vdaka patri 381+383 za priamu a korektnu odpoved na urovni, vam ktori sa ironicky smejete odkazujem len jedno- kto sa smeje naposledy ten sa smeje najlepsie.. len aby ste este neboli prekvapeni vy nakoniec ako to cele dopadne .. jo, mozno som snilko a idealista, ale este stale verim v zdravy rozum ze sa v tejto krajine najde a ze sa pre mesto spravi co sa maximalne da a ze sa nalozi konecne rozumne s eurofondami ako sa patri na patricnej urovni..a ze tazko ziskane peniaze z EU pojdu na ten ucel na ktory maju ist ,je tu historicka sanca dat konecne dokopy elektrickovu dopravu v Kosiciach a vyzdvihnut ju na dostojnu uroven po dlhych rokoch cakania,tak to neposerme..!
Niečo treba odložiť aj na ďalšie programovacie obdobie... ? Každopádne, som zvedavý, ako bude vyzerať pre električky rok 2014 a 2015, lebo vidím to tak, že veľmi si nezajazdia, ak sa tie dve modernizácie stretnú v jednom čase...
Rekonštrukcia Staničného námestia bez obratiska? To ako budú prepojené trate ŽSR a DPMK? Tipujem, že nijako, prípadne zasa nejakým supermegaukrajinskorumunskokošickým zlepšovákom... Komenského - NMMM len oblúky? To ako oblúky v obratisku alebo na trati? Jedno odbočenie? To, že zastávky sú rozmiestnené v takých vzdialenostiach v akých boli, keď tá trať viedla v podstate cez pustatinu a polia stále nikomu nevadí ako vidím.
Tú Kuzmányho a SNP si tiež viem živo predstaviť. Vymení sa akurát tak zvršok (počas najmenej dvojmesačnej výluky na každé dva kilometre a lá Južná trieda), stožiare trakčného vedenia sa možno natrú a všetci budú šťastní - politici v novinách, majitelia stavebných firiem v nových X5-kách. Rozdelenie rekonštrukcie Námestia Okupantov podľa toho, cez ktorú výhybku bude čo jazdiť - fakt geniálne. Keď už sa musí šetriť na tom, že na južnej strane sa nebude rátať s IDS a použijú sa lacnejšie výhybky, tak to treba dohnať do extrému a robiť to pre istotu na dvakrát. Veď skoro celá Južná trieda je s IDS kompatibilná, prečo by mal byť aj tento 50-metrový úsek, ktorý by ju spojil zo zvyškom siete?
V rámci obdobia do roku 2015 sa budú rekonštruovať:
- projekt IDS - Nám. MMM - Kuzmányho - Nám. osloboditeľov (len severná časť križovatky) - Staničné námestie (mimo obratiska),
- projekt MED - Havlíčkova - Nám.MMM (oblúky plus ľavé odbočenie); Čsl. armády - Amfiteáter - Trieda SNP - kruháč - Moldavská - Krajský súd; križovatka Nám. osloboditeľov južná strana.
..ale podme spat k hlavnemu a dlhorocnemu problemu a tym je IDS v Kosiciach..jeho realizacia z eurofondov- OP Doprava ,ktorym sucastou bude aj vymena kolajnic po trase Stanicne namestie-Dom umenia-Hlavna Posta-NMM, dalej trasy el c.9 teda Amfik- Trieda SNP -Zelezniky-Jazero +Juzna trieda + v 2.faze dobudovanie trasy z NMM na smer Tahanovce a Furca(popri Hypertescu) toto by mala byt a musi byt priorita pre mesto pred samotnym nakupom nizkopodlaznych elektriciek(prip by sa to malo robit sucasne) ,pricom stale verim ze nakoniec zvitazi zdravy rozum a mesto sa dohodne so Skodou Plzen(resp tender na nakup vyhraje Skoda Plzen) a ze nam ako mestu na zakazku spravia nieco na styl for city T15(Riga) alebo T26(Miskolc) samozrejme v takej cenovej hladine aby to vyslo na tych 40 suprav(resp voznov-presne detaily neviem) ako je napisane v podmienkach obnovy vozoveho parku..vsetko je si myslim vecou dohody na zakazke medzi samotnym mestom a zavodom(v tomto pripade Skoda Plzen a.s.)
V beznej praxi to tak funguje a je to dobry biznis, neviem ci s kreditkami ale napr. kupis si nejaky profi program za €1000 s rocnou licenciou a este platis po pende alebo kile za zplaty - ano platis zato aby ti fungoval program, ktory nefunguje alebo je nespolahlivy koli chybam vyrobcu.
Ine to nebude ani co sa tyka mobilov, pocitacov, aut a dalsich technologii. Kupis tu vec za drahu palku a este platis a stracas dalsi cas s tym zeby to aspon nejak islo. A to uz ani nehovorim ze ako zakaznikov vydieraju firmy ktore vyrabaju stroje a mechanizmy pre priemysel.
Takže sa teoreticky mohol už vtedy použiť čip Mifare DESFire, keďže sa vyrábal od roku 2002. Oba síce už sú prelomené, ale bezpečnosť mohla byť oveľa vyššia, prelomenie DESFire trvá podstatne dlhšie
tbus