Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #4811:
môžem len a len súhlasiť ☺
Kto pozna 17r dievča z košíc ktoré nemá chlapca?prosím mzvite sa mi na 0915919441Màm 17r,
Našu školu chcú presťahovať do šace. Tvrdia, že autobusy chodia každých 20min . To je pravda, ale ide iba jeden autobus!tam sa asi naraz 200 ľudí nevojde keď skončíme vyuku.teraz nám ide z alejovej každú chvíľu daked bus ?čo s tým zrobíte?0915919441
Reply on: eMareq #4810:
Tie časy sú v Prešove ? ?
Reply on: Vladimír #4808:
Ja Ti rozumiem, myslis, ze mna to netrapi? Ved toto je tyranie cestujucich a nie MHD. Kde su tie casy, ked clovek sa ani poskrabat za hlavou neastacil a uz mu stal prostriedok MHD pred nosom.
Ad krátke linky: Samozrejme krátke linky by mohli v budúcnosti byť napájačmi dlhých nosných liniek, ale to by musela byť prestupná tarifa a pochopenie zo strany DPMK.
Reply on: eMareq #4802:
Ehm... jak mám naznačiť, že keby Košice bolo normálne mesto, pod pojmom "nosná linka" by sa rozumela linky, kde interval v sedle nie je dlhší ako 12 (v niektorých prípadoch max. 15) minút?

Re #4804 mišo: Krátka linka je dobrá vec, ale musíš mať na ňu podmienky. V Košiciach na to podmienky nie sú, pretože krátke linky by mohli vyrážať jedine z centra a v centre nemajú otáčacie a vyčkávacie plochy. Skrátka musia byť dlhé linky. A že sa to s nimi dá možno dokázať na ukážkovom prípade pražskej L177, ktorá ak sa nemýlim má jazdnú dobu jedným smerom 76 minút a špičkový interval tuším 6 min. 🙂
Reply on: Diggi #4806:
pri vedeckej knižnici, smerom k Dómu na pravej koľaji, v takom tom miernom oblúku... Zatiaľ je zatvorená.
Reply on: Isidor #4803:
Kde to stojí?
Reply on: mišo #4804:
Zober si taku L38, tej trva jazda okolo 46 minut.

Kratke linky? To ako chces zriadovat konecne (podla tvojho principu: 10 - 12 zastavok), kde sa Ti zachce?
Reply on: eMareq #4802:
hm, mne pripadá všetko nad polhodinu veľmi dlhé. na dlhých linkách sa dajú narobiť aj veľké straty aj veľké nadbehnutia oproti cestovným poriadkom. kdesi v starých príspevkoch v tomto fóre som čítal, že niekto vysledoval, že L27 pravidelne na Sofijskej stráca 4 minúty. myslím, že to je práve kvôli tomu, že sa trištvrte hodiny tiahne celým mestom. riešením sú krátke linky (10-12 zastávok), prestupné centrá v meste (stanica, NO, NMM) a samozrejme scifi prestupná tarifa ☺
Reply on: Diggi #4801:
aaaale nooo.... neber hneď všetko vážne ?
A neflákal som sa, len išiel náhodou okolo. Svojím spôsobom tiež do práce. Okrem toho práve vtedy nepršalo ?
Aj tak sorry ?
Reply on: Vladimír #4784:
Ja by som bol rad aby nosne linky nemali ten krepy 30 minutovy interval. Takze pridal by som 20 minutovku aj na tu novu L11, na L32 a inym linkam.

Nuz s Klimkovicovou a spojenie NMM by sa to dalo zariadit, ale iba zvysenim vozkm. T.j. aby L32 jazdila hornou trasou Huskova - Klastor - Klimkovicova - Iskra - (Myslava - otocka).

S Hronskou nenadelam zrejme nic.

L IX nema priame spojenie, ale mohol by mat prestupne.

Asi tolko.

Napadlo ma ohladom L34, zriadit konecnu pri Kostole, len treba vymysliet otacanie vozidiel.

S tym napadom zatrolejovania Dzungle (HM Tesco - Pltova - LA) nieje zly napad. Predpokladam, ze potom L22 by sa vratila do povodnej trasy (Z.ST. - Peres - Lorincik - Z.ST.)

~> miso - L32 nieje niejako extra dlha linka
Reply on: Isidor #4796:
Niektorí, (väčšina) aj chodia do práce a ešte niektorí s z nich aj živia svoje rodiny, takže sa hanby TY, že si niečo také vôbec povedal. ? Nie kažý má čas sa flákať po daždi v meste...
Keď je tam dnes, určite tam bude aj zajtra.
Reply on: mišo #4789:
Samozrejme, ze uz davno, dokonca si dovolim tvrdit, ze UZ PRI VYSTAVBE TROLEJBUSU mala byt urobena aj obojsmerna odbocka na stanicu. Tam by bola vystavba dost lacna, pretoze tam nie je potreba vela stlpov. To krizenie s elektrickou by urcite nestalo tolko, ako tie trolejbusove vyhybky, takze o to by som sa nebal 🙂
Reply on: Papyr #4798:
A samozrejme, u nas este jeden faktor - ak prevadzkujes elektricku MHD, ma byt dopyt po cestovani danou trasou pokial mozno co najviac rovnaky po cely den. Opat za predpokladu, ze nie si az taky velky odberatel energie, aby si mal s elektrarnami vlastnu zmluvu na ceny za odber 🙂
Reply on: mišo #4793:
Dalo by sa to povedat asi takto:

Najlacnejsie bude to, co na odvezenie jedneho cestujuceho potrebuje najlacnejsiu energiu a zaroven pocet platenych pracovnych sil (vodic, sprievodca, ostraha stanice metra...) na jedneho cestujuceho je najnizsi.

Vseobecne teda je od najlacnejsiemu k najdrahsiemu asi taketo poradie: zeleznicny elektricky vlak, metro, elektricka (KT8 alebo dvojicky), elektricka (solo), trolejbus klbovy, trolejbus solo, autobus klbovy, autobus solo, minibus.

Lenze su dalsie dve veci, ktore musis brat do uvahy. Jednou z nich je pocet cestujucich, ktori tadeto denne cestuju, cize zatazenost smeru. Vsimni si, ze poradie podla poctu cestujucich je skoro presne opacne, ako poradie podla ekonomickej vyhodnosti. Nie je vyhodne prevadzkovat dajme tomu 5-vozovu supravu metra, ktorou sa vezie 5 ludi.

Ta druha vec su naklady na vystavbu trate: tie idu od najdrahsieho k najlacnejsiemu takto: metro, zeleznica, elektricka, trolejbus. Autobus nema naklady na vystavbu trate, bo cesta tam spravidla uz urobena je.

Vzajomny pomer medzi tymito tromi faktormi udava, co na ktorom useku siete sa oplati postavit. Empiricke skusenosti ukazuju, ze trolejbus sa zriaduje obvykle tam, kde pocet spojov prevysi 70-80 v jednom smere za pracovny den.

A zo vsetkeho su vynimky, ktore su specificke pre dane mesto 🙂
Na zadných častiach busov sa objavuju žlté nálepky "vybočujem...."
?
Vážení! ? Na Hlavnej - pred vedeckou knižnicou - stojí vystavený Heineken (alias ex-Cassovia #103), ja už mám kopec fotiek a na fóre o nej ani zmienka?! Hanbite sa! ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.