Reply on: henko151 #22522:
Problematika ,,Neutrál automat" je už takmer folklór...tento nešvar sa rozmohol v ostatných piatich-šiestich rokoch.Prišiel s tým vodič,ktorý už u nás opäť nepracuje a keď som sa ho osobne pýtal,aké pozitíva v tejto praktike vidí, odpovedal mi: ,,menšá spotreba" ...že sa mu podarilo slušne rozbiť ,,podávač kvaltov" v prevodovke a celé to kopalo,to už ho nesralo...a nainfikoval s tým veľké množstvo vodičov,ktorí túto praktiku rozvinuli do megarozmerov. Prakticky takmer v každej osádke sa našiel debil,čo toto praktizoval. Lebo spotreba...že má každý SOR rady NB tempomat(hádam okrem 118-ky,aj to sa nejdem hádať)a cezeň sa dá významne znížiť priemer spotreby,to nevysvetlíš.Vyššie spomenutý občan toto praktizoval aj vo vozidle 603FV, v ktorom prevodovka nikdy ani len neškubla a dnes krásne pri podraďovaní kopne..aby sa vedelo,že podradila...Táto praktika je rovnako tristná aj pri manuálnych prevodovkách.Moderné motory takisto vypnú čerpadlo pri jazde bez plynu pod kvaltom.Konieckoncov dokázal to už ML634 od LIAZu.A to anai nemal CommonRail...
dingo