Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: henko151 #22124:
Sorry za triplepost, ale ešte doplním že ak je to on, tak sa jedná o ročník 2001.
Reply on: henko151 #22123:
Menšie pátranie na internete záhadu 555HJ vyriešilo: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=564&pid=15962#top_display_media

Autobus vyzerá identicky aj zvonka aj zvnútra, neviem či je to presne konkrétny kus ale dodávka určite, takže Utrecht,NL.
Reply on: dingo #22122:
Ten Vanhool je na papieroch 145EZ, takže ťažko sa dohľadávajú informácie o ňom. Možno Vladimír by nám vedel viac povedať o pôvode 555HJ. S tým ročníkom netuším, kedže VanHooly od 2001 do dnes nezmenili dizajn. Jediné čo sa pridalo sú denné svietenia a palubka VDO. Inak je to stále také isté ako tie naše.
Reply on: henko151 #22121:
1. Zatial som vždy videl iba 1 dvere zlé, myslím, že je to opravitelné, (nie som si istý)

3. to máš pravdu, ale myslím si, že keby sa o to viac zodpovední starali, vyzerala by lepšie, mladšia je o mesiace. Mne sa veľmi Karosy páčia a myslím si, že máš pravdu s tým, že vanhooly vyzerajú lepšie.

4. viem, že je to náhrada, ale netušil som prečo bol iný ako ostatné, ani rok sa podľa mňa nelíši (za toto nedám ruku do ohňa), aj na evidencii dopravcov sú tie informácie dosť oničom.
Reply on: dingo #22120:
1.To prečo celkovo dvere na B961 sú také neposlušné ti vysvetliť neviem. Nevidím do toho až tak hlboko čo sa tam kazí a pod. (Nie som šofér, nejazdím na tom, netuším čo sa tam kazí)
2.No veď hovorím že hentie malé nestačia
3.Prvom rade táto naša Karosa si táto už niečo odžila aj v Přerove. Od VanHoolov by nemala byť mladši, je to tiež 2002. Tá Karosa je skôr morálne stará, kedže oproti VanHoolom ktoré sú rovnaký ročník vyzerá strašne staro. No Ečkové majú výhodu v 4-stupňovej prevodovke. Ale myslím si že v Čechách boli nakúpene hlavne kvôli tomu že boli lacné. Osobne si myslím že tie autobusy v 2006 niekto kúpil iba preto, že bol rád že vôbec na nejaké nové má. Lebo v tom roku už boli Citybusy, Lionky, Citara, Urbina... a mohol by som ďalej pokračovať aké rôzne nizkopodlažné moderné typy boli.
4.NR-555HJ je dovezený ako náhrada za zhorený NR-145EZ. Netuším odkiaľ prišiel, aký je ročník. Ale tak našli adekvátnu náhradu za 145EZ a až na ten lenivý motor by to mohol byť fakt slušný autobus.
Reply on: henko151 #22119:
Môžem sa spýtať, prečo občas B961 nejdú tie 2. dvere (resp. nefunguje iba 1 krídlo)?

A skôr si myslím, že klimatizácia vo Vanhoole išla, len nestačila.

Taktiež naša Karosa by bola úplne super, keby to bola B961E, bohužial je to iba B961.1970, ktorá by nemusela byť v takom zlom stave ako je (pozrime sa napríklad na české mestá, kde jazdí veľa kusov a stále sú dobré), ale peniaze.

Taktiež si myslím, že je dokonca o niečo mladšia ako VanHooly.

A ak sa môžem spýtať, prečo je 555hj iný ako ostatné vanhooly, je z nejakej inej série?
Reply on: Leona #22117:
Dobrý deň,
toto síce neni stránka dopravcu, ale skôr nejakej komunity čo sa zaujíma o dopravu. Takže ak hľadáte stránku dopravcu, tak neváhajte sa tuto obrátiť: http://www.arrivanitra.sk/spolocnost/napiste-nam/

No a teraz môj subjektívny názor prečo v klbakoch klíma nejde. Nitra v súčastnosti má 5 druhov klbových autobusov.
1. SOR NB18 (tie bielo-červeno-sivé, ktoré majú 5 dverí)
- tie klimatizáciu nemajú vôbec, iba stropné vetráky/ventilátory pre lepšiu cirkuláciu vzduchu.

2.Karosa B961E (starý, bielomodrý autobus ktorému z času načas nejdu 4 dvere)
- ten tiež klímu nemá, iba stropné vetráky/ventilátory

3.Mercedes O345G (biely, 4.dverový, má veľké schody a veľké vetračky)
-tento klímu nemá, ale má veľmi veľké okná cez ktoré by človek aj hlavu prestrčil

4.VanHool AG300 (vami spomínané biele trojdverové autobusy)
-tento typ má vodičom ovladané stropné okno, ktoré sa nachádza na stropom v autobuse.
-okrem toho v 2009 bolo do týchto autobusov domontovaná klimatizácia Webasto Citysphere
-konkrétne sa jedná o dve klimatizačné jednotky (jedna v prednom článku, jedna vo vleku), každá má by mala mať chladiaci výkon 3,8kW (zdroj pre hnidopichov: https://www.webasto.com/fileadmin/webasto_files/documents/country-folder/switzerland-ger/hd/Data-Sheet/bus-productdatasheet-citysphere-ch.pdf)
-pre porovnanie takéto isté dvojice klimatizačných jednotiek sú aj v tých malých červených autobusoch (SOR BN9,5)
-myslím si že tieto klimatizácie nie sú stavané na tak veľké autobusy a tak veľké teploty aké sú v posledných rokoch.
-ďalším problém je že vodiči často nepúšťajú túto klimatizáciu ktorá je aj tak sama o sebe neúčinná.
-ešte veľký problém by som videl že obávam sa že nie sú všetky klimatizačné jednotky v najlepšom stave. Buď ako spomenul dingo sú pokazené alebo nemajú možno ani náplň, nie sú vyčistené.

A posledný 5. sa od 4. veľmi nelíši
Jedná sa o Van Hool AG300 NR-555HJ (tiež bez otvaracích okien, iba strešné. Má reklamu na OC MAX)
-toto vozidlo podľa mňa ako jediné klbové má plnohodnotnú klimatizáciu....avšak jeden háčik to má...toto vozidlo nie je motoricky najvýkonejši a vôbec nie stavané na prudké kopce a tak často krát ak chce šofér výjsť hore Hviezdoslavou triedou musí klimatizáciu na chviľu vypnúť, lebo bud by ostal v polke kopca alebo by išiel rýchlosťou pripomínajúcu skôr chôdzu ako jazdu autobusom.
-inak avšak tento autobus má veľmi dobrú klimatizáciu(netuším čo je to za značku), má aj spravené rozvody. Takže fúka nie iba s tých krabíc v strede článkov( ktoré tam ani nie sú), ale fúka z prieduchov pri okne po celom voze, takže chlad cítiť rovnako v celom voze.

Toto je moje zhodnotenie klbakov v Nitre podľa tepelnej pohody. 😃 Ako posledné by som spomenul, že za tieto problémy by nemala niesť zodpovednosť ani Arriva, ani výrobcovia autobusov, ani výrobcovia klimatizačných jednotiek, ale skôr mesto Nitra. Kedže aký rozpočet, taká verejná služba pre ľudí. Osobne si myslím že keby mesto platilo viac za dopravu a iba nevyplakávalo nad drahou dopravou, tak sme dnes mohli mať viac ekologických, klimatizovaných, modernejších, čistejších autobusov... 🙂


Reply on: Leona #22117:
Dobrý deň, vo vanhooloch klimatizácia funguje (ak práve nie je pokazená), je však nepostačujúca pre celé vozidlo, alebo bola vypnutá alebo zapnutána slabo.
Dobrý deň, zaujíma ma, prečo nejde klimatizácia v dlhých autobusoch, ktoré majú celosklenené okná. Čo v nich majú ľudia skapať? Vopred ďakujem za odpoveď.
Reply on: Ričard #22111:
Neviem čo presne myslíš, ale majú niečo takéto, tie dvere, ktoré svietia sú otvorené. Ale nebudem sa hádať.
Reply on: Ričard #22113:
Aha, ďakujem.
Reply on: Ričard #22113:
Občas mám pocit, že ani klimatizáciu.
Reply on: Fifo26 #22098:
A teraz som si spomenul – nie všetky VanHooly majú (funkčnú) Wi-Fi.
Reply on: dingo #22109:
Evidentne nie, no dostal som nedávno mail, v ktorom sa hovorilo o čoskoro nastávajúcom upgrade stránky... tak možno.
Reply on: henko151 #22103:
Mal som na mysli spojenie, ktoré umožňuje palubáku vidieť stav dverí.
Reply on: Ričard #22107:
Tiež, väčšinou sa používa API, a ďakujem človekovi čo spravil toto a ešte aj open source.
https://github.com/mrshu/python-imhdsk-api
Reply on: Ričard #22107:
Ďakujem veľmi pekne, pre autobusy a diskusiu nie je RSS? Bolo by super, keby to niekto pridal. 😞
Reply on: Ričard #22107:
Dakujem, chcel som vytvorit nieco pre mobil, sice neoficialne ale manualne updatovat by to bol hardcore. Preto som sa pytal.
Reply on: dingo #22106:
Ak by si sa chcel dozvedať zmeny v cestovných poriadkoch, prihlás si RSS kanál priamo na hlavnej stránke. RSS s fórom som ešte nenašiel.
Ahojte, má imhd nejaké verejné API použitelné napríklad na získanie Cestovných poriadkov alebo vozidiel, v najlepšom prípade aj diskusie? Ďakujem

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.