Každopádne, akúkoľvek električku by Košice kúpili, konečne by patrične k tomu mohli vybaviť i dielne, aby sa maximálne zminimalizoval čas odstavenia hociktorej električky kvôli akejkoľvek poruche, ktorá sa dá odstrániť aj bez servisu od výrobcu. ?
Mojím tajným snom sú električky Siemens Combino, /take 6 člankove by bola sranda sledovať na jazere ? /, no ak sa máme pohybovať v realnych sférach, tak ostávame pri Variách. LF2ky by sa zišli určite na L 3 a L 6 do celodeniek, inak klasika LF, možno lepšie urobiť interier ako je v 701čke, hlavne sedačky.
Tiež si myslím, že to je totálna blbosť do Košíc kupovať akékoľvek električky kvality a ceny električiek 14T/15T. Pre Košice nie je nič lepšie teraz (cenou/kvalitou) ako Variá. Avšak nesúhlasím, aby sem prišli iba Variá LF. Podľa mňa by bolo prinajmenšom vhodné kúpiť všetky tri typy Varií prípadne nekupovať LF3 ale dať urobiť všetky naše KT8 do stavu KT8D5.RN2. Viem si spokojne predstaviť výpravu takto:
Linka 2: počas špičky LF2/LF, inak LF
Linka 3: počas špičky LF3/LF2/LF+LF, inak LF
Linka 4: počas špičky LF3/LF2/LF+LF, inak LF
Linka 5: vždy LF3/LF2/LF+LF
Linka 6: počas špičky LF3/LF+LF, inak LF2
Linka 7: počas špičky LF3/LF+LF, inak LF2
Linka 9: počas špičky LF3/LF+LF, inak LF2
Samozrejme že toto je len môj odhad "od stola" ? , ale myslím si že majú význam aj LF, LF2 aj LF3 resp. KT8D5.RN2. Navyše 14T je podľa môjho názoru dosť škaredá, takže to by nebol najlepší nápad. Viem, že je to niečo nové, ale tak bolo by to niečo lepšie, novšie, pre Košičanov lákavejšie.
Zijem v Prahe uz tri roky, ale nerozumiem prispievatelom, ktori tuzia po 14t/15t alebo akychkolvek tram od skody. Tie 14t su pruser od zaciatku, najprv kvoli nim bolo treba upravit vsetky obratiska, potom su stale odstavovane kvoli nejakym porucham s prevodovkami, navyse to prazske rozlozenie sedaciek je uplne naprd ludia sa tlacia v nizkopodlaznej casti a akonahle chce nastupit niekto s kocikom, tak je to hotove peklo. 15t su uz o nieco lepsie, ale tiez maju kopec poruch, miesta je uz tam celkom v pohode, ale skutocne to moze jazdit iba po tratiach hladkych ako detstky zadocek, pretoze akonahle to ide v casti, kde su ako podklad kocky, tak to s elektrickou neuveritelne trasie. Pri tej cene si vsak neviem predstavit, akoby by v KE zvadli ich celkove naklady na zaobstaranie+udrzbu.
Cez vikend jazdia solo vozy vsade okrem linky 9, naco by teda Konovi bolo 40 kusov 15T teda fakt netusim, ak by nemali kde jazdit. Vozit cez vikendy na linke 2 vysokopodlazne T6ky a velkokapacitne nechat vo vozovni, alebo vozit v nizkopodlaznej vzduch?
O tom, ako sa použijú Efondy nerozhoduješ ty, ani ja.Vidíš,ako to vyzerá s EHMK 2013?Pokiaľ o odborných veciach budú rozhodovať politicky nominovaní diletanti,tak sa DPMK zo sračiek nevyhrabe a to platí pre všetko našom meste.Až bude v politike tvoja generácia,tak snáď to už bude o dačo lepšie.
Áno,máš pravdu je šanca vyzdvihnúť ED na vyššiu úroveň,ale ako poznám miestne pomery,tak asi skončíme fakt pri 40tich Váriách/jediné čo mi na nich vadí je málo sedačiek/ alebo to skončí nejakým škandálom.
A spisovať petíciu za Škoda ForCity a pod. je naivná predstava.Drvivá väčšina obyvateľov ani nevie,čo to je a pokiaľ sa robí výberové konanie,tak sa má vyberať z ponúk,ktoré prídu.Pri tomto objeme peňazí jednoducho nemôžeš vybrať dodávateľa,ako sa ti zachce/jedine pri zadaní tendra účelovo napasovať požiadavky na konkrétnu firmu.../
Ďalšia otázka je,či teraz vôbec potrebujeme takéto kapacitné vozidlá.
Takže,kto sa smeje naposledy,ten sa smeje nalepšie,ale nakoniec môžeme aj všetci plakať nad tým,ako to nakoniec dopadne. ?
Alebo len zasypú svetlohnedým štrkom, ako je dobrým zvykom v KE v poslednej dobe. Naposledy som tento systém "opravy" ciest videl ešte za Husáka. Takže veselo napredujme ďalej...
vdaka patri 381+383 za priamu a korektnu odpoved na urovni, vam ktori sa ironicky smejete odkazujem len jedno- kto sa smeje naposledy ten sa smeje najlepsie.. len aby ste este neboli prekvapeni vy nakoniec ako to cele dopadne .. jo, mozno som snilko a idealista, ale este stale verim v zdravy rozum ze sa v tejto krajine najde a ze sa pre mesto spravi co sa maximalne da a ze sa nalozi konecne rozumne s eurofondami ako sa patri na patricnej urovni..a ze tazko ziskane peniaze z EU pojdu na ten ucel na ktory maju ist ,je tu historicka sanca dat konecne dokopy elektrickovu dopravu v Kosiciach a vyzdvihnut ju na dostojnu uroven po dlhych rokoch cakania,tak to neposerme..!
Niečo treba odložiť aj na ďalšie programovacie obdobie... ? Každopádne, som zvedavý, ako bude vyzerať pre električky rok 2014 a 2015, lebo vidím to tak, že veľmi si nezajazdia, ak sa tie dve modernizácie stretnú v jednom čase...
Rekonštrukcia Staničného námestia bez obratiska? To ako budú prepojené trate ŽSR a DPMK? Tipujem, že nijako, prípadne zasa nejakým supermegaukrajinskorumunskokošickým zlepšovákom... Komenského - NMMM len oblúky? To ako oblúky v obratisku alebo na trati? Jedno odbočenie? To, že zastávky sú rozmiestnené v takých vzdialenostiach v akých boli, keď tá trať viedla v podstate cez pustatinu a polia stále nikomu nevadí ako vidím.
Tú Kuzmányho a SNP si tiež viem živo predstaviť. Vymení sa akurát tak zvršok (počas najmenej dvojmesačnej výluky na každé dva kilometre a lá Južná trieda), stožiare trakčného vedenia sa možno natrú a všetci budú šťastní - politici v novinách, majitelia stavebných firiem v nových X5-kách. Rozdelenie rekonštrukcie Námestia Okupantov podľa toho, cez ktorú výhybku bude čo jazdiť - fakt geniálne. Keď už sa musí šetriť na tom, že na južnej strane sa nebude rátať s IDS a použijú sa lacnejšie výhybky, tak to treba dohnať do extrému a robiť to pre istotu na dvakrát. Veď skoro celá Južná trieda je s IDS kompatibilná, prečo by mal byť aj tento 50-metrový úsek, ktorý by ju spojil zo zvyškom siete?
Tatranka