nestacim sa cudovat, ake silne argumenty tu niektori jedinci pouzivaju... ?
k tomu (ne)zastavovaniu na zastavkach pocas manipulacie - a naco zastavovat? vozidlo ma spomalit na minimalnu prejazdovu rychlost (15-20 km/h) a nezastavit. Aky zmysel by mali presuny s cestujucimi, ak vozidla nie su oznacene? V KE maju elektricky povinnost zastavovat do 22 hod pri vsetkych manipulaciach, okrem poruch. Tak to aj je, neviem preco to tu ani neviem kto vytkol. A otazku, preco nie po 22 hod hadam riesit nemusime...
k tomu problemu predaj listkov - vedenie - osobne veci - ochota cestujucoch a zamestnancov - odbory - ... ---> pravda je ta, ze vedenie DP ak si nieco vymysli, tak to stale presadi, lebo odbory v DP su jedna ruka prave s vedenim. Cestujuceho to samozrejme nezaujima, on chce, aby vsetko klapalo. A cestujuci su tvory ako kazde ine, vychytaju kadejake nedostatky a trebars aj vykradnu vodica, kym prehadzuje vyhybku. Na cely tento nekonecny kolobeh, na ktorom by sme sa tu mohli natahovat do nekonecna, existuje riesenie podla mojho zlateho pravidla "ak nieco robis, rob to poriadne, alebo radsej vobec nie". To plati o vsetkych veciach, ktore vedenie DP zavedie do praxe a vodici s tym sa musia naucit fungovat. V DP je potrebna revolucia na managerskych postoch, mlada krv, ktora ale rozumie aj praxi, lebo ju pozna a ak nie, tak sa neboji do tej praxe ist a stretnut sa s nou zoci-voci. Vodic MHD je ten posledny, ale zaroven najdolezitejsi clovek v organizacnej strukture DP. Preto ich nazory by mali byt akceptovane a brane na urcitu vahu. Vsetkym zamestnancom DP by som odporucil zucastnit sa kurzu personalneho managementu, aby vedeli, ako sa ma pracovat so zamestnancami, ako sa riesia problemy na pracovisku, ako ....
No a este k PAPYRovmu tomuto cudu, co z huby vypustil:
"Psycholog prazskeho DP mi raz povedal, ze idealne IQ pre vodica elektricky je v rozmedzi 97-100. Necudujem sa, ze polovici prispevkov niektori nerozumiete."
--> dalsie zlate pravidlo hovori, ze "pred nikym sa neponizuj, ale pred nikym sa ani nevyvysuj!" Pan MUDr. Papyr, uvedom si a pochop, ze aj ini ludia maju svoje nazory a komentare. Presne takymito KECAMI si sice mozno ziskas fandov na medzi doktormi mediciny a prava, ale ma dopravackom fote Tebou tak akurat budu ludia opovrhovat. Presne takyto ludia ako Ty, ak sa dostanu do vedenia firiem, sposobuju hrozu na pracovisku, lebo nechapu a ani nechcu pochopit svojich zamestnancov, nevedia totiz pocuvat nazory inych.
k tomu (ne)zastavovaniu na zastavkach pocas manipulacie - a naco zastavovat? vozidlo ma spomalit na minimalnu prejazdovu rychlost (15-20 km/h) a nezastavit. Aky zmysel by mali presuny s cestujucimi, ak vozidla nie su oznacene? V KE maju elektricky povinnost zastavovat do 22 hod pri vsetkych manipulaciach, okrem poruch. Tak to aj je, neviem preco to tu ani neviem kto vytkol. A otazku, preco nie po 22 hod hadam riesit nemusime...
k tomu problemu predaj listkov - vedenie - osobne veci - ochota cestujucoch a zamestnancov - odbory - ... ---> pravda je ta, ze vedenie DP ak si nieco vymysli, tak to stale presadi, lebo odbory v DP su jedna ruka prave s vedenim. Cestujuceho to samozrejme nezaujima, on chce, aby vsetko klapalo. A cestujuci su tvory ako kazde ine, vychytaju kadejake nedostatky a trebars aj vykradnu vodica, kym prehadzuje vyhybku. Na cely tento nekonecny kolobeh, na ktorom by sme sa tu mohli natahovat do nekonecna, existuje riesenie podla mojho zlateho pravidla "ak nieco robis, rob to poriadne, alebo radsej vobec nie". To plati o vsetkych veciach, ktore vedenie DP zavedie do praxe a vodici s tym sa musia naucit fungovat. V DP je potrebna revolucia na managerskych postoch, mlada krv, ktora ale rozumie aj praxi, lebo ju pozna a ak nie, tak sa neboji do tej praxe ist a stretnut sa s nou zoci-voci. Vodic MHD je ten posledny, ale zaroven najdolezitejsi clovek v organizacnej strukture DP. Preto ich nazory by mali byt akceptovane a brane na urcitu vahu. Vsetkym zamestnancom DP by som odporucil zucastnit sa kurzu personalneho managementu, aby vedeli, ako sa ma pracovat so zamestnancami, ako sa riesia problemy na pracovisku, ako ....
No a este k PAPYRovmu tomuto cudu, co z huby vypustil:
"Psycholog prazskeho DP mi raz povedal, ze idealne IQ pre vodica elektricky je v rozmedzi 97-100. Necudujem sa, ze polovici prispevkov niektori nerozumiete."
--> dalsie zlate pravidlo hovori, ze "pred nikym sa neponizuj, ale pred nikym sa ani nevyvysuj!" Pan MUDr. Papyr, uvedom si a pochop, ze aj ini ludia maju svoje nazory a komentare. Presne takymito KECAMI si sice mozno ziskas fandov na medzi doktormi mediciny a prava, ale ma dopravackom fote Tebou tak akurat budu ludia opovrhovat. Presne takyto ludia ako Ty, ak sa dostanu do vedenia firiem, sposobuju hrozu na pracovisku, lebo nechapu a ani nechcu pochopit svojich zamestnancov, nevedia totiz pocuvat nazory inych.

Vladimír
Ad Rooseveltova: Ja nezvyknem hľadať dôvody, prečo niečo nejde. Ale proti tomuto návrhu existujú dôvody, a to podľa mňa tieto:
a) dopravný prínos pochybný, zlepšenie dopravnej situácie minimálne
b) nesystémové zastavovanie vozidiel smerom na stanicu v opačnom smere voči ostatným nástupištiam pre tento smer
c) problematická prejazdnosť úsekom Hlavnej ul. pred hotelom Slovan
d) silné prúdy chodcov križujúcich priechod cez Rooseveltovu ul., kolóny na Rooseveltovej a v konečnom dôsledku obmedzený priestor pre obojsmernú prevádzku autobusov
e) bez urážky: prasácky spôsob jazdenia časti košických vodičov s ohľadom na dôvody uvedené v bode d)
Re #4172 SHORTY: No podľa toho akými službami. Vodič predsa z určitej časti službu MHD ovplyvňuje a reprezentuje. Nesúhlasím s Tvojou vetou vo všeobecnej platnosti. Treba rozlíšiť, o čom sa bavíme.
Re #4173 KVKV: Preťažuješ moju fantáziu. Kde prepánajána by si chcel pozriaďovať toľko nových zastávok?
S ďalším odstavcom nesúhlasím:
1) nevidím dôvod, prečo by manipulačné jazdy mali na zastávkach zastavovať
2) nezastovať "neZetkových" spojov na rýchlodráhe je pochopiteľné a logické
3) práve naopak - ja by som v KE videl pôdu pre zastávky električiek na znamenie! Konkrétne napríklad Nad cintorínom, Poľská, SAD a VSS.
4) mýliš sa, dovoľ, aby som Ťa opravil. Nedávno sa o tom veľa písalo v dopraváckych časopisoch - po vzore Košíc zaviedla Ostrava nezastavovanie niektorej električkovej linky (tuším L10) na vybraných zastávkach, ktorými prechádza bez zastavenia. Existuje tak zrýchlená električková linka.
Aby som bol úprimný, nad tretím odstavcom som uvažoval a soch ochotný priznať, že máš asi pravdu