Noo, Presovcania si na to budu musiet zvyknut a skripat zubami este nejaky cas.Naozaj to nevyzera na skore odstranenie poruchy.Kazdy na tuto stavbu bohoval, len zeleznicny casopis SEMAFOR to vychvaloval, ake to je svetove! ? Hlavne,ze sa na tom nabalili rozne firmy.Fakt, tolko zariadenia a systemy nenajdete na ziadnej inej trati.A aby boli kompatibilne? ? A to je len jedna slabina. Moze nastat aj situacia, kedy CELE zar. bude v haji a zabezpecenie trate sa ocitne na zaciatku minuleho storocia.Alebo este skor.
Vďaka za poučenie. Na nových tratiach Elektroline nemajú. Tuším si to bol Ty osobne, kto svojím odborným okom posúdil, že to, čo som do istého času v Košiciach považoval automaticky za Elektroline je vlastne Esko. Pokiaľ sa nemýlim (ale aj to možné, tak ma nebite), v Košiciach je jediný Elektroline, a to na manipulačnej trati do vozovne pre núdzové otáčanie ...Mier - HyperTesco - Mier... A aj tento jediný sa neprehadzuje rádiovo, ale klasicky štýlom jazdy. V Košiach vlastne vôbec rádiové ovládanie výhybiek neexistuje, čo samo o sebe núti vodičov pred výhybkami spomaliť, aby tam potom mohli šaškovať s pedálmi.
Re #4492 balky: Žiadame modré gumy o čo najrýchlejšie jednanie v tejto veci Skutočne, stav je neúnosný. Pred priecestím čakajú v dvoch pruhoch kolóny bežne aj 6-8 minút aj viac. V praxi to znamená, že neprejazdné v určitých smeroch sú aj križovatky vzdialenejšie od priecestia, pretože všetko sa upcháva.
Modre gumy sa priznavaju ku kolapsu MHD v Presove. ? A nielen to, vsetky vlaky tam schytali niekolko minutove meskania. Problem je v technike. V useku V. Saris-Presov zlyhali elektronicke priecestne zab. zar. ktore montoval Siemens v ramci modelovej stavby dispecerskeho riadenia Presov-Plavec.Vyzeralo to ako sabotaz, rahna sa dvihali pred prichadzajucim vlakom, preto bolo cele zar. odstavene a vlaky tam prechadzaju na Op rozkaz-krokom cez priecestia. Problem je, ze namiesto snimacov naprav tam boli nainstalovane len jednoduche snimace(do useku nieco voslo a z neho nieco vyslo). Spatny trakcny prud indukoval v kabloch impulzy, ktore doslova zblbli toto zar.A nevyzera to na rychlu opravu.
Keby mali Kummlerky, taqk možu jazdiť 50. Ale oni majú okopírované podvesné Kremnice, cez ktoré sa može 15 ? . Ale na nových tratiach hádam majú Elektroline, nie? A s tým názorom som sa stretol aj v BA, keď som tvrdil, že jazdná doba má byť spravená podľa najrýchlejšieho vodiča za dodržiavania predpisov a rozdiel voči najpomalšiemu (ale nie bezdovodne) vodičovi má byť zakomponovaný do vyrovnávacieho času a nie do jazdnej doby.
Už pomerne početná skupina prešovských vodičov trolejbusov jazdí tak ako sa patrí. V Prešove je navyše dopravný polokolaps (modré gumy tlačia všetky vlaky cez mesto diesel lokomotívou, čo má za následok krokovú rýchlosť vlakov a mnohostometrové až polkilometrové dvojprúdové kolóny cestných vozidiel na Levočskej), a tak mnohé spoje dosť meškajú, čo podnecuje dravosť našich trolejbusákov (boj o prestávku na konečnej) S Dopravákom sme dnes mali šťastie na samé excelentné výkony, na niektoré z nich ani tento prívlastok nestačí. Keď sme jedného trombelusáka chválili za štýl jazdy, povedal nám, že "jazdí tak, ako mu to umožňuje trolejové vedenie". V praxi to znamenalo po rovine 65 km/h, po výhybkách 40 km/h, do zákrut s jazdou a pod. Paráda!
Chronometráže, verím, budú čoskoro upravené v časoch, kedy je to vhodné.
V Žiline jednak majú väčšinou Kummlerky, kde je v max=15 km/h a jednak majú dosť voľné jazdné časy. Kompetentná osoba mi na námietku v tomto smere (chrono) povedala, že je to oukej, pretože je problém, ak vodič nestíha, ale keď má náskok, vždy môže pribrzdiť ?
Vladimír:To máš smolu že si už nemal šancu zažiť za volantom drátolezu mňa:-).Ale aj sa prešovskí trolejbusáci už naučili jazdiť tak ako armatúry umožňujú tak treba upraviť chronometráže.A ak sa žilinskí vodiči cez výhybky plazia tak to tiež možno bude dôsledok toho že majú jednako príliš voľné chronometráže,jednak majú možno tak napísaný predpis...
Môžem čestne a zodpovedne prehlásiť, že toto, čo dnes predvádzali prešovskí trolejbusáci som ani v jednom z Tebou spomínaných miest nezažil. A vôbec, prečo spomínaš Žilinu. Tú som navštívil veľakrát a nijaké extrémnosti som si tam nevšimol. Akurát, že na chlp dodržiavajú na výhybkach plazivých 15 km/h.
Tá databáza je fakt slušná práca, uvítal som hlavne autobusy, ktoré som nemal kompletne podchytené. Jedine ,čo by som doporučoval, je oddeliť električky od busov, nepriemne sa do toho pletú busy z prvého číslovania -rada1 až 100..., už aj preto, že to bola samostatná rada nezávislá na električkách.
V električkách som našiel niekolko chybičiek, postupne zašlem opravy, včetne doplňujúcich údajov. Ak budeš mať záujem. Bolo by dobré to potom aj zverejniť na stránke imhd. Mám čiastočne spracované aj prečíslovacie rošády u T3.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.