Reply on: hmozdinka #79047:
Síce motáš piate cez deviate, ale tiež si myslím, že taškenty už veľa vody nenamútia. Kamaráti zo severozápadnej balkánskej provincie zaplatili z eurofondov vývoj a snáď ostalo aj niekomu do vrecka, takže misia splnená, sústredíme sa na evo._____________________________________________________________________________________
Mimochodom, trochu tam cítim schizu. Pragoimex pomenoval EVO preto týmto názvom "lebo je to evolúcia predchádzajúceho modelu Vario". Zároveň sa ale tvária, že to je úplne nová koncepcia a že to už nemá nič spoločné s konceptom PCC (po sto rokoch by bolo načase, nie?). Tak neviem kde je pravda, ale keď toto je úplne nová koncepcia, tak neviem ako by vyzeral facelift ?
veteran
1. Z dôvodu dosť veľkých pochybností o 100% niízkopodlažnosti. Ale budiš, vorschrift je, aký je, no myslieť si o tom môže asi každý svoje...
2. Z dôvodu, že aj keď pripustíme 100% NP, tak o bezbariérovosti reč byť nemôže (cik-cak uličky).
A potom sa začalo trepať o vozoch s otočnými podvozkami... A? Kde je napísané, že električka musí mať výlučne len a len otočný podovzok? Možno tu na Bardejovskej. Teda nie možno, ale určite. Lebo čokoľvek, čo má len trochu otočné podovzky staršne ničí trate. Už by som chcel konečne vidieť obrázky tých zničených tratí po ULF, Aveniách, Combinách a ďalších plejádach iných vozidiel. Nič také strašné, ba priam až katastrofické, ako sa to tu u nás vykresľuje, som v tých mestách nevidel. Zato tu v KE, Mekke pevných podvozkov, tu toho pred rekonštrukciami bolo „k vidění“ všeličo.
P.S. 1: Prvýkrát v živote súhlasím s laminátkou, že kto potrebuje húfne nakupovať sólo električky, mal by rozmýšľať o inej trakcii. U nás je električková trakcia sústavne zatláčaná do úzadia súbehmi a neviem čím ešte. Tak sa treba veľmi rýchlo rozhodnúť, čo s tým, lebo na niektoré úseky tratí takýmto štýlom ani nemusíme dostať peniaze z Bruselu...
P.S. 2: Neskromne vyhlásim, že o čiastočne otočných podvozkoch ma nie je potrebné poučovať...