Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Terepin #81312:
Nie je. Ale aj tak si neodpovedal.
Reply on: veteran #81329:
To sa neráta nikde, očividne. Pričom práve na Zimnej/Boženy Němcovej sa to doslova ponúka... Jednak pre združenie zastávok a jednak pre šírku komunikácie... Ale načo, ešte by sa do projektu dostalo niečo, čo v Košiciach nikdy nebolo.
Reply on: veteran #81329:
Pokiaľ nebude trať fyzicky oddelená od cesty, tak prejazdu áut nezabrániš. Má tam byť nejaký fyzický oddeľovač?
Stačí sa pozrieť napríklad na električkovú zastávku Radnica Starého mesta pre linky 6 a 9, ako vyzerá napríklad kryt medzi koľajami po pár dňoch prejazdu autobusov. Dokonca je už vyznačený aj kryt výhybkového mechanizmu. Žeby už aj ten povolil? To len na margo toho, že aj keď sa neráta s prejazdom áut, neznamená to, že tadiaľ nikdy neprejdú.
Reply on: Granite01 #81328:
Na týchto uliciach sa ale s prevádzkou na koľajovom páse neráta. A na prejazdoch/križovaniach betónová doska má byť.
Reply on: veteran #81326:
Prečo sa na Zimnej (predpokladám aj Komenského) používajú na konštrukciu koľajového zvršku podvaly? To by som sa radšej pýtal. Z dlhodobého hľadiska prevádzky je výhodnejšie použiť pevnú betónovú dosku, resp.špeciálne betónové panelové konštrukcie ako podklad pre koľajnice. Podvaly totiž majú tendenciu v dlhodobom používaní sa pohybovať, pretože sú na koľajovom spodku položené volne (to má vplyv na geometriu a nerovnosti asfalt.krytu). Žiaľ do Košíc ešte nedorazilo jasné pravidlo - tam kde je potrebné rátať s automobilovou prevádzkou na koľajnicovom páse je potrebné používať betonovú dosku. Tam kde je koľajnicový pás oddelený je vhodné použiť podvaly.
Reply on: Alco #81325:
Zo šotoembryodiskusií sa nedajú a nemôžu robiť závery ?
Reply on: reparil #81323:
V rámci zdravotnej vychádzky odporúčam prechádzku po Zimnej a Němcovej ulici a zrátať, koľko sa tam nachádza križovaní a odbočiek z bočných ulíc a ako sú rozmiestnené zastávkové ostrovčeky. A potom porozmýšľať, či totálne rozkúskovaný zatrávnený zvršok vôbec má význam po funkčnej stránke.
Nedávno tu prebiehala diskusia o možnostiach konečných úprav tratí a výsledok bol dosť zarážajúci:
-asfalt nie lebo.....(nechce sa mi menovať všetky dôvody pre aj proti, tak len bodky)
-betón liaty nie lebo....
-zatrávnenie tiež veľmi nie ,lebo....
-vysoká trať nie, lebo...čo s ňou v meste
-vydláždenie kockami. tiež nič moc...
Takže aká možnosť nám ostáva? Nože dajte niekto, kto vie...
Reply on: reparil #81323:
Prečo žiaľ?
Takže žiaľ vyzerá to tak že to len zalejú asfaltom a basta.. https://lh3.googleusercontent.com/-jPubgatMtYY/WRNSSbWwwiI/AAAAAAAAgXA/WpCw03o96jEd8oOgrGFMUHQtkwsEItxcgCHM/s912/IMG_0002.JPG škoda.. tajné som dúfam že tam daju zvrsok na úrovni trávnik zo závlahou či aspoň dlažbu no zrejme ostane všetko "po starom" ?
Reply on: mi.v #81321:
Máme vôbec nejakú prevádzku, pre ktorú by sa to oplatilo?
Reply on: Terepin #81318:
Nie. Žiadna z týchto prevádzok sa nezásobuje po železnici a to ani vtedy, keby bola pri trati. Materiály, ktoré sa prepravujú po železnici, nemajú v tých predajniach takú obrátkovosť, aby sa kvôli nim oplatilo rozmýšľať o zásobovaní z vagónov. Teda, ak za mesiac predajú 20t stavebného materiálu, znamená to jeden 20-tonový vagón za mesiac, 12 za rok. To je malé vyťaženie, železnica sa neoplatí. Keby bolo 5 vagónov týždenne, to je možno už iné. Doviezť si veci kamiónmi je pre nich omnoho efektívnejšie a flexibilnejšie. Hlavne keď aj ich dodávatelia tiež nemajú železnicu, ale iba kamióny. Načo to zbytočne prekladať na železnicu a potom naspäť? A podotýkam, že ak staviate dom alebo čokoľvek iné, nejdete nakúpiť stavebniny do predraženého Hornbachu. Hornbach je dobrý, keď potrebujem 10 ks obrubníkov alebo tvárnic, lebo tie mi veľkosklade nepredajú, ale ak potrebujem 500 ks, nejdem do Hornbachu, ale do veľkoskladu. Teda nedajte sa pomýliť veľkosťou hál tých obchodov, tá nutne neznamená veľký tok materiálu. Naopak, zásobovanie Hornbachu alebo OBI by sa objemovo príliš nelíšilo od tu spomínaného zásobovania banánmi.
Reply on: Terepin #81318:
Ešte raz, aby sme sa rozumeli: Tvoj návrh spočíva v tram-traine, ktorý by šiel zo skladu po železnici a na stanici prešiel na električkovú trať?
Reply on: S499.1023 #81317:
Tak prepáč, ale sprosté obviňovanie z klamstva bez protidôkazov mi až nápadne pripomínalo vyjadrovania predstavenstva magoriátu.
Reply on: Dispecer #81315:
Napojenie Hornbachu a OBI jednokoľajkou by nebol dobrý prvý krok? Sú to typy prevádzok, ktoré by sa na to ideálne hodili.
Reply on: Terepin #81303:
"Am 30. Juni 2007 wurde das Projekt plangemäß beendet. Die Erkenntnisse der Projekte GüterBim und GüterBim-Telematik wurden in Berichtsform dem Bundesministerium für Verkehr, Innovation und Technologie bzw. der Forschungsförderungsgesellschaft übergeben"

A dávaj si pozor, znesiem všeličo ale za nazvanie Ficovoličom dávám bez varovania po papuli.
Reply on: veteran #81314:
Viem o 2 alternativach. Jedna je spagety junction na ludvikovom dvore a druha je taka, ze len krizuje cestu a krizovatka bude na mieste dnesnej MUK na VA USS. A vraj (naozaj len JPP) je druha alternativa pretlacanejsia. Vyhli by sa stavbe cyklochodnikov, zastavky, prelozky rychlodrahy a postavil by sa len dalsi pretazeny kruhovy objazd
Reply on: Bjorn #81310:
Ty očividne nemáš zase prehľad o trendoch v mestskej logistike (tovarov), resp. o predstave EÚ o nej.

Ale máš pravdu, pre zavedenie niečoho takého sú kľúčové aspoň tieto veci:
- dohoda viacerých budúcich zákazníkov skladu/prekladiska (alebo aspoň 1 významného), ktorí by sídlili blízko seba a zároveň by takéto niečo pre nich predstavovalo výhodu (=> spoločné miesto vykládky/nakládky),
- vhodne umiestnený sklad - blízko železničnej trate i významnejších ciest a zároveň blízko električkovej trate (v hlave mi práve zasvietil areál po bývalých VSS),
...ale určite tam bude viac faktorov.

IMHO, blbosť to nie je. Ako nejakú električku tranzitujúcu od skladu k skladu, pričom oba sú umiestnené mimo električkovej siete si to predstaviť viem asi najskôr. Ale podľa mňa, dopravná situácia na cestách v KE nie je taká zlá (a ešte dlho nebude), aby niečo také bolo v blízkej dobe (finančne) zaujímavé, aby sa nad tým oplatilo aspoň uvažovať.

...meanwhile in Switzerland:
https://imhd.sk/transport/diskusna-tema/12/Vseobecna-diskusia?dfpi=4644#4644
Reply on: Dispecer #81313:
Ktovie, ako dopadol projekt privádzača (od Pereša na budúcu R2). Tam sa vyprojektovala komplet nová cesta vrátane MÚK, mali sa riešiť aj zastávky (dokonca tuším aj malá preložka trasy rýchlodráhy), cyklocestička atď.

Privádzačov sa väčšinou NDSka vzdáva "v prospech" samosprávy, takže očakávať skorú realizáciu je asi ťažké sci-fi...
Reply on: LUKYmhd #81311:
Nič v zlom, ale naozaj nikto nebude úrovňovo križovať štvorprúdovú cestu kvôli tomu, aby sa zviezol električkou. Takto to naozaj nefunguje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.