Nie. Žiadna z týchto prevádzok sa nezásobuje po železnici a to ani vtedy, keby bola pri trati. Materiály, ktoré sa prepravujú po železnici, nemajú v tých predajniach takú obrátkovosť, aby sa kvôli nim oplatilo rozmýšľať o zásobovaní z vagónov. Teda, ak za mesiac predajú 20t stavebného materiálu, znamená to jeden 20-tonový vagón za mesiac, 12 za rok. To je malé vyťaženie, železnica sa neoplatí. Keby bolo 5 vagónov týždenne, to je možno už iné. Doviezť si veci kamiónmi je pre nich omnoho efektívnejšie a flexibilnejšie. Hlavne keď aj ich dodávatelia tiež nemajú železnicu, ale iba kamióny. Načo to zbytočne prekladať na železnicu a potom naspäť? A podotýkam, že ak staviate dom alebo čokoľvek iné, nejdete nakúpiť stavebniny do predraženého Hornbachu. Hornbach je dobrý, keď potrebujem 10 ks obrubníkov alebo tvárnic, lebo tie mi veľkosklade nepredajú, ale ak potrebujem 500 ks, nejdem do Hornbachu, ale do veľkoskladu. Teda nedajte sa pomýliť veľkosťou hál tých obchodov, tá nutne neznamená veľký tok materiálu. Naopak, zásobovanie Hornbachu alebo OBI by sa objemovo príliš nelíšilo od tu spomínaného zásobovania banánmi.
"Am 30. Juni 2007 wurde das Projekt plangemäß beendet. Die Erkenntnisse der Projekte GüterBim und GüterBim-Telematik wurden in Berichtsform dem Bundesministerium für Verkehr, Innovation und Technologie bzw. der Forschungsförderungsgesellschaft übergeben"
A dávaj si pozor, znesiem všeličo ale za nazvanie Ficovoličom dávám bez varovania po papuli.
Viem o 2 alternativach. Jedna je spagety junction na ludvikovom dvore a druha je taka, ze len krizuje cestu a krizovatka bude na mieste dnesnej MUK na VA USS. A vraj (naozaj len JPP) je druha alternativa pretlacanejsia. Vyhli by sa stavbe cyklochodnikov, zastavky, prelozky rychlodrahy a postavil by sa len dalsi pretazeny kruhovy objazd
Ty očividne nemáš zase prehľad o trendoch v mestskej logistike (tovarov), resp. o predstave EÚ o nej.
Ale máš pravdu, pre zavedenie niečoho takého sú kľúčové aspoň tieto veci:
- dohoda viacerých budúcich zákazníkov skladu/prekladiska (alebo aspoň 1 významného), ktorí by sídlili blízko seba a zároveň by takéto niečo pre nich predstavovalo výhodu (=> spoločné miesto vykládky/nakládky),
- vhodne umiestnený sklad - blízko železničnej trate i významnejších ciest a zároveň blízko električkovej trate (v hlave mi práve zasvietil areál po bývalých VSS),
...ale určite tam bude viac faktorov.
IMHO, blbosť to nie je. Ako nejakú električku tranzitujúcu od skladu k skladu, pričom oba sú umiestnené mimo električkovej siete si to predstaviť viem asi najskôr. Ale podľa mňa, dopravná situácia na cestách v KE nie je taká zlá (a ešte dlho nebude), aby niečo také bolo v blízkej dobe (finančne) zaujímavé, aby sa nad tým oplatilo aspoň uvažovať.
Ktovie, ako dopadol projekt privádzača (od Pereša na budúcu R2). Tam sa vyprojektovala komplet nová cesta vrátane MÚK, mali sa riešiť aj zastávky (dokonca tuším aj malá preložka trasy rýchlodráhy), cyklocestička atď.
Privádzačov sa väčšinou NDSka vzdáva "v prospech" samosprávy, takže očakávať skorú realizáciu je asi ťažké sci-fi...
Ved prave ze tam jazdia busy a kolajnice su vyuzite malo. Chcelo by to poriadnu reko aby trat mohla konkurovat busom alebo si viem predstavit potiahnut trat aj do Sace priamo a busy zrusit. Alebo ako uz bolo spomentute urobit z Valcovni prestupny uzol. Kazpopadne skoda trate ze je malo vyuzita.
Očividne nemáš ani len najmenšie tušenie, ako funguje logistika v trhovom hospodárstve. Centrálne riadenie podnikov sme tu už mali 40 rokov, ale nezdá sa mi, žeby tie firmy z toho ťažili... Tu nemá cenu ani len argumentovať, len teoretizuješ a staviaš na vode.
Stále si mi neodpovedal kde by sa tie kamióny a dodávky do nákladnej električky prekladali. Kto by tú trať postavil? Ako by vyzeral spoločný sklad pre hobbymarket, hypermarket s potravinami a obchodné centrum so 150 prevádzkami a kde by stál? Prečo by niekto túžil po ďalších minimálne dvoch zbytočných prekládkach a zamestnávaním desiatok ďalších zamestnancov?
Ale v minulosti existovali aj vlečky priamo do areálov spoločností, či nie?
Mal som na mysli všetky prevádzky od kruhového objazdu, teda Hornbach, OBI, Kaufland a Optima. Všetko sú to veľkokapacitné multiprevádzky, ktoré by z centrálneho zásobovania ťažili. Ľavá vetva by spojila Hornbach, OBI a Optimu a Kaufland by mohol mať vlastnú jednokoľajku, poprípade sklad, ktorý by využívali všetky prevádzky na tej strane.
Vopred chcem upozorniť, že len diskutujem o nápade ako využiť koľajovú dopravu v meste. Nikde netvrdím, že je to totálne realizovateľné.
A zase porovnávaš dve totálne odlišné veci. V minulosti existovala nákladná električková doprava v Košiciach, to máš pravdu. Ale zásobovala napríklad Hlavnú ulicu presne spôsobom "debnička s banánmi". To nemá nič spoločné ani s priemyselným parkom, ani s kontajnermi alebo nadstavbami, ani s plošinovými električkami a ani s vlečkami k obchodom. Mimochodom, tie vlečky by si si ako predstavoval? Kde a ku ktorými obchodom by si si ich vedel predstaviť vybudovať?
Takto som to myslel aj ja. Teda, čo sa parku týka. A keby bolo vytvorené napojenie oboch tratí na stanici (ako aj pôvodne malo byť), tak by sa teoreticky ani nemuseli robiť prekládky. Alebo keby už aj, mohli by sa robiť priamo v priestore stanice, kde by nikomu neprekážali.
A čo sa "vykladania banánov" týka, vôbec som tým nemyslel výklad tovaru pri trati. Tým som mal na mysli vybudovanie vlečiek od tratí k obchodom. Všetky štyri sa nachádzajú v bezprostrednej blízkosti rýchlodráhy, ktorá je využívaná len minimálne, tak prečo ju nevyužiť viac? V minulosti u nás nákladná električková doprava fungovala vo veľkom a vzhľadom na to, že cestná doprava je v celom meste hlboko poddimenzovaná, toto by ju značne odbremenilo. Lenže to by tu nesmeli byť ľudia, ktorí namiesto hľadanie výhovoriek prečo sa to nedá začali hľadať spôsoby, ako to realizovať.
No ale ty tu píšeš o zásobovaní priemyselného parku mimo intravilánu mesta v súvislosti s vybudovaním jednokoľajky... A zároveň porovnávaš s úvahou nad zásobovaním Obchodnej ulice v Bratislave ? Bol si ty niekedy na týchto dvoch miestach?
A čím by si ten park zásoboval? Firmy v priemyselnom parku sú zásobované kamiónmi a nákladnými autami priamo od dodávateľov, prípadne z medziskladov alebo prístavov. Nechal by si tie kamióny prekladať na prvej električkovej zasávke v meste, alebo ako?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
reparil