Reply on: S499.1023 #82132:
Smerovka na kruháči sa dáva pri výjazde z neho, aby vodič prichádzajúci ku KO, alebo čakajúci na možnosť vstupu doň, vedel, že vozidlo už nebude pokračovať v jazde po kruháči.Ale na tom KO pri Optime jazdia len tri typy (polo)vodičov:
1. ten, čo nikdy nedá smerovku
2. ten, čo smerovku dá akoby tam nebol žiadny KO
3. ja, ktorý ju používam podľa zákona
Takže daný KO si tých nehôd pýta viac, než sa tam stáva.
mi.v
Môj názor je, že niektorí chodci sú aj pri cestách naďalej vo svojom svete (či je za tým momentálna indispozícia alebo nadobudnutá lenivosť sa akokoľvek namáhať) a iní chodci aj motoristi podceňujú 1. schopnosť zrýchlenia električky a 2. brzdnú dráhu električky. Niekedy sa ich správanie dá predvídať a niekedy nie. Ale vzhľadom na ich vyžadovanú dopravnú kvalifikáciu (u chodcov – nulová*, u vodičov individuálnej dopravy – nízka) väčšiny chýb sa dopúšťajú oni, čo vidieť aj v praxi. Ich možné dobré zrýchlenie vo vzťahu k dopravnej situácii im dáva aj priestor k impulzívnemu konaniu, kým vodič električky, autobusu alebo nákladného auta potrebuje dlhší čas na rozjazd a preto aj viac plánuje a vyhodnocuje situáciu – ani keby chcel, často sa nevie vrhnúť do kolíznej situácie tak bezhlavo ako chodec, cyklista, motorkár alebo automobilista, ktorý niekedy najprv ide, potom rozmýšľa.