Reply on: Vladimír #23616:
Tiež ma to zarazilo. A zarazilo ma aj to, že to na objednávanej doprave pripúšťa zákon a že to na objednávanej doprave pripúšťa objednávateľ. Niekedy mám pocit, že Slovensko nie je za ČR o dva roky ale o desať. Tu sa tlačí v autobusoch na bezbariérovosť na 100% a na železnici na 80% (pretože niektoré trate udrží nad vodou len šukafón) ale neviem si predstaviť že by čo aj v Chebe alebo Chomutove objednávateľ objednal nové bariérové vozidlá.
henko151
Existoval iba ten do/zo Zámkov. Avšak, ten okrem prepravy cestujúcich do staníc po trase má prípoj v podstate len na EC do Prahy/z Prahy a Komárna. V roku 2019 som s ním často chodil a často sa stávalo, že sme do Nitry prišli o jednej, lebo čakal na EC z Prahy.
Na cesty do Bratislavy väčšina ľudí asi preferuje skôr autobusy, ktoré prvé odchádzajú až nejak okolo 5 a posledné prichádzajú pred rozjazdom o 22:30. Jedine, kde sa oplatí vlak (resp. skôr dopĺňa chýbajúcu ponuku autobusov) na cestu Bratislavy je práve ten 3:51, a ten ktorý je 23:59 v Nitre.
Ale tiež súhlasím, že nová ponuka diaľkových vlakov Ex Tatran, na ktoré nám nadväzujú vlaky z Nitry/do Nitry by mohla prilákať viac cestujúcich, ktorí by využili aj MHD aj v týchto hodinách.