Reply on: KVKV #82124:
Tak ale povedať "mal som zelenú, nemal tam čo robiť, zabil som ho, no a čo" a povedať "Mal červenú, nemal tam čo robiť, je to jeho vina", je pomerne doooosť rozdiel. Takže, prosím, nevkladaj mi do úst, čo som nepovedal, a ani nikde nemyslel, a ak si to niekde našiel, tak to PROSÍM napíš kde. Pretože toto je len obyčajná domýšľavosť. A čo sa týka zastavovania na prechode, to je také.... pokiaľ sa v Košiciach na priechod doslova nehodíš, tak Ti nezastavia. V autoškole na to pozor nedávajú alebo skôr, je im to jedno, a práve aj to, ako často sa mi staví, že ma dobrovoľne pustí auto cez prechod je dôkazom toho ako vravím, že národ je totálne nevšímavý. Osobitnou kategóriou sú taxikári, tí nemusia nič, ani smerovky, ani rýchlosť, a keď sa toto všetko nabalí na jednu kopu, tak ma minule takmer kriesia /prechod cez 4prúdovku a trať za amfikom smerom na radnicu/. Je to o vzájomnej tolerancii, ale väčšina ľudí akonáhle má auto, tak už pocit chodca nepoznajú.
mi.v
Môj názor je, že niektorí chodci sú aj pri cestách naďalej vo svojom svete (či je za tým momentálna indispozícia alebo nadobudnutá lenivosť sa akokoľvek namáhať) a iní chodci aj motoristi podceňujú 1. schopnosť zrýchlenia električky a 2. brzdnú dráhu električky. Niekedy sa ich správanie dá predvídať a niekedy nie. Ale vzhľadom na ich vyžadovanú dopravnú kvalifikáciu (u chodcov – nulová*, u vodičov individuálnej dopravy – nízka) väčšiny chýb sa dopúšťajú oni, čo vidieť aj v praxi. Ich možné dobré zrýchlenie vo vzťahu k dopravnej situácii im dáva aj priestor k impulzívnemu konaniu, kým vodič električky, autobusu alebo nákladného auta potrebuje dlhší čas na rozjazd a preto aj viac plánuje a vyhodnocuje situáciu – ani keby chcel, často sa nevie vrhnúť do kolíznej situácie tak bezhlavo ako chodec, cyklista, motorkár alebo automobilista, ktorý niekedy najprv ide, potom rozmýšľa.