Reply on: Sarko #4788:
Nežartuj 
Re #4789 mišo: Isteže. Trolejbusová trasa na Staničné nám. je oprávnená požiadavka. Už dávno tam mala viesť. Ale ďalšie linky by som nezriaďoval. Stačilo by zachádzanie L71.
Re #4790 Sarko: Vyzývať ma nemusíš. Len cestu do Košíc už akosi nemám tak často ako kedysi. A keďže na mňa nejaké povinnosti čakajú, spojím to s tou mapou, aby som nemusel ísť dvakrát. Zatiaľ to vyzerá na pondelok.
Re #4791 balky: Opakujem - ak si mám vybrať medzi neskoordinovanými spojmi, ktoré idú naraz a jeden ide priamo a druhý dookola a na druhej strane všetkými spojmi dookola, ale s uceleným a pravidelným intervalom, vyberiem si to druhé.
Ľudia musia konečne pochopiť, že v štvrťmiliónovom meste na sídlisku by mal byť cestovný poriadok zbytočnosťou a že keď sa postavím na zastávku, do pár minút by mi niečo malo prísť. Ak si bude každý dupkať, že chce to alebo hento, nikdy sa nezbavíme tejto nechutnej zmesi chaotických a neskoordinovaných liniek.
A okrem toho, bavíme sa len o sedle. V špičke sa ľudia na Madridskú povezú priamo. Ale kapacitná sedlová doprava po Americkej triede je pre potreby cestujúcej verejnosti luxus, málo kapacitná (súčasná) zase fraškou.
Skôr ako mi povieš, že sa neviem vžiť do pocitov dotknutých obvyteľov Ti toto vyvrátim. Bývam na prešovskom sídlisku, kde mám k dispozícii autobusový spoj, ktorý trasu z centra ubehne za 8 minút a trolejbusový, ktorému to po inej trase trvá 15 minút. V špičke jazdí rýchly bus každú chvíľu (v čase najväčších maxím aj každých 6 minút), no akonáhle odbije sedlo, padá na slabučkých 30 minút. Podvečer už rýchla doprava neexistuje vôbec. Trolejbus, ktorý ide dookola, jazdí v celodenne atraktívnom intervale 10/12 minút. Bol by som blázon, keby som kvôli pár ušetreným minútam na jazde čakal v meste pol hodiny na autobus, keď každých 12 minút ide trolejbus. A preto zväčša aj idem trolejbusom. A tak isto neverím, že normálny obyvateľ Madridskej čaká pri Mlynskej bašte nejakých 25 minút na svoju vytúženú L36 a pri tom nechá prejsť okolo nejaké L34 a 27. Neverím a ak to robí, nie je v poriadku.
Záver: Radšej všetko v sedle dookola a častejšie ako urputne trvať na najkratšej trase a zhoršovať na jednotlivých vetvách interval.
Vladimír
Potom vo všeobecnosti ešte možno povedať, že elektrická trakcia sa vypláca tým viac, čím na trase jazdí viac spojov. Týmto sa autobus (či diesel alebo CNG) pochváliť nemôže. Preto by električky a trolejbusy mali jazdiť na čo nafrekventovanejších trasách a autobusy by mali mať skôr formu doplnkovej dopravy.
Aktuálne ceny Solarisov nepoznám. Ten náš prešovský (sólo - 12metrový) nás minulý rok vyšiel tuším na nejakých 8,6 milióna. Pätnásťmetrák teda bude stáť o niečo viac.
Značiek nízkopodlažných vozidiel je samozrejme viac, ale ja by som sa ich vhodnosťou/nevhodnosťou pre Košice už nezaoberal. Košice si vybrali Solaris, je tu už vyše 30 vozidiel, preto treba zostať pri Solarisoch. Jednak preto, že unifikácia vozidlového parku znižuje náklady (nemusíš mať na sklade náhradné diely z množstva značiek, ktoré prevádzkuješ), jednak preto, lebo DPMK je výhradným dovozcom Solarisov na Slovensko.