Reply on: Vladimír #242:
Áno, v Brne sa do pravoulého oblúka 40 km/h a do výhybky 50 km/h rýchlosť bežne praktizuje, ale druhá stránka veci sú DN, ktoré sú alarmujúce. Ukážkovo to môžeme vidieť na DN KT8D5 ev.č. 1706 spred 2 týždňov, ktorá sa doslova samovoľne zošrotovala...
V prvom rade je potrebné zamerať sa na organizačnú stránku veci a striktne kontrolovať a postihovať každé malicherné porušenie (najmä v Brne) a až v ďalšom rade na technickú stránku a podľa finančnej situácie postupne riešiť najprv kolízne body (oblúky a výhybky s vyskutujúcimi sa vykoľajeniami a vidlicovými jazdami) a napokon aj všetky ostané úseky s aplikáciou naklápania tratí (menšie opotrebenie), výmenou žliabkových koľajníc za vignolové (dlhšia životnosť) a výmenou výhybiek s vyššou konštrukčnou rýchlosťou. Rád by som na takých zrýchlených úsekoch videl prestavovateľné srdcovky, čím by sa odstánili dynamické nárazy a bolo možné dosiahnuť prejazdy cez výhybky ako bez výhybky

Sarko
Takze co sa tyka tej krizovatky, cez ktoru pod uhlom 45° prechadza el.trat, nie je nijako specialne zabezpecena, ale je to standard. Uvedeny usek cesty je vlastne sucastou dialnicneho privadzaca ku dialnici D1, naviac, je tu urcena prednost v jazde elektricke. Svetelna signalizacia sa aktivuje/deaktivuje prejazdom sluckami medzi kolajami a predstavuje poistujuci bezpecnostny prvok, aby sa pri zvysenej povolenej rychlosti predislo nechcenym dopravym nehodam. Na margo moznych odpovedi od Mat3j - nesedi ani jedno z uvedeneho
K tomu zastavovaniu. To v skutocnosti nema nic spolocne so spominanou krizovatkou a je to tzv. bezpecnostna zastavka, kde musia zastavit vsetky vlaky (aj manipulacne jazdy a dielna). Bezpecnostna zastavka tu bola urcena po tom, ako tu doslo ku stretu vlaku s kamionom, ktory odbocoval na dialnicny privadzac. Z bezpecnostnych dovodov tu urcil DPMK uvedene zastavenie.