Reply on: Sarko #4193:
Príklad prestupu s presunom Fejova - Bottova je extrémny a málo pravdepodobný. Ak z L38 prestupujem na L24, či 28, môžem tak urobiť na nasledujúcej zastávke Hotel Strojár na hrane - bez akéhokoľvek presunu. Pokiaľ sa presúvam na L14, môžem použiť s L38 paralelne jazdiacu L25 so štandardným zastavovaním na NO alebo v úseku od Ľudvíkovho dvora linku R1 a od Pereša aj L22 jazdiacu priamo na stanicu. Z toho nám vyplýva, že peší presun Fejova - Bottova je nutný len v konkrétnej ceste zo Šace, i to len v pracovných dňoch v okrajovom režime a vo voľné dni celodenne. A to je také malé percento všetkých ciest, že zaoberať sa ním, je zbytočné.Čo sa týka pojmu "luxus", trvám na svojom. Ak by do Hutiek, Myšle a Valalikov nejazdila MHD, mali by stokrát horšie spojenie s presunmi na autobusovú stanicu. Som presvedčený, že každý z cestujúcich na týchto linkách môže za Bottovu skákať šťastím. Tak blízko centra by mu SADisti nezastavili.
Trasa L14 s tým súvisí, a to dosť. Je maximálne zvrhlé pri košickej uličnej sieti a zvlášť v tomto špecifickom prípade spájať diametrálnou linkou severný cieľ so severným cieľom. Ak mám jednu blbosť, nebudem ju predsa kompenzovať druhou blbosťou, ale eliminujem prvú blbosť, nie?
Naďalej som presvedčený, že vedenie autobusových liniek cez Hlavnú ul. popred Slovan nie je vhodné, a aj keby bolo, nie je potrebné.
Vladimír
Ad Rooseveltova: Ja nezvyknem hľadať dôvody, prečo niečo nejde. Ale proti tomuto návrhu existujú dôvody, a to podľa mňa tieto:
a) dopravný prínos pochybný, zlepšenie dopravnej situácie minimálne
b) nesystémové zastavovanie vozidiel smerom na stanicu v opačnom smere voči ostatným nástupištiam pre tento smer
c) problematická prejazdnosť úsekom Hlavnej ul. pred hotelom Slovan
d) silné prúdy chodcov križujúcich priechod cez Rooseveltovu ul., kolóny na Rooseveltovej a v konečnom dôsledku obmedzený priestor pre obojsmernú prevádzku autobusov
e) bez urážky: prasácky spôsob jazdenia časti košických vodičov s ohľadom na dôvody uvedené v bode d)
Re #4172 SHORTY: No podľa toho akými službami. Vodič predsa z určitej časti službu MHD ovplyvňuje a reprezentuje. Nesúhlasím s Tvojou vetou vo všeobecnej platnosti. Treba rozlíšiť, o čom sa bavíme.
Re #4173 KVKV: Preťažuješ moju fantáziu. Kde prepánajána by si chcel pozriaďovať toľko nových zastávok?
S ďalším odstavcom nesúhlasím:
1) nevidím dôvod, prečo by manipulačné jazdy mali na zastávkach zastavovať
2) nezastovať "neZetkových" spojov na rýchlodráhe je pochopiteľné a logické
3) práve naopak - ja by som v KE videl pôdu pre zastávky električiek na znamenie! Konkrétne napríklad Nad cintorínom, Poľská, SAD a VSS.
4) mýliš sa, dovoľ, aby som Ťa opravil. Nedávno sa o tom veľa písalo v dopraváckych časopisoch - po vzore Košíc zaviedla Ostrava nezastavovanie niektorej električkovej linky (tuším L10) na vybraných zastávkach, ktorými prechádza bez zastavenia. Existuje tak zrýchlená električková linka.
Aby som bol úprimný, nad tretím odstavcom som uvažoval a soch ochotný priznať, že máš asi pravdu