Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dimi #62753:
Podľa projektu zjednosmernenia to predsa len vyzerá tak, že Rooseveltova bude jednosmerná - v rovnakom smere ako Pribinova. Ale aj tak mi uniká zmysel toho odbočovacieho pruhu pri Dargove doprava na Štúrovu do "pešej zóny z obsluhou MHD".
Reply on: veteran #62751:
prosim ta, posli mi tie pdfka, nove aj stare na email.. Pisem email dolezitym ludom 😉 .. dakujem.. email je dimi.imhd@gmail.com .. Diky
Reply on: TA #62742:
Hadaj... 😉 .. ak hotelovi hostia chcu ist na Terasu, na Moldavsku a podobne, co myslis, ako pojdu? napoja sa na PFB a dolava n Stefaikovu a po okruhu? Ja si myslim, ze nie. Vyjdu z parkovacieho domu, prejdu okolo hlavneho vchodu, pred Dargov a HURAAA, sme na ringu v smere, ktory sme potrebovali.. Skvele riesenie, ze? Ale potom bude platit t, co pisem, ze zbytok verejnosti toto vyuzije tak isto. Boh ochranuj Kosice...
Reply on: jt #62747:
A tie linky, ktoré prejdú mestom diametrálne, NEplnia úlohy normálnej MHD? Mimochodom: Pre mačkopsa tam nebudovali žiadne nové trate v meste, len spojky medzi železnicou a električkou a malodráhou Albtalbahn). Len vy v Košiciach idete budovať čosi úplne iné a nazvať to vlakoelektričkou, to je ten rozdiel.
Reply on: Dimi #62750:
Teraz som akurát prezrel ešte raz ten starý návrh. Označenie BUS-na ceste pred Dargovom nie je, to som sa pomýlil, ale je to všetko vyšrafované ako "Pešia zóna s obsluhou MHD", čo aj tak nič nemení na veci...
Reply on: veteran #62749:
Presne tak, ako som napisal... 😉 .. A to vdaka novemu ringu... 😉 .. Takze znova a znova sa sa nieco meni, pesia zona konci tam, kde koncila stale a dopravny inzinieri si myslia, ako krasne nas zase raz oje..... .
Reply on: Dimi #62737:
Pribinovu otočili takto práve preto, aby sa tadiaľ nedala robiť "obchádzka" Rooseveltova - Pribinova - Mojmírova - Grešákova, resp. z Mojmírovej/Murgašovej späť na Štúrovu.

V pôvodnom PDF-ku dopravného riešenie je pekne vyznačená celá pešia zóna - od šaleneho domu po Mojmírovu ulicu. A vjazd tam mala mať povolený len MHD. V takom prípade by nebolo možné si robiť skratky cez Rooseveltovu a Hlavnú. Na ceste popred ZOD Dargov bolo dokonca napísané, že ide o BUS-pruh.


V novom PDF-ku sa už žiadne vyznačenie pešej zóny nevyskytuje - chýbajú tam prakticky všetky popisky, ktoré boli v pôvodnom návrhu. Na ceste popred Dargov už označenie BUS-pruh absentuje, z čoho mi vyplýva, že "pešia zóna" sa skončí pri DtbH a popred Dargov už bude regulérna cesta a teda sa budú dať robiť obchádzky a skratky cez Rooseveltovu a Hlavnú. ?
Reply on: Dimi #62731:
Ja sobone s jednosmerným ringom nemám problém. Ale nie s ringom, ktorý bol urobený na objednávku. Mala sa urobiť korektná verejná súťaž s odbornou porotou (hoc aj zo zahraničia) a nie "maskovanie" a priame zadanie jednému človeku.

Križovatka pri Jumbe - to je dosť vtipná história. Pôvodne tam bola taká čudesná križovatka, na ktorej sa obchádzala turbína bývalej elektrárne a cez most sa išlo na Masarykovu. Na Gorkého boli len dva pruhy. Potom zrušili náhon, no časť turbíny tam ostala. Niekedy v roku 1982 postavili túto súčasnú križovatku (akože kruhový objazd - hoci na KO to nespĺňa normy ani náhodou) - ako dočasné riešenie. Ešte istý čas po postavení strašil vo vnútri kruhu zvyšok turbíny. Dokonca existujú podozrenia, že pri zasypávaní koryta náhonu v tomto úseku ostalo zasypané aj teleso mosta.

ÚP z 80. rokov v tomto mieste rátal s viac-menej MÚK, kde smer Štefánikova-Gorkého mal viesť pod úrovňou terénu a smer Hviezdoslavova-Masarykova na úrovni terénu. Hviezdoslavova mala byť prerobená na podúrovňovú komunikáciu, čiastočne aj Masarykova a celá štvrť medzi Masarykovou a parkom (za R-U "Ujváros") mala byť asanovaná.

Re #62732 Dimi: Nerozumiem, prečo je to tak? Veď sa robili štúdie dopadov na ŽP - napr. aj hluková štúdia. Všetko je to zo zákona povinné a keďže tam oproti zámeru v EIA postavili o podlažie naviac, tak údaje zaznamenané v hlukovej štúdii budú asi o niečo inšie. Tak načo bol komu takýto dokument?

Ďalej by ma zaujímalo stavebné povolenie z roku 2009. Na koľko podlaží v ktorom module stavby bolo. V povolení sa píše, že každé zmeny v PD musia byť predmetom nového posudku a nového SP. Čiže stálo by zato preveriť zmenu dorpavného riešenie. P. Titl sa oháňa faktom, že toto, čo sa teraz realizuje, je v v medziach územia, pre ktoré bolo SP vydané. Teda inými slovami, že bol len vypustený pruh okolo pamätníka. V súvislosti s tým by stálo za preskúmanie aj toho okruhu.
Reply on: S499.1023 #62746:
Áno, čiže vozidlo regionálnej železnice, ktoré príde na terminál, zíde z železničnej trate do mesta na pouličné dráhy, aby po obvode obišlo celé centrum mesta po trase s 12-15 zastávkmi a následne sa vrátilo na späť na železnicu na druhom terminále, vzdialenom od toho prvého 1200-1500 metrov, správne?

V Karlsruhe som nebol, no prešiel som si tamojšie cestovné poriadky a našiel som až DVE linky, ktoré sa riadia tým, čo presadzuješ ty - teda vjazdom do centra, kľučkovaním v ňom a následne jeho opustením. Všetky ostatné regio-linky taktiež vchádzajú do centra mesta, no prejdú ho priamo a približne na jeho pomyselnej "opačnej strane" ho opustia. Toto sa nezhoduje s tým, čo som tu už viackrát písal? Nie je lepšie poslať regiotram zo stanice do centra po Svätoplukovej (ja by som to odklonil na Masarykovu, Komenského a z Havlíčkovej späť na železnicu), ako po trase Námestie osloboditeľov - Štúrova - Kuzmányho - Hviezdoslavova – Svätoplukova? Ty by si navrhol radiálu z Petržalky do Rače cez Karlovu ves? Trošku zveličené, ale podstatu to vystihuje.

K intervalom, ktoré boli navrhnuté sa radšej ani nevyjadrujem, 60´ a 30´ v špičke, úplná ignorácia pásmovej prevádzky na linkách a niekto to ide porovnávať s 10/20´ v Karlsruhe?
(To sa samozrejme dá napraviť, no nedalo mi nepoukázať na tento návrh, ale to pri celkovej kvalite stále aktuálnej prezentácii KORID-u asi neprekvapuje...)
Reply on: jt #62744:
Očividne to chápem veĺmi dobre a ty nechápeš, čo píšem ja. Takže ešte raz, pomaly: Vlakoelektrička MÁ plniť v meste funkciu električky. Toto je ZÁKLAD systému Tram-Train, tzv. mačkopsa.
Reply on: jt #62744:
Skôr ty nechápeš princíp toho systému. Princípom je to, že to vozidlo má v meste v zásade funkciu električky a na konci mesta výjde na železničnú trať. Teda je to niečo ako predĺženie električkovej linky po železničnej trati.
Reply on: S499.1023 #62743:
Očividne nechápeš, že píšem presne o tom istom, čo ty. Píšem, že vlakoelektrička by mala mať v meste čo najkratšiu trasu a nemá obsluhovať cestujúcich vrámci mesta. Teda zo zastávky v centre na inú zastávku v centre alebo na periférií. To, čo spomínam pri autobusoch je príklad toho, ako by to malo byť (žiadne obchádzanie a kľučkovanie po meste, ale zastavenie len na významných bodoch na najkratšej trase). Neobhajujem obchádzanie tramtrian okolo mesta a jej ukončenie na Ťahanovciach (veď píšem, že ani prímestské autobusy to tak nerobia), ale naopak - kritizujem, že toto sa tu ide zaviesť. Neviem ako dobre poznáš Košice (ak nepoznáš, pozri cez Google maps), ale aktuálny plán predpokladá trasu vlakoelektričky po meste od stanicce cez Námestie osloboditeľov - Štúrova - Kuzmányho - Námestie Maratónu mieru... Spomína som to nepriamo vo včerajšom článku, aj pred časom sa spomínalo o rekonštrukcii trate na Kuzmányho pre použitie "obojživelných" vlakov.
Reply on: jt #62740:
Videl si v živote nejaký mačkopsí systém naživo? Chápeš jeho princíp? Chápeš, že to, čo popisuješ u prímestských autobusov, je presne to, čo má byť eliminované? Chápeš, že to, čo tu presadzuješ, nie je žiadna vlakoelektrička ale obyčajný vlak v uliciach mest, pričom regiotram je presný opak - električka (aj) na železničnej trati? Odporúčam výlet do Karlsruhe či Kasselu.
Reply on: Dimi #62737:
nevidím dôvod, prečo by musel mať hotel v centre mesta napojenie z oboch strán. Je Rooseveltova niečím neplnohodnotná?
Reply on: Peter55 #62739:
Sorry za preklepy: ver, minimálne, budem ? ?
Reply on: S499.1023 #62729:
Myslel som to v tom zmysle to, že vlakoelektrička by mala obsluhovať čo najmenej cestujúcich, ktorí nastúpia a ukončia cestu v meste. Ja to vidím tak, že vtiahnutie regionálnej koľajovej dopravy do centra má mesto priblížiť širšiemu okruhu cestujúcich, vytvoriť viacero alternatív pre výstup (popoludní nástup)/prestup, rozptýliť prúd "cezpoľných" do okolia a tým odľahčiť hlavné prestupné terminály. Prímestské autobusy tiež neprídu do mesta, nehodia si tabuľku s číslom linky aby kľučkovali po meste a obišli čo najviac zastávok, ale na najkratšej trase k stanici zastavia na vybraných významnejších zastávkach, uzloch. V Košiciach sa totiž plánuje zaviezť práve toto - regiotram zíde z trate "ťažkej železnice" na stanici na mestskú trať, dookola obíde celé historické centrum a podľa plánov, ktoré tu boli (a sú) ohľadom linkovania KORIDu skončí, na periférii na sídlisku.

Re #62731 Dimi: Kedy a kde?

Re #62737 Dimi: Obchádzať to cez podzemné garáže by bola zbytočnosť, lebo jediný vjazd a výjazd, ktorý môžeš pre tento smer použiť, je práve ten medzi Palackého a Fejovou na južnej strane obchodného centra. Tak či tak okolo nich prejsť musíš a bola by zbytočnosť vchádzať dnu a von, navyše by si sa musel babrať s kartami a čakať pri rampách.
Reply on: Dimi #62734:
Tomu vr, miniml ja tak buem chodiť ? Len aby nam to pan Titl neprekazil keď to prečita a postavi nejake zakazove značky naviac ?
Reply on: Dimi #62731:
Ked je nejaka nadej určite sa pridam ?
Reply on: TA #62736:
Prezri si plan.. Nezda sa mi, ze to zmenia. Nevychadza mi to. A to z dvoch dovodov.. Pribinovu pokial viem, tak uz naspat neotocia, zrejme ostava tak, ako je. Cize aj z nej sa doprava odboci k Dargovu. A Rooseveltova? Vies si predstavit, ze by z nej vznikla slepa ulica v casti, kde sa pretina s Hlavnou? Ved DTbH potrebuje napojenie na komunikaciu a s tymto stopercentne manazeri suhlasit nebudu. Takze mi vychadza, ze to bude podla mnou popisaneho scenara.. Mimochodom.. Je tu dalsia cesta, ako sa dostat mimo okruhu z Palackeho v smere na terasu.. Z Palackeho rovno, dolu do podzemia Auparku a hned zase druhym vychodom von, krizom na Juznu Triedu, Fejovu a sme tam, kde sme chceli byt... Cize sa zahlti aj Fejova, aj vjazd a vyjazd z Auparku, spekulantov sa najde viac ako dost si myslim 😃
Reply on: Dimi #62734:
ak by sa zaviedla pešia zóna, ako to bolo prvotne deklarované, tak by Tebou popísaná trasa nebola možná

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.