Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nebolo to tu asi spomenuté, 4722 už bez celovozovej reklamy
Reply on: S499.1023 #58950:
to viem len zo stránky
Citelis vs. SOR:
https://imhd.sk/ke/popis-typu-vozidla/453/Irisbus-Citelis-18M (krútiaci moment 1100 Nm)
https://imhd.sk/ke/popis-typu-vozidla/747/SOR-NB-18-City (krútiaci moment 1300 Nm)

nepodarilo sa mi tam zistiť pohotovostnú hmotnosť SOR-u. Podľa českej wikipédie sú SOR-y konštrukčne ľahšie ako porovnateľné busy ostatných výrobcov (výrobca tým dosahuje nižšiu cenu), čo môže popri väčšom krútiacom momente motora byť ďalšia vec, kvôli ktorej sú živšie.
Reply on: mi.v #58949:
Čo v tom máte za motory?
Reply on: Yogi616 #58935:
Problém s Citelismi pri jazde hore kopcom je z kategórie "aj majster tesár sa utne". Proste keď sa nakupovali Citelisy, z ponuky rôznych motorov a výkonov sa siahlo po najslabšej dodávanej motorizácii (prakticky vhodnej iba do miest ležiacich na rovine). Ale keď na takéto "detaily" predávajúci neupozorní (nemusí to byť úmysel, nerieši to...) a ani kupujúci si to neuvedomí, príde sa na to, až keď je pozde. Vybrať vtedy iný motor, CNG Citelisy by chodili hore kopcom ako rakety.
Reply on: Yogi616 #58935:
okrem toho maju (takmer) vsetky busy obmedzovac na 80 km/h... hore kopcomviac ani nepusti, jedine dolu kopcom ak nepridava plyn alebo na neutrali sa vie rozbehnut na vyssiu rychlost..
Reply on: Davidoshmhd #58944:
To by totiž znamenalo, že ani s mýtnou jednotkou nemôžu na D/R mimo obec.
Reply on: Davidoshmhd #58944:
Že by odľahčená konštrukcia oproti všetkým ostatným?
Reply on: S499.1023 #58943:
Máš pravdu, aj naše majú v TP:
Najväčšia konštrukčná rýchlosť vozidla: 80 s obmedzovačom km.h-1
Reply on: S499.1023 #58943:
S nálepkami o maximálnej rýchlosti na zadnom čele prišli vozidlá už od výrobcu a predpokladám, že rovnaké číslo majú aj v TP.
Reply on: Davidoshmhd #58941:
Myslím, že podstatné je, čo je v techničáku a DPMK by tam nemal lepiť inú nálepku.
Reply on: S499.1023 #58940:
Košické majú na sebe nalepenú 70-ku. ?
Reply on: Iv #58939:
Citelis má konstrukčnú 80 a SOR NB tiež.
Reply on: P1X3L3310 #58930:
Kedysi na rovine to vytiahlo tak 80, konštrukčná rýchlosť je len 70...jeden dokonca dostal pokutu, keď šiel na letisko a šiel 80, za prekročenie konštrukčnej rýchlosti...
Reply on: Yogi616 #58935:
Však preto som hovoril, že rozprávky starého zbrojnoša.
Reply on: Yogi616 #58935:
* vysávač
Reply on: Yogi616 #58935:
s elektrickou hore Amfikom som obehol aj citelis, aj SORku .. jedine Solaris dokaze konkurovat ? ?
Reply on: S499.1023 #58934:
Čosi. Ten náš Citelis do kopca 108km/h? ?
Počas pracovného týždňa sa mi už stalo, že došiel Citelis a za ním SORka na "trolejbusovej" linke. A šiel som radšej tou druhou SORkou. Do kopca to vybehne jedna radosť, Citelis hučí jak vysávaš a pomaly necúva.
Reply on: tbus #58933:
Ja som myslel, že hovorí o rýchlosti. A na SOR-ke je prevádzková teplota aká, keď to používa ten istý motor?
Reply on: S499.1023 #58932:
108 stupňov je na Citelise ešte prevádzková teplota. Prehriatie motora signalizuje až niekde na 115 °C ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.