Trochu som sa hrajkal cez vikend s dvoma linkami (18 a 34) a tu uvadzam moju vymyslenu trasu (nieje to navrh, ale kto chce moze reagovat)
L18: Lingov - HM TESCO - OD Mier - Amfiteater - Starozagorska - Huskova - Klastor - Janigova - Klimkovicova - Iskra - Most - Diamantova - Mestsky magistrat - Dom umenia (Krajsky sud) - NO - Colnica - Ovsena - Letecka akademia - Sofijska - Hanojska - MU - Madridska (priemerny jazdny cas: 61 minut)
L34: zostava nezmene po Vsesportovy areal - Zelezniky - Stara nemocnica - Dom umenia - NO - Colnica - Secovska - Lingov - OC Laborec - Poliklinika - Exnarova (priemerny jazdny cas: 71 minut) Take kratsie co do casu linky
Teraz vazne: Jazdila L21 po tejto trase?
Bana - Amfiteater - Zimna - Stara radnica - Slovensky rozhlas - UPJS - Dom umenia - NO - Jakabov palac - Vodna -OD Beta - OD Mier - HM TESCO (Hlinkova) - Let. akademia - Pltova - HM TESCO (Dopravna) - Tah. - Servis - Slovnat - Magnezitka - ZS - Kostol.
Ja si spominam iba na L21 z NO po Tahanovce - Kostol
Musím povedať ,že Tvoje príspevky a reakcie bývajú logicky premyslené a zodpovedne zpracované. To bez irónie.
Ale nemožem nevidieť v tom určitý bacil dpmk. Nepracuješ tam? Alebo nechodíš na stáže?
Nechcem teraz hodnotiť vhodnosť vedenia liniek Roseweltovou a pred Slovanom. Použijem to ako demonštratívny príklad. Urobil si osobnú pochodzku, a zistil si, že to tam skutočne nejde, lebo tam parkujú autá, riešenie obrubníku komplikuje zabočenie do Rosw., atď... "Takže sa to nedá, návrh sa zamieta, nie je čo riešiť, je to dobré tak ako to je!"
Po tej obchodzke a zistení stavu mala nasledovať druhá fáza riešenia úlohy. Premyslieť si návrh na odstránenie kolíznych miest, preložky parkovísk, úpravy komunikácií, obrubníkov, riešenia nástupných miest, atď. ,proste VYRIEŠIŤ PROBLÉM. V tom je ten rozdiel v myslení a prístupe.
Ono by to nakoniec šlo, keby to bolo nezbytne potreba.
//Mimochodom kedysi v rámci akejsi dlhodobej výluky, L16 Roseveltovou jazdila. -myslím, keď sa staval Slovan(?)//
Pokial označuješ niektoré linky ako prímestské "z milosti dpmk" ,tak by som logicky predpokladal ,že po zavedení prestupnej tarify budú skrátené do najbližšej konečnej ED, príp. niektorej hlavnej mestskej linky.
Skúsim reagovať na to, čo cítim, že je asi reakcia na mňa.
"-čiastočná obhajoba nevhodne vzdialených zastávok /Bottova,Fejova/("radšej nech to má jednoduchšie vodič než cestujúci")"
Prečo podanie v zmysle "radšej nech to má jednoduchšie vodič? Ak ma niekto v minulosti obvinil, že som naladený protivodičsky, teraz sa vodičov zastanem. Prečo sa mal vybrať variant riešenia, kedy by mal vodič prechádzať rizikovou trasou, keď existuje iný všeobecne uspokojivý variant, ktorý vodiča tomuto riziku nevystaví?
"-velké nádeje spojené s výstavbou Auparku"
To nie sú žiadne nádeje. To je len suché konštatovanie, že akokoľvek výhodný by Sarkom predložený návrh bol, je vzhľadom na schválenú výstavbu Auparku odsúdený na maximálne niekoľkoročnú platnosť. A mne by bolo proti srsti zavádzať niečo, čo s najväčšou pravdepodobnosťou do 5 rokov budem musieť odvolať.
2) Opakujem, že nezmyselné je linkové vedenie a nie stanovištia. Nástupištia na Bottovej svoj význam majú, a to ako zastávka prímestských liniek.
3) Dôvody začlenenia linky ČSAD Košice - Nižná Myšľa pod DPMK mi na podniku hovorili, ale už si na ne nespomínam. Teraz je to už vlastne jedno, ale tuším to malo nejaký súvis s tamojším JRD, či čo...
Skutočnosťou však je, že DPMK môže prevádzkovanie L28 kedykoľvek vypovedať a v tú ranu by Myšľania mohli na Bottovu zabudnúť.
4) V každom systéme existeju určitá hierarchia liniek - linky nosné, doplnkové, napájačové... V Košiciach takto možno rozčeleniť linky na mestské a prímestské. Opakujem - DPMK už zabezpečuje nadštandarné služby pre obyvateľov obcí Vyšná Hutka, Nižná Hutka, Nižná Myšľa, Valaliky a Kokšov-Bakša tým, že s nimi zachádza na Bottovu. Proti prestupu na hrane na iných nástupišťach NO nemám nič, ale nemôžem s nimi súhlasiť za predpokladu inak neprínosného zvyšovania počtu vozkm a navyše za predpokladu takej dopravnej situácie na Hlavnej a Rooseveltovej ul., ako sú dnes.
Vôbec neviem, čo vtipného a veselého Ťa napadá pri mnou navrhnutej trase, ktorá by bola logickejšia ako tá dnešná. Prečo by sa mali turisti zdráhať nastupovať do autobusu označeného Krematórium? Sú hádam vo svete linky, ktoré pod cieľom "Krematórium" ukrývajú kremáciu cestujúcich zaživa??? Ešte to by chýbalo, aby sme linky tvorili podľa toho, čo si turista pomyslí keď uvidí názov zastávky.
6) Nemám ochotu pripustiť ani jeden argument, to je pravda. Ale argumenty sa nepripúšťajú preto aby sa prejavovala dobrá vôľa, aby si niekto mohol povedať: "Ááá, to je človek, ktorý berie protiargumenty". Argumenty sa pripúšťajú vtedy, ak argumentujúci uzná, že argument protiargumentujúceho je logický a že to vôbec za argument možno považovať. A ja toto neuznávam.
A napokon, dnes som si bol osobne prejsť navrhovanú trasu autobusu. Pri dnešnom dopravnom značení a dnešných šírkových pomeroch na Rooseveltovej ul. pri ústí na Hlavnú ul. je zavedenie autobusovej dopravy v tomto mieste absolútne neprijateľné. Ešte prejsť popred Slovan, to áno, ale odbočiť na Rooseveltku, hazard.
Re #4223 balky: S presmerovaním L52 som samozrejme uvažoval až po dokončení výstavby križovatky Prešovská - Sečovská, kedy už prejazd Južným nábrežím bude rýchly a bezproblémový.
Re #4227 cestujúci: Nemyslíš si, že argumentácia typu "mňa nezaujíma, že autobus má nejaký sťažený prechod ulicou" je šialeným prejavom egoizmu? Veď Teba by to hneď začalo zaujímať, keby si sa ponáhľal a autobus by v tej ulici zastal, potom 5 min. vytruboval a napokon sa údesným spôsobom snažil z ulice vycúvať a hľadať náhradnú trasu. Ešte raz: dnes som sa bol osobne pozrieť na Rooseveltovej - autobus tam pravidelne od Slovana odbočovať nemôže!
Po druhé - na základe čoho máš ironické poznámy na moje príspevky? Ja som povedal, že prechádzky na trase Bottova - Fejova sú v poriadku? Kedy? Kde? To, že nesúhlasím s TÝMTO navrhutým riešením, neznamená, že nechcem riešiť plynulé prestupy v sieti liniek.
Tvojím problémom nie je Bottova. Tvojím problémom sú zbytočne dve linky do Krásnej nad Hornádom a šialená trasa L14. Slovenská podľa mojich návrhov mala byť dávno na sieť pripojená v smere Pri hati - Slovenská - Alvinczyho - Štefánikova - NO...
Je zaujímavé ,aká diskusia sa rozprúdila okolo zastávok na NO.
Skúsim to zhrnúť:
-niektorí považujú súčasný stav dokonca za IDEÁLNY (!)
-tzv. opakované zastávky vačšinou za NEPRIJATELNÉ (prečo?)
-čiastočná obhajoba nevhodne vzdialených zastávok /Bottova,Fejova/("radšej nech to má jednoduchšie vodič než cestujúci")
-velké nádeje spojené s výstavbou Auparku.
-totálne odmietnutie zmien kolajových trás (scifi)
Čo sa týka kategórie scifi, tak akýkolvek rozumný nápad k zlepšeniu stavu mhd v Košiciach tam patrí. Aspoň z pohladu mesta a dpmk.
V rámci výstavby auparku nemožno očakávať výraznejšie zlepšenie rozmiestnenia zastávok. El.trate zostanú v podstate tak ako sú (+/-meter od dnešnej osy), všetky ďalšie sa posunú ešte ďalej k Južnej, v extrémnom prípade ešte smerom k Sennému trhu do blízkosti vchodov do zábavných centier, to si ich vlastníci presadia ,keď sa majú zúčastniť na investícii. Vytvorením pešej "megazóny" sa ešte zhorší dostupnosť dopravy z centra.
Takže žiadne svetielko nádeje ani vo vzdialenejšej budúcnosti.
Jediným riešením by bola obnova mhd na Hlavnej (scifi,že?...)
A ešte čosi.
Nedávno tu šla diskusia o už aktuálnom zavedení prestupnej tarify. S tým v súvislosti s možným rušením niektorých priamych spojov. No, to teda máme sa na čo tešiť...to sa nám bude prestupovať.
Tak to je poriadna sila verejne hlásať takéto klamstvo. A ja som ešte ZSSK vypisoval, že nech tie 840 používajú na prímestskú a regionálnu dopravu, na ktoré sú určené a vôbec nie na diaľkové trasy, ako ZV-BB-ZA-CA-Skalité. Aké je to už pohodlie cestovať na sklopnej sedačke v priestore pri dverách (nehovoriac o tom, že 2-vozňová súprava v špičke niekedy kapacitne nestačí a ľudia tam ešte stoja a tí čo sedia majú minimálny priestor na nohy. A takto sedieť zo 2 hodiny je tiež za trest. Čo sa týka času jazdy podľa GVD sa viditeľne skrátil iba u Zr vlakov idúcich cez Vrútky, keďže tam nestoja 10 min kvôli prepriahnutiu lokomotívy. Inak žiadny zázrak neexistuje, tak ako si napísal.
Takže sa opäť vyznamenal jeden z NEKOMPETENTNÝCH, ktorý by mal okamžite dostať padáka.
Bŕŕŕŕŕŕ´!
To čo som počul na rádiu Expres o "TGV" alias motor. jednotky rady 840 na mňa zapôsobilo ako studená sprcha. Od redaktorov, kt. sa nevyznajú v problematike to ešte ako tak znesiem, ale to čo vypustil predstaviteľ ZSSK tak to bolo i na mňa silné kafé. Takže hor sa na cestovanie vysokorýchlostnými vlakmi za 3 a pol hodiny z Košíc do Zvolena!!! ?
Záverom pán Olexa zo ZSSK (DOP) sa chválili, že minulom GVD sa bolo možné v starých motorákoch zo Zvolena do Košíc dostať za 5 hodín a teraz len za 3,5 h!!!!!!
A vysokokapacitné a pohodlné jednotky, okrem iného aj cez 100 ľudí na státie na relácii Zvolen-Žilina-Čadca. Vzhľad TGV...
Ale, že toto povie zamestnanec ZSSK a pritom to myslí ako propagáciu...
realita....minulý GVD Zr1821: ZV-KE= 3h 28 min (klasika),
tento GVD Zr1821: ZV-KE= 3h 25 min (ak náhodou ide 840, inak vysokorýchlostná náhrada v klasike...)
Teraz bol na Exprese príspevok o slovenských rýchlovakoch (rozumej radu 840). Korzár písal len slabý odvar. Ešte sa z toho musím spamätať, ťažko reagovať.
Predtym, ako niekoho zacnes osocovat, si najskor precitaj PORIADNE svoj prvy prispevok. Ja mam siet MHD vyborne nastudovanu, no tvoje skostnatene vyjadrovanie (az doteraz si L14 ani len nespomenul)zmiatlo asi vsetkych stalych na tomto fore. Ak sa teda prehadzas ku Narodnej banke, tak z tej zastavky pred celou hodinou chodia L27, L16 a L72, ktorymi L13 stihnes ked nie na Nam MMM, tak na Vodnej.
Jedine, co som doteraz netusil, ze v Kosiciach mame ulice:Slovenska, Slovenskej Jednoty a Slovenskeho.
Bežím len cez wap,takže som to po sebe nečítal.Napísal som ale jasne,že chodím zo Slovenskej,kde premáva len linka č.14.Aj napriek tomu sa ospravedlňujem.
Čo tak si pozrieť najprv ako linky 13 a 14 premávajú a odpustiť si invektívy? To čo som napísal,som len skonštatoval.Kým chodila linka 13 cez Moyzesovu,musel som chodiť na prestup na stanicu.Medzitým sa linka 13 presmerovala cez Štefánikovu,tak si cez víkend urobím prechádzku a idem k Národnej banke a odtiaľ ku Jumbu alebo rovno ku Jumbu,ale to je už takmer 2km peši.Vždy som sa prispôsoboval tomu ako sa linky presmerovali.Trasu linky po Slovenskej by som kľudne oželel,keby chodilo niečo po Slovenskej Jednoty,ako to chvíľu aj bolo.Zo stredu Slovenskej je to celkom blízko k OD Beta,zo severu na Hlinkovu,ale z Juhu len na Alvinczyho,kde by to vyhovovalo aj mne.Predtým jak niečo napíšeš,si to pozri aspoň do siete liniek. ...
Nepochopil som tvoj prispevok. Cestujes od Slovenskej (co?) L13 na stanicu a prestupujes znova na L13 pri Jakabovom palaci? To je aka blbost?
Nechcel by si zastavku presne pred svojim domom, priamu linku k tvojej babke a casy odchodov prisposobit podla toho, ako sa v ten den zobudis?
Tak, ako sa 10 ludi z celeho mesta stazuje, ze je pre nich Bottova daleko, tak si dalsich 10 ludi moze pochvalovat, ze je to pre nich vyhodna pozicia, ze nemaju daleko do prace...
Ako niekomu vysvetlit, ze autobus ma tiez urcite poziadavky na zjazdnost cesty a je pre nich bezpecnejsie odbocovat na Bottovu, ako kluckovat pred Slovanom, strikovat sa medzi taxikmi a predierat sa cez chodcov na prechode Roosveltovej. Navyse spoje, ktore tam maju zastavky, maju riedke intervaly v CP, su dost specificke (33,24,28aj14), takze ludia, co chcu s nimi cestovat maju dostatok casu, aby sa z celeho NO presunuli na zastavku na Bottovej a tam vyckali na svoj spoj.
Pštrosmajerák myslí S499.1023 ako humornú vložku. Ohľadne L8 a 24 som už vysvetlenie dostal, ja som si tie smery pomýlil. O tram zastávkach Na Knížecí viem a je to len dôkaz toho, že Anděl a Na Knížecí sú dva prestupné uzly v tesnej blízkosti.
Cestujúci prestupujú zo všetkých smerov, z menej pravidelných liniek zriedkavejšie, z pravidelnejších liniek častejšie a bez ohľadu na trakciu (skôr s ohľadom na smer linky). Problém Palackého-Južné nábr. padne do cca dvoch mesiacov, kedy má byť dokončený nový most a presmerovaná doprava. Trasa cez Južné nábr. by tak bola zdržiavaná už len semaforom na križovatke Palackého-Jantárová, kdežto pri trase cez Jantárovú máš ešte ďalšie 2 svetelné križovatky a o 200m dlhšiu zachádzku.
Re #4203 balky:
Konečne namiesto dôvodov, prečo to nejde, nejaký ďalší nápad. Myšlienka je to zaujímavá, no mohol by si rozviesť, ako konkrétne by si vyriešil odbočovanie a pripájanie medzi vetvami prejazdných komunikácií.
No tentokrát trochu uniklo....
L8 a 24 prichádzajú z Karlína ,nie od Žižkova a 24 ide rovno na Zenklovu a 8 zabočuje k zast. Na Žertvách a ďalej do Vysočan.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eMareq
L18: Lingov - HM TESCO - OD Mier - Amfiteater - Starozagorska - Huskova - Klastor - Janigova - Klimkovicova - Iskra - Most - Diamantova - Mestsky magistrat - Dom umenia (Krajsky sud) - NO - Colnica - Ovsena - Letecka akademia - Sofijska - Hanojska - MU - Madridska (priemerny jazdny cas: 61 minut)
L34: zostava nezmene po Vsesportovy areal - Zelezniky - Stara nemocnica - Dom umenia - NO - Colnica - Secovska - Lingov - OC Laborec - Poliklinika - Exnarova (priemerny jazdny cas: 71 minut) Take kratsie co do casu linky
Teraz vazne: Jazdila L21 po tejto trase?
Bana - Amfiteater - Zimna - Stara radnica - Slovensky rozhlas - UPJS - Dom umenia - NO - Jakabov palac - Vodna -OD Beta - OD Mier - HM TESCO (Hlinkova) - Let. akademia - Pltova - HM TESCO (Dopravna) - Tah. - Servis - Slovnat - Magnezitka - ZS - Kostol.
Ja si spominam iba na L21 z NO po Tahanovce - Kostol