Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #62746:
Áno, čiže vozidlo regionálnej železnice, ktoré príde na terminál, zíde z železničnej trate do mesta na pouličné dráhy, aby po obvode obišlo celé centrum mesta po trase s 12-15 zastávkmi a následne sa vrátilo na späť na železnicu na druhom terminále, vzdialenom od toho prvého 1200-1500 metrov, správne?

V Karlsruhe som nebol, no prešiel som si tamojšie cestovné poriadky a našiel som až DVE linky, ktoré sa riadia tým, čo presadzuješ ty - teda vjazdom do centra, kľučkovaním v ňom a následne jeho opustením. Všetky ostatné regio-linky taktiež vchádzajú do centra mesta, no prejdú ho priamo a približne na jeho pomyselnej "opačnej strane" ho opustia. Toto sa nezhoduje s tým, čo som tu už viackrát písal? Nie je lepšie poslať regiotram zo stanice do centra po Svätoplukovej (ja by som to odklonil na Masarykovu, Komenského a z Havlíčkovej späť na železnicu), ako po trase Námestie osloboditeľov - Štúrova - Kuzmányho - Hviezdoslavova – Svätoplukova? Ty by si navrhol radiálu z Petržalky do Rače cez Karlovu ves? Trošku zveličené, ale podstatu to vystihuje.

K intervalom, ktoré boli navrhnuté sa radšej ani nevyjadrujem, 60´ a 30´ v špičke, úplná ignorácia pásmovej prevádzky na linkách a niekto to ide porovnávať s 10/20´ v Karlsruhe?
(To sa samozrejme dá napraviť, no nedalo mi nepoukázať na tento návrh, ale to pri celkovej kvalite stále aktuálnej prezentácii KORID-u asi neprekvapuje...)
Reply on: jt #62744:
Očividne to chápem veĺmi dobre a ty nechápeš, čo píšem ja. Takže ešte raz, pomaly: Vlakoelektrička MÁ plniť v meste funkciu električky. Toto je ZÁKLAD systému Tram-Train, tzv. mačkopsa.
Reply on: jt #62744:
Skôr ty nechápeš princíp toho systému. Princípom je to, že to vozidlo má v meste v zásade funkciu električky a na konci mesta výjde na železničnú trať. Teda je to niečo ako predĺženie električkovej linky po železničnej trati.
Reply on: S499.1023 #62743:
Očividne nechápeš, že píšem presne o tom istom, čo ty. Píšem, že vlakoelektrička by mala mať v meste čo najkratšiu trasu a nemá obsluhovať cestujúcich vrámci mesta. Teda zo zastávky v centre na inú zastávku v centre alebo na periférií. To, čo spomínam pri autobusoch je príklad toho, ako by to malo byť (žiadne obchádzanie a kľučkovanie po meste, ale zastavenie len na významných bodoch na najkratšej trase). Neobhajujem obchádzanie tramtrian okolo mesta a jej ukončenie na Ťahanovciach (veď píšem, že ani prímestské autobusy to tak nerobia), ale naopak - kritizujem, že toto sa tu ide zaviesť. Neviem ako dobre poznáš Košice (ak nepoznáš, pozri cez Google maps), ale aktuálny plán predpokladá trasu vlakoelektričky po meste od stanicce cez Námestie osloboditeľov - Štúrova - Kuzmányho - Námestie Maratónu mieru... Spomína som to nepriamo vo včerajšom článku, aj pred časom sa spomínalo o rekonštrukcii trate na Kuzmányho pre použitie "obojživelných" vlakov.
Reply on: jt #62740:
Videl si v živote nejaký mačkopsí systém naživo? Chápeš jeho princíp? Chápeš, že to, čo popisuješ u prímestských autobusov, je presne to, čo má byť eliminované? Chápeš, že to, čo tu presadzuješ, nie je žiadna vlakoelektrička ale obyčajný vlak v uliciach mest, pričom regiotram je presný opak - električka (aj) na železničnej trati? Odporúčam výlet do Karlsruhe či Kasselu.
Reply on: Dimi #62737:
nevidím dôvod, prečo by musel mať hotel v centre mesta napojenie z oboch strán. Je Rooseveltova niečím neplnohodnotná?
Reply on: Peter55 #62739:
Sorry za preklepy: ver, minimálne, budem ? ?
Reply on: S499.1023 #62729:
Myslel som to v tom zmysle to, že vlakoelektrička by mala obsluhovať čo najmenej cestujúcich, ktorí nastúpia a ukončia cestu v meste. Ja to vidím tak, že vtiahnutie regionálnej koľajovej dopravy do centra má mesto priblížiť širšiemu okruhu cestujúcich, vytvoriť viacero alternatív pre výstup (popoludní nástup)/prestup, rozptýliť prúd "cezpoľných" do okolia a tým odľahčiť hlavné prestupné terminály. Prímestské autobusy tiež neprídu do mesta, nehodia si tabuľku s číslom linky aby kľučkovali po meste a obišli čo najviac zastávok, ale na najkratšej trase k stanici zastavia na vybraných významnejších zastávkach, uzloch. V Košiciach sa totiž plánuje zaviezť práve toto - regiotram zíde z trate "ťažkej železnice" na stanici na mestskú trať, dookola obíde celé historické centrum a podľa plánov, ktoré tu boli (a sú) ohľadom linkovania KORIDu skončí, na periférii na sídlisku.

Re #62731 Dimi: Kedy a kde?

Re #62737 Dimi: Obchádzať to cez podzemné garáže by bola zbytočnosť, lebo jediný vjazd a výjazd, ktorý môžeš pre tento smer použiť, je práve ten medzi Palackého a Fejovou na južnej strane obchodného centra. Tak či tak okolo nich prejsť musíš a bola by zbytočnosť vchádzať dnu a von, navyše by si sa musel babrať s kartami a čakať pri rampách.
Reply on: Dimi #62734:
Tomu vr, miniml ja tak buem chodiť ? Len aby nam to pan Titl neprekazil keď to prečita a postavi nejake zakazove značky naviac ?
Reply on: Dimi #62731:
Ked je nejaka nadej určite sa pridam ?
Reply on: TA #62736:
Prezri si plan.. Nezda sa mi, ze to zmenia. Nevychadza mi to. A to z dvoch dovodov.. Pribinovu pokial viem, tak uz naspat neotocia, zrejme ostava tak, ako je. Cize aj z nej sa doprava odboci k Dargovu. A Rooseveltova? Vies si predstavit, ze by z nej vznikla slepa ulica v casti, kde sa pretina s Hlavnou? Ved DTbH potrebuje napojenie na komunikaciu a s tymto stopercentne manazeri suhlasit nebudu. Takze mi vychadza, ze to bude podla mnou popisaneho scenara.. Mimochodom.. Je tu dalsia cesta, ako sa dostat mimo okruhu z Palackeho v smere na terasu.. Z Palackeho rovno, dolu do podzemia Auparku a hned zase druhym vychodom von, krizom na Juznu Triedu, Fejovu a sme tam, kde sme chceli byt... Cize sa zahlti aj Fejova, aj vjazd a vyjazd z Auparku, spekulantov sa najde viac ako dost si myslim 😃
Reply on: Dimi #62734:
ak by sa zaviedla pešia zóna, ako to bolo prvotne deklarované, tak by Tebou popísaná trasa nebola možná
Reply on: veteran #62720:
NMM -> Hviezdoslavova -> Masarykova -> Stan. namestie
Reply on: TA #62717:
Vies, ako to cele dopadne? Ring tu bude na figu, pretoze kosican si stale najde moznost, ako prejst napr. z Palackeho na Moldavsku bez toho, aby siel dookola po ringu.. A sice, z Palackeho doprava k McDonaldu, pred nim dolava, potom na Rooseveltovu, okolo HLAVNEHO VCHODU!!!! DTbH, dolava okolo Dargova a pripojit sa na ring doprava... Skvely okruh, ze? 😃 .. Auta neodidu z mesta, ale zahltia Rooseveltovu a pruh pred Dargovom.. Klobuk dole.. Tesim sa, az spluvam na zem...
Reply on: veteran #62710:
Chlapci, budem rad, ked vas uvidim na verejnej diskusii.. Budeme sa snazit presvedcit primatora, pana Karabelliho a par dalsich zainteresovanych, aby na tu diskusiu prisli. Dufam, ze presvedcim kolegov, aby sme to zrealizovali.
Reply on: veteran #62706:
Pruser je ten, ze dokument EIA nie je tak silny, aby nieco zastavil... 😞 Je to smutne, ale je to tak..
Reply on: Peter55 #62700:
Nie je to celkom tak Peto.. Treba prebudovat znacenia na Moyzeske, urobit nove ostrovceky, prebudovat krizovatku (kruhoveho typu) pri Jumbe, osadit mnozstvo semaforov.. Este sa len zacalo. Ale zacina sa s peticiou proti ringu, chystame tlacove vyhlasenia atd.. Kto chce, pridajte sa..
Chcem pochváliť DPMK, prípadne jeho zamestnanca/ov, ktorí sa podieľali na vytvorení výpiskov a informácií na zastávkach MHD ohľadom výluk na NO. Je to napísané zrozumiteľne výstižne a inteligentne, napodobne sa mi páči aj ospravedlnenie DPMK za obmedzenia... ?
Reply on: jt #62727:
To si ako prišiel na to, že "vlakoelektrička nemá plniť úlohy mestskej dopravy"? Vlakoelektrička sa zriaďuje práve za týmto účelom.
Reply on: veteran #62724:
oboje sú v jednom balíku (plus ešte úsek Terminál Sever - Ťahanovce), a schválené boli naposledy tuším peniaze na prípravu projektovej dokumentácie (5mil. evri):
https://docs.google.com/leaf?id=0B6aDT9SupjytZTRjNGZlMzgtN2RiZS00YmViLWFlYTYtMDUzMGIzN2ZkOTRi&hl=en_US
Ďalšie dokumenty: https://docs.google.com/#folders/folder.0.0B6aDT9SupjytYzI2MGIwODMtN2I1Yi00NGQ5LThkMmMtYjkxNzE1YzRlZWNi

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.