Potom by si asi aj VanHool vyžiadal od Arrivy ešte vyššiu sumu a (aspoň teda sa domnievam), že už ten najväčší základ je omnoho drahší než SOR a cena je v našej krajine všeobecne rozhodujúci faktor. Ale s tými podmienkami určite pravda, akurát za príplatky.
Vážení, hádam si nemyslíte, že keby Arriva kupovala nové VanHooly, tak by si nemohla nadiktovať silnejšie motory, viac dverí, motor vzadu (síce neviem prečo, ale robí sa aj taký (AG330) a prístrojovku ako v SOR-ke? Arriva dostala tieto vozy, špecifikované pre placaté Holandsko s menšou výmenou cestujúcich a prevažne nástupom prvými dverami od svojej sestry "za hubičku" a myslím, že im je rada.
Teraz som mal na mysli medzimestsky Line 10,8 LE.. ale súhlasím, mestský má hlavne zadnú časť a dvere strašne blbo riešené. SORky majú výhodu(aj keď niekedy aj nevýhodu) v počte dverí. Na jednej strane rýchlejšia výmena cestujúcich, na druhej strane sa nie je kam uhnúť, najmä v plnom buse, keď sa človek vždy môže len k iným dveriam vyhnúť. Ale to už je o ľuďoch, pretože často, aj keď má človek dobrý úmysel sa uhnúť vystupujúcim von z vozidla, je to znemožnené zúrivo sa tlačiacim nastupujúcim (najmä starším ľuďom).
Crossway LE má poda mňa opäť málo a malých dverí na to, aký dlhý je (asi sa bavíme o LE 12,8 M). Je tichý, ale nie je na tom inak ako bratislavské rozpadávajúce sa dvoj-trojročné Urbanwaye. To už radšej kúpiť SORky.
Tie Urbiná sú super náhrada za C744 a 280.10, rozhodne veľké zvýšenie komfortu. Tiež Crosswaye LE, akurát nepochopil som tie 4 sedadlá so sklonom 90°, tam sa celkom nepohodlne sedí, inak veľmi dobré busy, najmä pre dôchodcov a kočíky.
Takže na MHD sú výhodnejšie SORky, keďže majú lepšie vlastnosti pre vodiča a ten tam je polku dňa, cestujúci tam v porovnaní s medzimestskou toľko času nestrávi, takže až toľko komfortu nevyžaduje. Taktiež sú lacnejšie, rýchlejšie, takže uznávam, SOR je lepší na MHD.
Zo strany cestujúceho hodnotím Vanhool ako pohodlnejší – vo vnútri je tichší, obzvlášť vzadu. Byť vodičom by som ale na Vanhoole jazdiť nechcel. Nielen, že motor vpredu poriadne hučí, ale farebný LCD displej a dopytové otváranie dverí sú na SORke určite praktickejšie a pohodlnejšie. A v neposlednom rade, Vanhool má príliš slabý motor, aby sa s ním aspoň na rovných hlavných ťahoch dalo dobiehať meškanie (L 4, 16, 17, 27, 32).
Vanhool to včera vzdal aj na Kmeťovej, podľa turnusu mal ísť až na Viničky. Vyložil cestujúcich a odišiel niekam, smer ŽST Mlynárce. A potom sa prázdny vrátil na Kmeťovu. Budú sa Vanhooly ešte v zime zaraďovať na linku 32? Včera to nedopadlo dobre.
N/A