Reply on: Vladimír #5433:
V posledne zverejnenom vestníku (http://www.uvo.gov.sk/vestnik/zaznam.php?retazec=06105&rok=04) je nákupná cena za sólo autobus od Mostarka za 5,5 mil. Sk. Ako môže potom stáť kĺbový len niečo cez 5 miliónov? Alebo je niekde háčik?Inak len pre zaujímavosť, na http://infobus.com.pl/text.php?id=266 som našiel cenu za Solaris Urbino 10 pre poľského dopravcu, kde sa uvádza cena 625 tis. Zlotých, čo je pri kurze 9,11 Sk/1 Zl presne 5.693.750 Sk.
Inak cena jedného košického SU15 je údajne okolo 9 mil. Sk, pričom štandardná cena by sa mala pohybovať okolo 11 mil. Sk. Cenu Solaris Urbino 18 som na nete nikde nenašiel.
Sarko
Okrem toho, SU15 vypĺňa chýbajúci článok medzi 12 a 18m autobusmi. Takže ak by DPMK postupoval podľa nejakého kľúča, 15m Solarismi by obsadil menej vyťažené linky, na ktorých však 12m sóla nepostačujú. Ďaľší príklad môže spočívať v obmedzovaní, kde namiesto preriedenia spojov sa interval na linke zachová, ale namiesto kĺbových autobusov sa dosadia 15m.
Re #5424 pitto32: To som aj ja svojho času tvrdil, že kĺbová Karosa=15m Solaris, ale nie je to tak. SU15 má z kĺbaku identický počet miest pre sediacich a naopak, z 12m sóla identický počet miest pre stojacich cestujúcich. Takže je to maximálne vlastne také pohodlnejšie sólo vozidlo.
Zaujímalo by ma, odkiaľ si zobral presne určenú lehotu nedodania Karosy B961. Najskôr si vymýšľaš.
Re #5245 pitto32: Opäť výmysly...