.5 premávajú na linkách s menšími kapacitnými nárokmi a na linkách s obmedzenými priestorovými pomermi.

Katalóg vozidiel

NR-751GK NR-768GK NR-777GK NR-778GK NR-780GK NR-788GK
NR-126GZ NR-146GZ NR-326GZ NR-331GZ NR-333GZ NR-336GZ

  • Počet nevyradených vozidiel: 12 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

NR-336GZnevyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.