Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 5801 #79036:
lol uz aj samotna ostrava ktora kedysi v 90rokoch nakupovala preliezkove taskentwageny nas zacina predbiehat, nasadenim celkom podarenych inekonov, vidno ze uz aj na morave zacinaju pomaly prichadzat k rozumu a kracaju s dobou.. ci skoda ci inekon ci CAF u nas nieco take neuvidime ani dalsich sto rokov.. uz si mozeme podavat ruku akurat tak s uzbekistanom, na ktorom tak TWT uspesne vynasa a vdaka takym krajinam sa udrzuje este pri zivote.. jediny rozdiel v porovnani s nimi su akurat vymenene trate v meste aj to maximalne lajdackym sposobom ?
Reply on: S499.1023 #79040:
Ja ale stále nechápem, prečo sa o 100% otočných podvozkoch bavíme ako o jedinej možnosti (nutnosti).
Reply on: mi.v #79042:
Kosicke obrubniky su vyssie ako tie z videa. Tie v KE su na urovni podlahy, co je funkcne uzasne, ale riskuje sa kolizia s busom. Taketo obrubniky by boli perfektne pri elektrickach kde sa nepochopitelne nepouzili.

K veci: Na NO smer dom umenia je problem prijazd. Casto tam stoja odstavene auta a autobusy. Takze vodici sa nedokazu presne namerat. S vyjazdom problem nie je. Je tam maly uhol a dlha hrana. NO smer Stanica ma presne opacny problem. Kde su vyjazdy problematicke.
Môžu sa kaselské obrubníky na košických zastávkch používať "normálne"?

https://www.youtube.com/watch?v=W0b4Su7wceU

Alebo naše busy sú tak nízko nad cestou, že by si pri nájazde k obrubníku poškodili predný roh? (Pri odjazde zadný roh?)

Teraz ma zaujíma technická stránka veci, teda nie to, či by niektorý blízko stojaci cestujúci dostal jednu späťákom.
Reply on: S499.1023 #79040:
Tak to dá rozum, nemôžeš mať kolečká o fí 150 mm a motorčeky do autodráhy...?
Reply on: Bjorn #79039:
Moja otázka na veterána znela: Ukáž nečlánkový, 100% NP voz bez podest.
Isteže ich EVO má aj v kĺbovej verzii, keď vychádza z toho istého základu. Prostě 100% otočné podvozky s pevnými nápravami pod nízku podlahu nenapcháš.
Mimochodom, 15T by tie podesty mala tiež, len ich má schované v tých hypertrofovaných harmonikách.
Reply on: S499.1023 #79038:
EVO je jednočlánkové. Bez pódií, ktoré sú tam pre tie podvozky to postaviť nemožno. Lenže... EVO ich má aj v kĺbovej verzii.
Reply on: Bjorn #79032:
Fakt je jednočlánkový? A načo má tie harmoniky potom? Miešate tu piate cez deviate.
Reply on: 5801 #79036:
Typový výkres
napríklad tu je kĺbový, 100% NP voz s otočnými podvozkami... daňou za otočné podvozky je tiež riešenie zvýšenej podlahy nad podvozkami. Ide o prototyp Inekon Superior plus. Stále čaká na testovanie v Ostrave
Zaujímavá prednáška pre tých, ktorí budú v BA. Ing. Viliam Šestina: Nové električky v dopravných podnikoch v SR
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5970-Seminar-SVTS-Ing-Viliam-Sestina-Nove-elektricky-v-Dopravnych-podnikoch-v-SR/
Reply on: 110mat110 #79023:
Na toto treba inštruovanie? Sedliacky rozum nestačí, že nezastanem krížom cez priechod? Mohli tam dať semafor, aby to bolo jasnejšie...

Ideálne je urobiť to tak, ako v mnohých iných mestách vo svete. Prvý voz v obratisku to potiahne rovno na zastávku a umožní nastupovať cestujúcim. Lenže na to treba dve veci: samozatváracie dvere, ktoré zatiaľ nikomu nenapadlo objednať (buržoázny západný prežitok) a ochota. Už vidím tú revolúciu, ktorá by nastala, keby sa toto zaviedlo. Stačilo by poniektorým vysvetliť rozdiel medzi vyrovnávacím časom a pracovnou prestávkou...
Reply on: KosickyTiger #79029:
Nepravda. Bol to práve DPMK, ktorý bojoval za otvorený zvršok "všade, kde je to možné".
Reply on: S499.1023 #79031:
Je to článkový voz. Jednočlánkový presnejšie. Evo má schodíkový defekt aj v kĺbovej verzii (rovnako ako generačný predchodca Vario) a tu už argument o konštrukčnom obmedzení neobstojí.
Reply on: Bjorn #79011:
To je nečlánkový voz? A tie dve harmoniky sú tam len na oklamanie nepriateľa?
Reply on: Tatranka #79027:
Podľa hovorkyne ide len o bezpečnosť cestujúcich. Rozumej - radšej necháme vystupovať cestujúcich na cestu a prechádzať kade tade pomedzi poparkované autá, pretože hrozia nebezpečné kolízie električiek a autobusov, ktorých fatálnym následkom by mohol byť odbitý späťák, a takéto ohrozovanie si DP dovoliť nemôže.
Reply on: Tatranka #79027:
Zase DPMK aspoň niekedy sa zastane správneho riešenia, napr. keď chceli ŽSR na Kuzmányho otvorený povrch.
Reply on: tbus #79026:
Senný trh, Dom umenia, Krajský súd, Idanská, Alejová, Spoločenský pavilón, Stará radnica, alebo Námestie MMM. V západnej Európe nevedia, ako sa robia služby pre verejnosť tak, aby slúžili verejnosti, mali by sa pozrieť na správnu košickú dezintegráciu.
Reply on: tbus #79026:
To hej, celé to tam je ako provizórium naveky. Zjavne to vyzerá akoby DPMK cielene stál mimo diania okolo príprav projektov alebo sa staral hlavne o to, ako sa do toho nestarať a ak náhodou príde nejaká vecná pripomienka, tak hľadať výhovorky ako sa to nedá... ?
Reply on: veteran #79014:
Zimná si to priam pýta, aby sa zastavovalo na električkových zastávkach, a to v oboch smeroch... a doprava tam určite nie je taká hustá, aby tam dochádzalo ku kolíziám, počas výluky boli aj etapy, kedy jazdili X7 a 9 súčasne a ku kolíziám nedochádzalo. Oveľa kolíznejšie mi príde to, že autobusy tam pristavujú na centimetre ku zaparkovaným autám a najme vysádzanie ľudí na cestu meter-dva od obrubníka...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.