Reply on: tbus #76991:
Tak ale spoje z centra (od Jumba) boli radikálne osekané smerom na Furču. To je jedno, že L70 má prázdninový interval, ale vtedy šiel na Furču mimo špičky trolejbus (71+72) 10 min, teraz 20 min. Linka 71 jazdí cez Prešovskú, ale nakoľko má tiež mimo špičky 20 min, tak sa dá porovnávať s linkou 17, ktorá tiež mala mimo špičky 20 min interval. Takže na Furču boli len tak odseknuté 3 spoje za hodiny (z centra).
Podľa mňa to riešenie 70 a 71 na Furču nie je najlepšie. Ale ako som rozmýšľal, neviem, či by sa to lepšie riešiť dalo.
Napadli mi varianty:
Variant 1
70 - v súčasnej podobe, ale zo Stanice pokračovanie v trase : - Jakabov palác - Námestie osloboditeľov - Dom umenia - Moyzesova - NMM - Mlynská bašta a späť na Furču
71 - v oboch smeroch cez Prešovskú
Variant 2
70 - Lingov - ... - Mlynská bašta - Vodná - Jakabov palác - Námestie osloboditeľov - Dom umenia - Moyzesova - NMM - Mlynská bašta a späť na Furču (čiže bez zachádzky na Furču)
71 - v oboch smeroch cez Prešovskú
Variant 3
70 - Lingov - ... - Mlynská bašta - Vodná - Jakabov palác - Námestie osloboditeľov - Dom umenia - Námestie osloboditeľov - Palackého - Autobusová stanica (naspäť na Furču by šla cez Moyzesovu)
71 - v oboch smeroch cez Prešovskú
Len pri všetkých tých variantoch mi vychádzajú aj mínusy.
Variant 1
+ Furča - rýchle spojenie s centrom v oboch smeroch
+ obsluha Prešovskej v oboch smeroch
+ spojenie Mieru s NO (bez nutnosti prestupu)
+ náhrada linky 17 (v smere Moyzseova-Furča)
- zastávka Vodná - neobsluhovaná
- predĺžená trasa
Variant 2
+ Furča - rýchle spojenie s centrom v oboch smeroch
+ obsluha Prešovskej v oboch smeroch
+ spojenie Mieru s NO (bez nutnosti prestupu)
+ náhrada linky 17 (v smere Moyzseova-Furča)
- Furča bez priameho spoja na stanicu
- predĺžená trasa
Variant 3
+ Furča - rýchle spojenie s centrom v oboch smeroch
+ obsluha Prešovskej v oboch smeroch
+ spojenie Mieru s NO (bez nutnosti prestupu)
+ náhrada linky 17 (v smere Moyzseova-Furča)
- Furča - predĺženie cesty na Stanicu
- zbytočné krútenie sa po meste
Je asi ťažké v tejto situácií vymyslieť niečo dobré. A hlavne, keď autobus neprejde priamo z NO k Jakabovmu palácu. Súčasné trasovanie 70, 71 mi nepríde vhodné (dokonca si nemyslím, že majú vyhovujúci interval), ale asi je to teraz najlepšie z najhoršieho.
veteran
Neviem, či to niekto vyrába, nevidel som to ani na renomovanejších značkách, než je MOR, ale viem si predstaviť na oknách magnet, ktorý sa aktivuje pri zapnutí klímy. Tak silný, aby ho človek neprekonal silou. Po vypnutí klímy by sa magnet deaktivoval. Snáď by to nebola až taká nákladná vec.