Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #5447:
No konecne zaujimava tema.Uz ma nudili tie neustale porovnavania Solarisov s Karosami. Vravis, ze su to senzory? Ono by to bolo super, ak by to bolo funkcne. Okrem kamier doplnali na krizovatke pri Strojari aj tlacidla pre chodcov.
Podobne kamery su pri spolocenskom pavilone. Tiez by malo ist o pohybove senzory?
V podstate mame v KE na krizovatkach uz 3 typy senzorov na preferenciu elektriciek. Najcastejsie je to kovova slucka v tvare osmicky medzi kolajami, potom trolejovy snimac na Bozenke a kamerove senzory.
A este solarisi.S kazdym co som sa stretol som nic ine nepocul len karosa to zlaty bus.Nove su super trochu hlucne ale odpich dobry.Solarisy poruchove.No najlepsie je teda mam najradsej ked ich donesu najdeme pod nimi olej ci naftu a to este nechodia.A tak to je s kazdou varkou.Dobre nehovorim koli vozickarom starsim ludom je to fakt dobre.No nic moc
Reply on: BMko #5451:
Nenapísal som žiadnu dezinformáciu, tak láskavo rozlišuj, čo je blbosť a čo upresnenie informácie. Cena 9 mil. Sk je samozrejme len približná a pokojne by sa mohla uvádzať ako priemer. Karosa B961 stojí presnejšie približne 8,5 mil. Sk.
Tolko ospevujete tie solarisy ale za to nestoja.Co je dolezite?Kolko bude vo vrecku ale to vam na nos nezavesia.Davno este prve solarisi bolo v korzari ze stoja vraj 6 mil.Kde je pravda?Z kazdeho jeden melonik v ruke a je nam fajn.Dpmk ide dole vodou.To ze ich vyrusili nejake nove odbori.Aspon sme v korzari s pravou tvarou.A maju pravdu.Len jednoducha otazka PITNY REZIM a su vsetci .....
Reply on: BMko #5451:
Co sposobilo ten pokles ceny u dalsich serii?
Reply on: Sarko #5439:
To je blbost co si napisal. Lebo 9 melonov stala len seria 3511 - 3520, dalej cena jezveca bola 7,5 miliona. To len tak aby si nepisal blbosti. Cena 5,5 miliona vychadza na B952, lebo 961tka je cca o melon nieco drahsia
Reply on: Sarko #5449:
Asi musi este velmi vela vody pretiect, aby si vsetci uvedomili vyhody ekologickej ( a elektrickej ) MHD. Ale nebude uz neskoro?
Reply on: Nodes #5448:
Chronometráž s preferenciou síce súvisí, ale preferencia je vecou dohody medzi ÚSSK - RSK (Útvar správy komunikácií Košice - Referát správy komunikácií) a ODS DPMK (Odbor dopravnej služby) a následné prispôsobenie chronometráži dopravným podnikom. RSK však o dynamickej zelenej pre elektičku nechce ani počuť a tak tá stráca zmysel. Súčasná preferencia v podstate len upravuje čas čakania na svetelnej križovatke vzhľadom k posunom zastávok za tieto križovatky (ako vieme, tie sa zasa posúvajú kvôli samostatnému jazdnému pruhu vľavo). Takže chronometráže tým pádom zostali, resp. sa aj zhoršili.

Inak odporúčam postaviť sa ku križovatke Alejová-Pri prachárni (OC Cassovia) a sledovať prichádzajúce električky na semafor. Občas je tu na skúšku zapnutá dynamická zelená. Vtedy tu všetky električky v plnej rýchlosti prechádzajú na signál voľno.
Reply on: Sarko #5447:
Ono ta preferencia mi evokuje snahu o co najkratis cas potrebny na prejazd urcitym usekom. Na jednej strane su tu nove senzory na preferenciu ( cize na skratenei casu ), na druhej strane je tu mozno 30 rokov stara a dnes jasne nevyhovujuca chronometraz. Ci preferencia a chronometraz tiez spolu nesuvisia?
Reply on: Vladimír #5444:
Veď áno, po tom, čo sa vylúčilo, že by išlo o CityBus nad tou cenou visí otáznik.

Re #5445 Nodes: Však preferencia ED nemá s križovatkami ako takými nič spoločné. Tá je len na svetelných križovatkách a má urýchliť čakanie na nej. Semafory sú ešte na križovatke s Požiarnickou, tak verím, že senzory pribudnú aj tam.
Reply on: Vladimír #5444:
Pre mna to znie podobne ako situacia, ktora nastane pri neustale sa zvysujucej cene ropy a tym aj cene nafty. Ta bude musiet viest skor ci neskor k zvysovaniu cestovneho a v krajnom pripade ( a mozno dost utopickom ) povedie k obmedzeniu autobusovej dopravy. A kedze elektricky a trolejbusy su na tom tak ako su ( a lepsie budu skutocne len velmi velmi tazko ), aka situacia asi anastane v MHD v KE...?
Reply on: Sarko #5443:
No prisamveru... A ved pri Astorii uz semafory nie su. Takze ked to bude mat aspon teoreticky vyznam, tak len ked na krizovatke s Poziarnickou.
Reply on: Sarko #5439:
Veď práve privysoká cena vašej B 952 bola živnou pôdou pre diskusie či sa nejedná o City bus. Ja si nemyslím, že by to City bus bol, ale stále nerozumiem, prečo je tam tá ukrutne vysoká cena.

Re #5440 Nodes: Som presvedčený, že príde moment, kedy budú musieť uznať, že iného východiska niet.
Reply on: Furčan #5438:
To nie sú kamery, ale pohybové senzory pre preferenciu električkovej dopravy.
Reply on: Sarko #5439:
Ten rozdiel v cene SU 15 nebude tym, ze podnik ma na vozidla zlavu z titulu dovozcu na Slovensko?
Reply on: Furčan #5438:
A naco ich tam montovali? Som zvedavy, kedy ich niekto rozmlati.
Reply on: Vladimír #5411:
Zreje vo mne chcenie sa za touto vecou poobzerat dokladnejsie. A co sa tyka prestupnej tarify... Fakt si myslis, ze sucasne vedenie podniku a magistratu je k nej naklonene? Lebo toto vidim velmi cierno.
Reply on: Vladimír #5433:
V posledne zverejnenom vestníku (http://www.uvo.gov.sk/vestnik/zaznam.php?retazec=06105&rok=04) je nákupná cena za sólo autobus od Mostarka za 5,5 mil. Sk. Ako môže potom stáť kĺbový len niečo cez 5 miliónov? Alebo je niekde háčik?

Inak len pre zaujímavosť, na http://infobus.com.pl/text.php?id=266 som našiel cenu za Solaris Urbino 10 pre poľského dopravcu, kde sa uvádza cena 625 tis. Zlotých, čo je pri kurze 9,11 Sk/1 Zl presne 5.693.750 Sk.

Inak cena jedného košického SU15 je údajne okolo 9 mil. Sk, pričom štandardná cena by sa mala pohybovať okolo 11 mil. Sk. Cenu Solaris Urbino 18 som na nete nikde nenašiel.
Dnes boli nainštalovane na Južnej triede kamery popri el-trati.Jedna je smerom do mesta pred obratiskom pri Hotely Strojár a druha smerom z mesta mädzy zastavkamy Stará nemocnica-Hotel Strojár.Kamery sú umiestnene na tenkých stlpoch.
Reply on: Dopravák #5435:
Mne by sa pri totálno-radikálnom prestupnom linkovom vedení pozdávala skôr a-busová linka v trase Na doline - Materská škola - Lingov (východzia zast. TD) - OC Laborec - Lingov (stanovište na Herlianskej) -Kultúrne stredisko - Detský domov - Cintorín - Na doline. Dal by som tam interval zodpovedajúci interval s prípojmi na Lingove a OC Laborec.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.