Taká perlička, v jednom z reko KT ( dnes večer na L9) nefunguje dopytové otváranie dverí zvnútra, sú to posledné zadné dvere. Čiže ak zvonka nikto nenastupuje, treba sa prejsť k ďalším dverám ( trúfam si povedať, že na niektorých zastávkach s niektorými vodičmi aj pobehnúť ) To tlačítko aj po hmate vykazuje určité neštandartné správanie, nie je tam akoby ten doraz po nejakom milimetri zatlačenia. ja len dúfam, že sa to nestane pravidlo a že keď si to DPMK vymyslel, bude sa o to aj starať, no uvidíme.
Vlastná skúsenosť: Rampová je ráno tiež plná kôli rampám cez železnicu. Osobné autá majú problém v popisovanom smere sa prepchať cez čakajúce autá. Autobusy by určite nemali žiadnu šancu ... Jediné riešenie je: na prvej svetelnej križovatke pred Hypertescom do ľava naspäť na štvorprúdovku smerom na sídl. Darg. Hrdinov a následne výjazd v pravo na Prešovskú smer centrum. Ide o to čo je rýchlejšie a menej náročné aj z pohľadu vodičov lebo v podstate sú ráno autá všade a časovo to vyjde pre linky 10 a 51 zhruba rovnako v oboch prípadoch: 1. - čakaním v zápche ale ďalej bezproblémové napojenie sa na Prešovskú alebo 2. - kratšie čakanie v zápche ale následne zbytočné "klučkovanie" na obchádzkovej trase a opätovné sa zapojenie na Prešovskú.
" Museli sa pri tom prispôsobovať termínom výluk železničnej dopravy. "
--->>> súvislosť s opravou je kde? Nemala by sa náhodou železničná doprava prispôsobiť mimoriadnej situácii v cestnej doprave Niežeby ma netešilo, že bola uprednostnená hromadná doprava pred zmiešanou, ale na slovenské pomery je to ojedinelý jav.
Stále sa hovorí len o meškaniach L 18, 27 a 34, ale pri výjazde z THC majú problémy aj L 10 a 51 (vlastná skúsenosť z tohto týždňa). Zatiaľ nikoho nenapadlo viesť aj tieto linky cez Magnezitársku - doprava - doľava - popod most - rovno a cez Rampovú naspäť na Prešovskú. Nestálo by to za pokus?
Kus lepsi napad (efektivnejsi a pre cestujucich casovo prijatelnejsi) by bol zacinat linky 18 27 34 na Sofijskej a tahat ich zo sidliska rano opacne... ? Ale to by bolo uz komplikovane ako pre cestujucich tak pre podnik, pretoze priebezne linky by boli zabijak pre vodicov a zbytocne kilometre by sa robili tak ci tak, akurat cestujuci z konca sidliska by nemuseli ist o 10 minut skor na vyhliadkovy spoj cez cele sidlisko ktory aj tak okolo tej zastavky prejde este raz
Vtedy sa to prejavilo aj pri HMT, cestujem tam denne a prvé dni po otvorení Preš.-Seč. bolo v zápche citeľne menej áut, aj od THC smer Mier. No VSS je predsa o kus ďalej, to sa prejaví menej. Ale to je jedno, obchádzkové opatrenie bude už tak či tak nevyhnutné. Lepší nápad sa zatiaľ nenašiel.
Po skúsenostiach z minulého roku si myslím, že tie zápchy mierne poľavia po dokončení mostu VSS. Aspoň teda minulý rok, keď otvorili Sečovskú-Prešovskú, tomu tak bolo.
5