USS si tie linky platí ako objednávku, ak DPMK nesplní nejaké podmienky tak sú zato vraj pokuty (neviem či už niekedy DPMK dostal pokutu), raz mi ktosi hovoril že keby ráno napríklad nevyšiel do ulíc Košíc na mestské linky ani jeden autobus či električka USS musí byť bezpodmienečne obslúžený.
Ja len na margo stahovanie busov z beznych liniek pre USS akýsi...ak DPMK chce prevadzkovat MHD aj pre U. S. Steel, mal by si dokupit k tomu viac autobusov. Co to je za sprostost stahovat kvoli nejakej poruche bus z beznej mestskej linky? Ci bezní ludia nepotrebuju spoje len U. S. Steel ich potrebuje? A okrem toho tam jazdi L26 Tak ak je porucha tak nech si vazení páni prestupia do iných liniek a nie takto to riesit a clovek v meste sa spoja nedočká....
Nastupil som na Aténskej tak sa sedelo celkom pohodlnne, nešlo sa v tom zle, len sa nie je čoho držať ani kde sa postaviť. Nevhodné na takúto linku. A 6905 má problémy so vzduchom.
Kapacitne nenastal absolútne žiadny problém. 5719 a 5756 boli síce plné ale nie tak, aby sa v nich nedalo dýchať. Všetky 3 zalohy sa stretli tak, že sa to rovnomerne rozložilo. Najväčší nápor bol na Valcovniach a ten vyriešila dlhá 4730. Organizácia bola zvládnutá na jedničku s hviezdičkou, z dispečingu to riadil človek, ktorý ma dokonalý prehľad o linkách R z vlastnej skúsenosti a ozaj klobúk dole aj vdaka nemu to dobre dopadlo. Takéto výpadky nie su sranda nie koli pohodliu ani koli tomu kto sedí alebo stojí ale hlavne pre rovnomerné rozmiestnenie cestujúcich lebo je to ozaj masaker pobrať takú masu ludi. A 15m Solaris zase nema až o tolko vela miest ako mala sorka. A ešte taká maličkosť, profesionalita sa nezaprela ani v momente keď dispečing fungoval bez PC, ktoré vtedy tiež vypadli. Do to toho nervozny ludia nie len z rýchlodráhy ale aj ostatných mestských úsekov kde nastala napríklad ako naschvál porucha na linke 24, ktorá byť nahradená musí. Ako prvá ku Perešu nabehla 5719 a ešte iniciatívne dávala pozor na cestujúcich z električky, ktorá ostala viseť na Perešskom moste, ktorý sa pozabudli alebo sa rozhodli na poslednú chvíľu. A pobrala všetkých. Je to krízová situácia a keď riešime úsek Pereš - USS ide o smiešne minúty. Meškanie tiež nebolo až tak fatalne. Vonku boli úplne všetky zálohy robilo sa čo sa dalo. Problém nebol ani v tom, že by ludia čakali v daždi. Do príchodu záloh ludia sedeli v električkach a hlavne na Pereši dispečer zastavil premávku na bezpečný prestup do zálohových vozidiel.
Ak to mala byť sebaobrana, tak jalová, ak dovysvetlenie, tak úplne mimo misu.
Ja absolútne neriešim, koľko ľudí kde sedí! Ale že tu máme jediné zálohové vozidlo nad 12 m. Aká je denná výprava? Aký je percentuálny podiel typovosti? A zodpovedá to typovosti záloh?!
Ad dozorná rada: Tak sa teda pochváľte, pán inžinier, čo tam teda prejednávate. A nie arogantne odvrknúť, aby som sa staral o svoju kapustu. Zápisy tajnejšie než zväzky ŠtB, transparentnosť nadovšetko, od čias Ihnáta akoby ani nejestvovala. A, div sa svete, produkuje sa nám tu kauza za kauzou. Takže si milerád vypočujem, čo také svetoborné sa tam vyriešilo.
Nevsuvaj mi do ust, co som nepovedal a nedomyslaj, co som ja myslel inak. V tej dvojici bezne ludia sedia, cestuje tam zhruba 50-70 cestujucich, hovorim o max obsadeni za Optimou. Preto ak si presadnu do maleho SORu, tak sa zmestia. Ziadne stresy. Preto som maly voz poslal vcera tam. Velka 4730 sla ku R2, kde je tych cestujucich viac. Po trase este brala od inej R pri Optime resp pri vodojeme.
Dozornu radu nechaj tak, ci aj z jej rokovani mas zapisy a vies, co prejednava? Zjavne nie. Tak nekecaj a staraj sa o svoju kapustu.
A ja tu len opäť doplním, že nemáme kĺbové vozy ani do normálnych služieb, zato si ale môžeme dovoliť plnú dielňu TD klbovych trolejbusov, len tak stáť. A zabudol som, nahrádzať Solarisy, nie len kapacitne obmedzenými elektrobusmi. Denno denne na trolejbusoch či linkach ako 15,19,36 zaskakuje Tedom alebo v lepšom prípade 15 metrák. Nie fakt, ak teraz od MHD neodplašia ľudí, tak už nikdy.
Len zodve poznámočky. Nemôžem si pomôcť, bolo mi nahrané priamo na smeč.
Po prvé: „...kde mimochodom spravidla všetci pohodlne sedíte...“ – to je akože výčitka táto vsuvka?! Pevne v intenciách onoho slávneho „cieľom DPMK bolo čo najviac stojacich cestujúcich“?! Normálne sa nestíham čudovať...
Po druhé: Kamže sa podela druhá kapacitnejšia autobusová záloha? Na kieho čerta sa tá služba preradila do tabuľky 12-metrových vozov? Jáj, zabudol som. Bolo sa asi treba zbaviť jednej služby v solarisáckej tabuľke, keďže tam ťažko zháňať niečo pojazdné a navyše nejaký pošahanec vydumal nahrádzanie „starších naftových vozidiel“ (rozumej SU15) baterkošmejdami. Dozorná rada sa zobudí kedy, prosím? Nič sa nedeje, všetko v poriadku?
Sanovať čo i len bežné výpadky košickej výpravy jediným jedným vozidlom kapacitnejším než bežné sólo je minimálne na pováženie. O „výhodách“ tohto riešenia v prípadne mimoriadností škoda rozprávať...
V prvom rade nevypadla meniareň, ale napájanie na vstupe všetkých meniarní, ktoré sú napojené z ES Haniska. Chyba teda nastala niekde na ceste medzi VSE a VSD ako správcom distribučnej sústavy.
Po druhé - DPMK v takej chvíli nemá žiadnu informáciu, či výpadok napájania bude 5 alebo 60 minút. Ak trvá, vysielaju sa náhradné autobusy. Nie pre bežných cestujúcich, ale v prvom rade pre vás železiarenských. Tí ostatní stáli v daždi po zastávkach, kým sa z iných autobusových liniek ako 27, 72, 28 a neviem ešte akých posťahovali ďalšie autobusy.
Takže ak sa dostaví jeden malý autobus pre cestujúcich dvojvozňovej súpravy, kde mimochodom spravidla všetci pohodlne sedíte, tak môžte byť len radi, že nepatríte medzi tých ostatných menej dôležitých zamestnancov nemocníc, škôl a podobne ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
LUKYmhd