Balky- Ja som niekoho osočil? Prečítaj si najprv svoje príspevky (chodenie autobusov, ako sa zobudím, zastávku pred mojím domom). Ale podľa seba súdim teba. Ak by si mal MHD výborne naštudovanú, hádam by si vedel kde sa nachádza zastávka Slovenská. Ja nastupujem na Svornosti a to je k Národnému námestiu minimálne kilometer a štandard dostupnosti by mal byť max. 500 metrov. Ako hovoril Dopravák, chodila tu aj linka č. 25 cez Alvinczyho a Slovenskú jednotu. Sever Slovenskej má dostupnosť ku Pri hati a juh na Alvinczyho (posun zastávky ku križovatke so Slov. jednotou, tak ako to bolo na linke 25). Úplne by stačil len prejazd niektorej linky popri Slovenskej.
Sarko
Už nereagujem cez "Re", pretože to aj tak rozoberáme dookola a bez výsledku.
Svojím návrhom som chcel dosiahnuť jediné - priblížiť značne vzdialené stanovištia centrálneho prestupného uzla.
Riešenie: Keďže s myšlienkou presmerovania MHD som sa pohrával už dávnejšie (fungovať už teda mohla nejaký ten rok), inkriminovaný priestor som mal už zmapovaný. Odbočenie na Hlavnú ul. je v takom polomere, že tu bez problémov prejde aj SU15. Šírka medzi parkujúcimi autami je cca 4m. Aby som obmedzil kolíznosť, v smere od N.O. by som pravú časť komunikácie (kde parkujú väčšinou taxíky a "reservé") zmenil šikmé stánie na pozdĺžne. Získa sa tým takmer 6m voľný jazdný pruh. Odbočenie do Rooseveltovej je takisto bezproblémové, prvých 20 metrov je komunikácia široká 13m a až od 20. metra začína cca 50cm široký a 50m dlhý ostrovček, ktorý rozdeľuje komunikáciu na dve časti, severnú s 8m a južnú so 4m. Na severnej vetve pozdĺžne parkujú autá taxislužieb, čím uberajú cca 2-3m, ale na prejazd OBOMA SMERMI stále zostáva cca 6-7m. Buď by sa posunulo pozdĺžne státie východne na koniec ostrovčeka (kde vedľa stoja Hejnalove Novoplany) a postavila jediná značka "zákaz zastavenia" alebo by sa uvoľnenil pruh, kde celý deň postávajú Novoplany a obe smery by delil onen ostrovček. Novoplany by sa potom presunuli k severnej časti komunikácie ku budovám, pričom medzi nimi a ostrovčekom stále zostanú 3m pre IAD (autobusy v tomto smere premávať nebudú). Zároveň vyriešim aj nástup cestujúcich do Novoplanov, ktorým pol metrový ostrovček nemôže vôbec poslúžiť, čo už takmer trojmetrový chodník dokáže.
Rekapitulácia - celá investícia spočinie z prestriekania šikmého parkovania na pozdĺžne na Hlavnej pred Slovanom a z osadenia jedinej značky "zákaz zastavenia" alebo nastriekania vyhradeného parkoviska pre autobusy na Rooseveltovej. Jediný problém bude s chodcami, ktorý však nie je vážny. Keď bol minulý rok, z dôvodu pokladania vencov pri pamätníkoch, uzavretý priestor N.O., celá IAD a autobusy VŠETKÝCH liniek (vrátane náhrad za ED a TD) premávali cez Bottovu, Rooseveltovu a Pribinovu ul. Napriek horibilným predstavám o totálnej zápche sa síce tvorila kolóna až po Bottovu ul. a autobusy zastavovali na provizórnom stanovišti naprieč električkovým koľajniciam, ale doprava bola pomerne PLYNULÁ, čo mám aj zdokumentované ako fotoseriál. Čo je to potom 9 spojov v špičke... A vtedy som sa proste presvedčil, že Rooseveltova to nielenže zvládne, ale že moja myšlienka o zrušení "regionálnych uzlov" Bottova a Fejova môžu byť zrušené bez mihnutia oka.
Stojí za takú maličkosť nechať pobehovať cestujúcich až do pol kilometra medzi nástupišťami v rámci jedného (a centrálneho!) uzla? Stojí za to kvôli Bottovej a Fejovej za nehorázne peniaze meniť údajne nezmyselné linkové vedenie, keď môžeme počkať do zavedenia časovej a prestupnej tarify? Ak sa Kaufland na Terase pri začiatku jednaní vyjadroval, že postaví obchodné centrum do troch rokov, ale kvôli rôznym prekážkam sa stavba dokončí až do šiestich rokov, aká je záruka, že Aupark postaví obchodné centrum do predpokladaných piatich rokov? Čo ak kvôli rôznym prekážkam to bude 10 alebo viac rokov? Námestie osloboditeľov predsa nie je žiadna lúka na Terase.