Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #66986:
Napr.?
A na Vária máme uzavretú rámcovú zmluvu. Teraz sa mi nechce hľadať na koľko kusov.
Reply on: Yogi616 #66979:
preco preboha Varia. Ved ked uz fondy tak na nieco lepsie, nie?
Reply on: Isidor #66981:
nuz to je predsa politika SMERu. Tak sa necudujme. Cloveka, ktory v zdravotnictve neurobil absolutne NIC, ste si primatorom spravili...
Zdá sa, že OPD nakoniec bude možné použiť na nákup električiek, trolejbusov a výstavbu tratí...
http://eia.enviroportal.sk/detail/revizia-operacneho-programu-doprava-2007-2013-v-suvislosti-s-nedostato
Reply on: Isidor #66981:
Presne tak Isidor. Súhlasím do bodky. Myslím si, že všetci, ktorí ste v KE by ste mali bojovať za to, čo je teraz, aby to bolo aspoň takto, lebo o pár rokov sa Košičania spamätajú, že síce nové, omnoho drahšie a neatraktívne. Linkove vedenie sa v návrhu ani nerozoberá, myslite si, že prečo??? Košiciam by trebalo navýšiť množstvo vozkm aspoň na 20 milionov nie tých trápnych 15. V živote v KE nebola doprava ako sa patrí, vždy boli KE v pozadí a nebola ani snaha mesta tento stav zlepšiť. Tak čau pa Košice ? Pokiaľ prestupy nebudú riešené do cca 3-5 minút, pokiaľ sa budú počítať ľudia a vyťaženosti liniek, tak potom to bude vždy horšie a horšie. Atraktívna doprava je doprava prispôsobená cestujúcim... Ak by v Prahe či v Ostrave počítali vyťaženosť jednotlivých spojov, resp. pokiaľ by tam bolo vedenie nášho DPMK a mesta Košice, doprava by bola z 50 % ako v Prahe či v Ostrave zrušená. Vidím to na vlastné oči, nie raz sa stáva, že električky jazdia v Ostrave poloprázdne, väčšinou v dopravných prostriedkoch ľudia sedia, nikdy som nešiel pretrieskanými spojmi ako v KE, takmer vždy sedím. Komfort dopravy, čistota, vozový park ako aj voľnosť a neprepchatosť spojov. Ak Košice budú pozerať len na to, že 1 meter štvorcový je určený pre 4 ľudí, tak potom môžte to celé zabaliť tam v tých Košiciach a zrušiť celú dopravu. Taxíky za 3 ečka to istia 😃 😃 😃
Podľa mňa to dopadne takto. Trolejbusy postupom času zrušia, možno nie hneď. Nákup električiek sa zrealizuje cca. o 10 rokov, nakoľko DPMK prepadnú fondy, stratia sa alebo rozkradnú. Autobusy sa vymenia z časti. Poriadne sa zredukuje linkové vedenie a cena lístka o 2-3 roky bude 1 euro. Bude to drahá, nenadväzujúca riedka MHD doprava s pár novými busmi či električkami. Zníži sa tým počet prepravených cestujúcich nakoľko úroveň dopravy výrazne poklesne a pre cestujúcich sa stane neatraktívnou. Doprava sa v KE nikdy neprispôsobila cestujúcim, ale skôr naopak, cestujúci sú tí poslední. Vidno to v štýle prestupov medzi linkami, autobusy sa nečakajú, je v tom totálny chaos. Preto tí, ktorí si myslíte, že sa to zlepší sa mýlite. Budúcnosť dopravy v KE je výrazná redukcia a rušenie liniek, absolútne neatraktívna doprava. Na najbližšie roky DPMK vôbec nemá ozajstný plán, ktorý chce splniť, nové vedenie mesta to opäť zmietne zo stola, lebo to bude predražené. Rozvoj MHD podľa rôznych plánov sa nikdy nedodržiaval, nedodržuje ani nebude dodržiavať. Už kedy sa písalo o rámcovej zmluve obnovy električiek, boli tú už rôzne vyhlásenia a nikdy sa neudialo nič a nebude to ani teraz to vám garantujem. Len pre pripomenutie 😃 http://kosice.korzar.sme.sk/c/4431372/dpmk-chce-opravit-elektricky-za-276-milionov.html takto to dopadne aj teraz, netreba byť naivný. ? Košice ako mesto sa nikdy nevyhrabe z týchto sr .... čiek.
Reply on: Yogi616 #66979:
Pamätáš, ako súčasný primát-or sľuboval nové trol.trate, kratšie intervaly, nižšie cestovné? Tak asi podobne je treba pristupovať aj k tomuto ("Nikto vám nedá toľko, čo vám ja môžem sľúbiť"). Vymyslíme nejaké čísla, ohúrime miliónmi eur a stovkami nových vozov a potom skutek utek, akurát kšeftíky ku kamarátom potečú. Vôbec by som sa nečudoval, keby to nakoniec skončilo likvidáciou ne-KORID-ových tratí, lebo však "externý partner chce viac autobusových výkonov."
teda no, musí sa odrátať z tých kilometrov toto, nejak som to prehliadol ?

21. ostatná trať vo vyhovujúcom stave 42,21km
22. koľajové spojky vo vyhovujúcom stave 1,4745km
23. ostatné križovatky vo vyhovujúcom stave 0,871km
24. ostatné obratištia vo vyhovujúcom stave 1,994km
Reply on: Isidor #66976:
Ja viem, že v DPMK rozmýšľajú blbo, ale s električkovou dopravou ich teraz osvietilo? Chcú opraviť 24 úsekov (skoro 81km tratí) za 64,145 milióna €. Chcú na to peniaze z eurofondov. No ak sa im toto podarí + kúpi sa tých 40 Várií, tak konečne tu bude električková doprava na úrovni. Len škoda, že sa to neriešilo postupne, ale teraz im treba toľko do toho investovať.
Podľa dôvodnej správy je potrebné do 5 rokov nahradiť až 150 autobusov, to znamená, že jediné autobusy, ktoré by to mali prežiť sú tedomy a shitelisy a firsty... To vážne sú aj solarisy na tom tak zle, že do piatich rokov musia byť vymenené? Viem, že tie najstaršie budú mať o 5 rokov už 17 rokov služby za sebou, no neverím, že budú v takom úbohom stave ako dnes trolejbusy... Veď už teraz sú 5ročné tedomy v horšom stave ako 10ročné solarisy...
Reply on: cybernetic #66974:
Toto je najpravdepodobnejší scenár onedlho v KE.
Na nete sa objavili úplné materiály k zdražovaniu, rušeniu trolíkov a privatizácii:
http://www.kosice.sk/rokovanie_mz.asp?id=122 (body 14 a 15)
Reply on: cybernetic #66974:
Keby mali tí vodiči trochu rozumu, dajú mu všetci na stôl výpovede a pán Kratochvíl Nesvojprávny by sa aj zo svojou Idiot Company mohol ísť spláchnuť. Lenže v našich končinách je skôr módou nechať zo sebou vydrbávať a ešte sa za to poďakovať...
Reply on: Yogi616 #66972:
Možno myslel k zastávke Senný trh... ?
Reply on: 110mat110 #66970:
He? Aká prekládka trolejového vedenia pri Sennom trhu? Veď z NO sa dá ísť na KVP, tam sa prekládka robila tak, ako mala.
A ku električkovému zvršku. Ak všetko dobre pôjde, tak v lete 2013 bude výluka na Námestí osloboditeľov. Výhybky a nejaké iné veci sú už od roku 2002 zakúpené. Prednedávnom došli nejaké ďalšie časti.
Reply on: 110mat110 #66970:
Aupark postavilo konzorcium mega spolocnosti pre ktorych nebol problem prihodit "par drobnych" pre magistrat zejo. ?
asi nebolo citit tu ironiu z mojho prispevku. Ja som tiez proti zruseniu. Toto je moj nazor na to, kde sa tych chybajucich 27vozov najde: nikde. Jednoduchosa upravi linkove vedenie tak, aby tie vozy nechybali. Hadam je kazdemu jasne, ze to bez redsich intervalov nepojde.

A mimochodom, aupark sa pred rokmi vys*al na prekladku trol. Vedenia pri sennom trhu, zeby nieco tusil? Problem je v tom, ze sa vys*al aj na opravu kolajoveho zvrsku v okoli. Zeby zasa tusili nieco co my nevieme?
Reply on: 110mat110 #66967:
Prve co sa stane je ze sa nestane nic, neusetria sa ziadne peniaze ani linkove vedenie sa prakticky nijak nezmeni.
Reply on: 110mat110 #66967:
Tu nejde o to, či bude, či nebude. Tu ide o to, že trolejbusy majú byť rozvíjané, nie utlmované!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.