Lenže to je benzín / CNG, nie nafta / CNG. A liať do auta "najlepší" benzín dostupný na trhu je podľa mňa len vyhadzovanie peňazí, keďže predpokladám, že to nie je žiadne Maserati, ak je to CNG. S blahej pamäti Feliciou jediné palivo, pri ktorom bol poznať rozdiel oproti N95, bola stovka od Avanti, keď si ju ale ešte vozili z Rakúska.
Rozdiel vo výkone podľa mňa nebude v samotnom CNG palive. Mám v aute CNG motor 150 koní (110 kW) a po prepnutí na benzín ťahá na 80-90% výkonu CNG aj vtedy, keď tam dám najlepší benzín dostupný na trhu. Iste sa skôr zhodneme na tom, že výkon je vecou komponentov a nastavenia celého systému, nielen typu paliva.
Moja skúsenosť je, že ZF je vždy lepšia voľba ako Fojt.
Samozrejme zásadný rozdiel bude ten, že Citelisy sú CNG.
Čísla ako kW a Nm veľa nepovedia, kým nie je k dispozícii aj krivka. Moja stará Fabia I 1,9 TDI s 240 Nm jazdila omnoho lepšie ako nová III 1,4 TDI s 250 Nm.
Hej, zabudol si na palivo a chladenie. Naviac najväčšim problemom su ajtak plynove a nie len plynove ventily u Citelisov, keď voz vyjde po udržbe alebo oprave a su povolene tak by si sa čudoval ako vedia paradne ísť. Väčšinou asi dovtedy pokiaľ tam nerachne nejaka hadička, potom to v dielni preventivne priškrtia ešte viac ako to bolo pred údržbou a hore Furčou môžu chodiť v jedničke. A veru u Citelisu zaleži aj na počasi resp. teplote, rano alebo za chladu su oveľa živšie (dobre nazyvať Citelis živym nie je na mieste), ako keď je teplo.
S499.1023:
Prevodovka zase až taky rozdiel neurobi, keď som išiel naftovym ZF citelisom tak to tiež nebola žiadna sláva a naproti tomu, Solarisy so 6 st. ZF prevodovkami sú o poznanie lenivejšie ako tie s 4st. Voithom. To pomôže možno pri jazde do kopca ale na rovine je 6kvalt lepši možno tak na uspornejšiu jazdu. Citelisy by neboli živšie ani s nimi.
Vtip je v tom, že ja som nevaril Predávam tak, ako som kúpil. Vozidlá ma až tak nezaujímajú, neoverujem preto spätne každý detail.
Ak je za tým prevodovka a nie motor, rád si poopravím názor. Zrejme aj ďalší vedia, môžu doplniť. Ale predbežne si myslím, že hlavná pointa sa ani potom nezmení: nedopatrenie pri nákupe.
Takže si to o tom najslabšom motore pre rovinaté mestá uvaril z vody. Ten výkon a krútiaci moment plne vyhovuje aj pre San Francisco. Akurát je tam výrazne horšia prevodovka (4q Fojt vs. 6q ZF).
nepodarilo sa mi tam zistiť pohotovostnú hmotnosť SOR-u. Podľa českej wikipédie sú SOR-y konštrukčne ľahšie ako porovnateľné busy ostatných výrobcov (výrobca tým dosahuje nižšiu cenu), čo môže popri väčšom krútiacom momente motora byť ďalšia vec, kvôli ktorej sú živšie.
Problém s Citelismi pri jazde hore kopcom je z kategórie "aj majster tesár sa utne". Proste keď sa nakupovali Citelisy, z ponuky rôznych motorov a výkonov sa siahlo po najslabšej dodávanej motorizácii (prakticky vhodnej iba do miest ležiacich na rovine). Ale keď na takéto "detaily" predávajúci neupozorní (nemusí to byť úmysel, nerieši to...) a ani kupujúci si to neuvedomí, príde sa na to, až keď je pozde. Vybrať vtedy iný motor, CNG Citelisy by chodili hore kopcom ako rakety.
okrem toho maju (takmer) vsetky busy obmedzovac na 80 km/h... hore kopcomviac ani nepusti, jedine dolu kopcom ak nepridava plyn alebo na neutrali sa vie rozbehnut na vyssiu rychlost..
mi.v