Tak napríklad na SNP by si to určite vyžiadalo zväčšenie osovej vzdialenosti koľají (ktorá sa už aj tak bude meniť na úkor jazdných pruhov), a tým pádom, ak by nechceli úzky jazdný pruh, musela by sa meniť aj poloha vozovky posunom ku chodníkom. To by stálo veľa peňazí a pod., a tak sa poloha nemení. (môj názor) Viem, že v nejakom staršom pôvodnom pláne boli stĺpy zakreslené v zelenom páse medzi koľajou a telesom cestnej komunikácie, ale ako vidno, ustúpilo sa z toho. Ale neviem si prestaviť ako by to vyzeralo. Kompletne by to zhoršilo vzhľad a priehľadnosť komunikácie.
Prečo je v Košiciach problém umiestňovať stlpy trakčného vedenia do prostred trate? Veď by sa tým ušetrilo plno miesta a materiálu a nevyzeralo by to ako na predmestí Tirany.
„Na Moldavskej robí zhotoviteľ diela, spoločnosť Eurovia SK, na spomínanom úseku prípravné práce. Po sondáži ohľadom jestvujúcich inžinierskych sietí zvolia najvhodnejšie miesto na umiestnenie stožiarov trakčného vedenia. Na Triede SNP ide rovnako o prípravné práce a v konečnej fáze budú stožiare trakčného vedenia umiestnené mimo chodníka,“ odpísal Miroslav Sambor z komunikačného referátu magistrátu.
Komunikácia s verejnosťou a médiami na úrovni ? Zajtra budú spievať ktorú pesničku?
My to vnímame podobne, ale z iného dôvodu - nechceš si zistiť ani najzákladnejšie informácie o tom, čo a ako funguje... ?
Čítal si niekedy zmluvu medzi DÚHA, a. s. a Mesto Košice o výstavbe IKD? Píše sa tam totiž aj niečo takéto:
"Touto zmluvou sa zhotoviteľ zaväzuje vykonať DIELO podľa realizačnej projektovej dokumentácie
(dokumentácia pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby) objednávateľa,
a to:
a) dokumentácia pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby pre projekt:
Integrovaný dopravný systém osobnej koľajovej dopravy Košice, stavby IKD -1. etapa, IKD
Košice, námestie Maratónu mieru - Staničné námestie s napojením na ŽSR, UČS 31,
spracovaná Združením SUDOP BRNO - IKP (SUDOP BRNO, spol. s r. o., Kounicova 26,61136
Brno, Česká republika; IKP CONSULTING ENGINEERS, s. r. o., Jankovcova 1037/49, 170 00
Praha 7, Česká republika), zak. číslo 11010-02-0314, arch. číslo 2013230009, dátum 7/2013,
b) dokumentácia pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby pre projekt:
Integrovaný dopravný systém osobnej koľajovej dopravy Košice, stavby IKD -1. etapa, IKD
Košice, námestie Maratónu mieru - Staničné námestie s napojením na ŽSR, UČS 32A,
spracovaná Združením SUDOP BRNO - IKP (SUDOP BRNO, spol. s r. o., Kounicova 26, 61136
Brno, Česká republika; IKP CONSULTING ENGINEERS, s. r. o., Jankovcova 1037/49, 170 00
Praha 7, Česká republika), zak. číslo 11010-02-0314, arch. číslo 2013230009, dátum 9/2013,
c) dokumentácia pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby pre projekt:
Obratisko Námestie Maratónu mieru, spracovaná IKP CONSULTING ENGINEERS, s. r. o.,
Jankovcova 1037/49, 170 00 Praha 7, číslo projektu 113247, dátum 9/2013,
d) dokumentácia pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby pre projekt:
Obratisko Staničné námestie, spracovaná IKP CONSULTING ENGINEERS, s. r. o., Jankovcova
1037/49, 170 00 Praha 7, číslo projektu 113247, dátum 9/2013,
(...)"
Za týmto problémom však nemusia byť nevyhnutne ani pojektanti vyššie spomenutých firiem, oni v podstate iba plnili a korigovali návrhy ŽSR / Mesta Košice / DPMK tak, aby dokumentácia spĺňala príslušnú legislatívu a normy. Ak teda nik z trojky ŽSR, Mesto Košice a DPMK nepožadoval väčšie prístrešky na zastávkach, projektant si tam tiež nemôže len tak z ľubovôle navrhnúť väčší prístrešok...
Nikto tu neobhajuje Dúhu; veď myslím, že tu funguje všeobecná zhoda medzi diskutujúcimi o kvalite prevedenia stavby; ale v tomto naozaj nevinne - projektovú dokumentáciu robil niekto iný a aj tá projektová dokumentácia sa robila na požiadavku niekoho iného ako Dúhy. V čase jej tvorby najskôr ešte ani nik netušil, ktorá stavebná firma to bude stavať...
„Miesta je na chodníku aj tak dosť a kto vie, ako je práve tento chodník frekventovaný, nemôže vnímať túto lokalizáciu stĺpov trakčného vedenia ako najmenší problém. Zvlášť, keď tým zachováme zeleň,“ uviedol Jozef Marko z komunikačného referátu košického magistrátu.
Uhm, tak ja byť jeho nadriadený, dnes po príchode do práce by si okamžite zbalil veci a šiel by na úrad práce. Ono aj zjavná somarina sa dá obhajovať oveľa ľúbivejším spôsobom, než to dotyčný pán predviedol ?
Čo sa týka stĺpov v strede chodníkov, je to žiaľ vyprojektované. Nikomu sa zjavne nechcelo babrať s vysporadúvaním sa s majiteľmi. ProKLAMovaná ochrana zelene je dojemná najmä v kontexte toho, ako sa v Košiciach rúbe hlava nehlava, najmä ak nejaký strom zavadzia niektorej z kultúrnych ustanovizní, prípadne nejakému betónovému pľacu.
Že sa to dá aj ináč, predviedlo mesto na Němcovej ulici, tam to riešili priamo s Technickou univerzitou. Každá zo strán mala niečo, čo chcel ten druhý, takže deal nebol problém. Ale až vtedy, čo sa stĺpy začali prepierať v médiách. Dovtedy bolo pre mesto šicko olrajt.
takze vy tu vsetci lobujete a podporujete ten projekt harasiho a toho smradopsa remetu..aspon vidim ze to je strata casu s vami.. ? ? ? tu sa nikdy nic nezmeni pokial tu budu taketo lajna, a mozte ma milionkrat bloknut, pravdu nebloknete, mna nik neumlci!!! na spinavosti budem stale poukazovat a kricat ,ja stojim na strane ludu a nikdy nie na strane spinavych skorumpovanych projektov a ludi ktori stoja za nimi,ktori su zodpovedni z tento stav! ?
Na Bardejovskú, ČSA a Lokomotívu nezabudli, skôr by ma zaujímalo, čo s ostatnými "zabudnutými" stĺpmi, konkrétne s tým jedným pri Hiltone a štyrmi medzi Senným trhom a stanicou.
Zdravim,neviem ci to tu ma niekto nastarosti,len som si v poslednom case vsimol ze co sa tyka reklam tak akosi to nikto nedoplnuje.Ci uz v novinkach alebo pri konkretnom vozidle to tam chyba.
5801