Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Bjorn #79080:
čím je priestor medzi nápravami dlhší, tým viac vybočuje
Reply on: S499.1023 #79078:
A aký stred vybočuje pri jednočlánkovej električke?
Reply on: 110mat110 #79075:
SOR NB18.
Reply on: Bjorn #79074:
Zatiaľ čo keď podvozok umiestniš na čelo, bude ti to viac vybočovať v strede. Prečo asi myslíš, že sú tie články na 15T kratšie?
Reply on: Dispecer #79076:
Neviem, to, čo som písal bol komentár z leta 2014 k fotke toho vozidla na FB stránke časopisu Československý dopravák. Viac info som o tom nehľadal, ale bol o tom článok v ČS dopraváku 3/2014
Reply on: Mat123 #79058:
V Ostrave tuším je už vyše roka (aspoň podľa agentúrnych správ JPP), len k tým testom sa akosi stále nie a nie dopracovať, alebo už hej? ?
Reply on: S499.1023 #79072:
Ake vozidlo je vhodne na nizkokapacitne linky? Napr 2. Existuje nejaka alternativa k otocnemu podvozku?
Reply on: S499.1023 #79071:
Veď práve preto spomínam umiestnenie podvozkov, ktoré je ďaleko od čela vozidla. Obmedzuje to prejazdný profil v zákrutach, resp. vyžaduje takéto riešenie zúženým špicatým čelom. A okrem toho, to, že sa podvozok neumiestní pod kabínu vodiča, má za následok spomínané pódiá a cik-cak uličky v salóne.
Reply on: S499.1023 #79072:
A ja som len tvrdil, že:
1. Takú požiadavku považujem za hlúpu (resp. za snažiacu sa zamaskovať chronickú absenciu akejkoľvek údržby a tragické podfinancovanie dopravy, čítaj: Postaviť/kúpiť a humpľovať, pokým to ide, lebo bolo lacné).
2. Vozidlá, ktoré vzídu z takej požiadavky nepovažujem za 100% NP aj napriek vorschriftu (ktorý za istých okolností dáva ekvivalenciu medzi vozmi s podestami i bez nich).
3. Keď sa TaškentWagenTeamu podarí splniť požiadavku a voz bude bez podest, potom poviem, že je bezbariérový. A kedy sa tak stane a či vôbec niekedy v tomto smere porazia fyziku, to neriešim.
Reply on: veteran #79069:
No vidíš, že sa nakoniec zhodneme. Ja som predsa netvrdil, že jedine vozidlo s plne otočnými podvozkami je ono pravo. Ale že pri zadaní "jednočlánkové vozidlo, 100% NP, s plne otočnými podvozkami a kapacitne ekvivalentné T3" nič iné ako podestodróm nevymyslíš.
Reply on: Bjorn #79068:
Niečo o prejazdnom profile si niekedy počul? O vozidle trebárs Düwag GT8 Freiburg alebo GT8Z?
Staci pouzit zdravy rozum, mame podlahu a naraz z nej 30cm prekazka, ktora este vytrca do prechodu, schvalne kolko ludi o nu zakopne. Prave to je na tom najsmutnejsie, ze u nas sa kupi nejaka parodia na elektricku, lebo ju mozeme nechat jazdit po rozbitych tratiach, najlepsie si este zaplatit servis, aby ich stale daval do poriadku.?
Reply on: S499.1023 #79063:
No a sme doma ? Lenže v tunajších balkánskych pomeroch to bolo podané asi tak, že sa oplatí kupovať jedine električky so 100% otočnými podvozkami, lebo ktorékoľvek iné ničia trate. Ako keby električky so 100% otočnými podvozkami sa vznášali a ako keby sa mali koľaje používať minimálne 30 rokov až dokým sa nerozpadnú (košická bezúdržbovosť). V desiatkach vyspelých prevádzok sú hlupáci a v Košiciach sme ich zasa prešťali dômyselnosťou. A potom sa čudujme, že výrobky typu Vario a EVO sú tu doslova modlou...
Reply on: S499.1023 #79067:
To nijako neospravedlňuje nevhodné umiestnenie podvozkov. Celá konštrukcia veľmi silne odkazuje na Vario/K2, kedy sú podvozky až za prednými, resp. pred poslednými dverami, čím vzniká veľký previs, ale hlavne toľko spomínaný problém s podestami. O vskutku zaujímavom riešení rôznych dĺžok oboch článkov ani nehovoriac.
Reply on: Bjorn #79066:
EVO2 bolo vyvinutí na základe adresnej požiadavky DPML na 100% nízkopodlažné vozidlo so 100% otočnými podvozkami.
Reply on: S499.1023 #79065:
Pri podlahovej ploche ale rozdiel až 50% nebude.

Mimochodom, EVO1 vychádza z EVO2 a nie naopak, ako som sa dočítal. Takže blbé technické riešenie podvozkov nie je z dôvodu obmedzenia pôvodnej kratšej predlohy, ale bolo tak navrhnuté od začiatku.
Reply on: Bjorn #79059:
Jeden článok 15 T je dlhý 10 metrov.
Reply on: Mat123 #79058:
Nj vlastne, však to je ten prototyp pôvodne pre Toronto, potom sa ho pokúsili udať v Ostrave ale zdá sa, že neúspešne (lobby Schade + TWT).
Reply on: veteran #79056:
Samozrejme, že ULF-y (tie obzvlášť) a Combiná ničia trate, lenže v tých mestách to aj opravujú, preto to nevidíš.
Reply on: Bjorn #79059:
Drbnú pod to podvozky Rybák...? ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.