VozidláAutobusy mestských liniek › Mercedes - Benz O 405 GN Avtomontaža

Mercedes-Benz O 405 GN Avtomontaža

Úvod

Slovinský výrobca autobusových karosérií Avtomontaža-bus Ľubľana sa v priebehu 90-tych rokov 20. storočia venoval aj výrobe autobusov na podvozkoch Mercedes-Benz, MAN, TAM, Scania či Volvo. Jedným z jej produktov bol aj nízkopodlažný kĺbový autobus na podvozku Mercedes-Benz O 405 GN s označením AM O 405 GNM. Výroba karosérií a autobusov v Avtomontaži skončila v roku 1999 po vyhlásení bankrotu firmy.

Tri kĺbové autobusy tohto typu boli do Nitry dodané v roku 2010 z prevádzky Veolia Transport Praha, ktorá ich vlastnila ako ojazdené zo Slovinska. Dva z nich boli zaradené do nitrianskej mestskej dopravy, tretí premával v prímestskej doprave v okolí Nitry.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Mercedes - Benz O 405 GN NR-710FR, NR-678FS 1999 2011 2015 2
Spolu 1999   2

Technické parametre

Dĺžka 17930 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3035 mm
Rázvor 5725 mm
6175 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 55 + 1
Celková hmotnosť 28000 kg
Motor Mercedes-Benz OM 447.979 hLA, Euro 2, naftový preplňovaný radový 6-valec
Výkon motora 220 kW
Prevodovka ZF, automatická
Nápravy predná: MB VO 4/34
stredná: MB NR 7/5, vlečená
zadná: MB HO 7/10, hnacia

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu trojnápravového vozidla zhotovili z dvoch článkov, ktoré spojili kĺbom. Motor umiestnili naležato v zadnej časti vozidla. Pre cestujúcich osadili v pravej bočnici trojicu dvojkrídlových dverí s elektropneumatickým pohonom otvárajúcich sa dovnútra, pri prvých a druhých dverách s podlahou bez schodov, pri tretích dverách s jedným schodíkom. V interiéri osadili pre cestujúcich čalúnené sedadlá v priečnom usporiadaní 2+2. Niektoré sedadlá umiestnili na vyvýšenom schodíku. Vedľa tretích dverí umiestnili pracovisko pre prievodcu. Vodičovi vyhradili pracovisko oddelené od priestoru pre cestujúcich zadnou stenou a dvierkami. Osvetlenie interiéru zabezpečili žiarivkovými svietidlami. Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien, stropnými vetrákmi a na streche umiestnili klimatizačnú jednotku.

Úpravy

Vozidlá v Nitre obdržali optický informačný systém firmy R&G Mielec.

Prevádzka

Autobusy boli zaradené do premávky na začiatku roka 2011 ako prevádzková záloha namiesto dvoch autobusov Karosa B 741.

Katalóg vozidiel

NR-710FR NR-678FS

Počet nevyradených vozidiel: 0 (0 %)

Počet vyradených vozidiel: 2 (100 %)

Legenda

NR-678FSvyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.