Reply on: Nodes #45902:
Ja to i pokladam i nepokladam za nezmysel.Ked si manazeri zmyslia, ze obchodne centrum bude stat na zelenej luke za mestom, kam nielenze nikdy ziadna MHD nechodila, ale neviedla im tam ani cesta, v tom pripade ma OC platit. Iny dovod jazdit tam (nez ist na navstevu toho OC) totiz nie je.
Ale ak su manazeri mudrejsi a predvidavejsi, na svoj OC si vyberu vhodny brownfield, teda miesto v centre mesta, ktore teraz chatra. Pozemok zrovnaju so zemou a postavia tam OC. V takom pripade bude OC postavene v blizkosti UZ PREDTYM EXISTUJUCEJ zastavky. V takom pripade OC platit nemusi.
Krasnym pripadom obchodneho centra, ktore sa postavilo vo vnutri mesta, na rusnej krizovatke, na spojnici mnohych autobusovych a tramvajovych liniek, je OC Novy Smichov na Andeli v Prahe. Vacsina ludi tam prichadza MHD a je to najuspesnejsie OC v Cechach. A dotovat zastavku pri OC nemusia (dotovat zastavku Andel???). Podobne by to bolo v KE pri postaveni OC na Nam. osloboditelov, tam by sa tiez ani neuvazovalo o tom, ze by sa zastavka musela dotovat.
Takze moj nazor je taky: ked uz si niekto postavi obchodny dom v poli za mestom, nech si aj dotuje dopravu. V opacnom pripade, ak chce mat dopravu zadara, nech si to postavi v meste na uz existujucej zastavke.
5
Podobne dodrbané sú aj "prípoje" k DŽ. "Linka č. 14 prichádza na zastávku „Čermeľ“ 35 minút pred odchodom vláčika, takže pri vláčiku je dostatok času na zakúpenie cestovných lístkov na vláčik (spoj s príchodom 5 minút pred odchodom vláčika ako prípoj používať neodporúčame)."
Keď robím výluku, tak zabezpečiť prípoj viazaný na každý spoj by mala byť psia povinnosť dopravcu. No ale však nie každý má systém manažérstva kvality.