Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dimi #30841:
A kde to tam v tom nepríčetnom neprehzľadnom verejnom dome mám hľadať ? ?
? musim isť
Reply on: PTI #30815:

Pán Titl, Vaše príspevky majú dobrú odbornú úroveň, vela Vašich návrhov (možno väčšinu) považujem za prínos mhd a vítal by som ich realizáciu. Návrhy vo Vašom príspevku #30827 považujem za vynikajúce.
Ale čo sa týka Vašeho návrhu riešenia na nám.Oslob., nemožem sa stotožniť, je dost v rozpore v súčasnosti presadzovanými trendmi vo svete.

„stav, ktorý je už zabehaný“..... on nie je zabehaný, on bol VNÚTENÝ, ľudia sa nezabehali ale rezignovali. Ešte v 80-tych rokoch boli zastávky obojsmerne pri dargove (ostrovček je dodnes), pozdejšie medzi pomníkmi.
„priestorové možnosti“ .... sú na N.O. viac než dobré. Tam ide skor o priestorovú rozľahlosť a tým aj vhodnosť viacerých zastávok.
„náväznosť na pešiu zónu - Hlavnú ulicu“ .... tak tá mi akosi uniká, ak električka z Kuzmányho mi zastane až na Južnej pri d.t. (???)
„dôležité silné pešie ťahy“ .... prosím, tak toto už fakt nie, to si až skoro odporujete, ved Vy v mieste trasy a spojnice mhd chcete riešiť náväznosti PEŠÍMI ŤAHMI ?
„prednosť cieľovej dopravy pred prestupom - prestupujúcich bude určite menej ako zdroja“ .....tak realita smeruje inam. Prestupov bude omnoho viac a obávam sa ,že mnohokrát aj zbytočne vnútených; to je vidieť na experimente našich linkotvorcov, napríklad odklonom dopravy z tradičných smerov k tech.univerzite.
Inak väčšina ludí využíva prestupy už dlho pri stávajúcom stave ako náhradu za síce premávajúci priamy spoj ,ale s nevyhovujúcim intervalom. Tých druhých, čo sú ochotní si počkať pol alebo trištvrť hodiny na priamy spoj je ovela menej ( AJ KEĎ V TÝCHTO DŇOCH SÚ POČUŤ NAJVIAC)
„Takže tak, individuálne záujmy musia ustúpiť väčšinovým, koncepčným a komplexným požiadavkám“.... ale to nie sú individuálne vzťahy, ved hlavným účelom tak silného dopravného uzla je pohodlný a rýchly prestup a nie návoz substrátu k nejakému hypermarketu. A množstvo atraktívnych cielov na tak rozlahlej ploche ako uvádzate (vzp, hotely, pasáže, centrum) to sú priam zastávkové vzdialenosti medzi nimi. Tak prečo to nevyužiť?
-Kolajové prepojenie na Hlavnú síce „perspektívne a výhľadovo“ dodáva optimizmus, ale v danom kontexte nedáva praktický zmysel. P.S.: pamätám si obojstranne ostrovčeky pred Slovanom.
-Dávate si za príklad Prahu, to je dobre, ale práve tam sú príklady a aj motivácia k riešeniu zastávok na N.O.
-Ja proste nie som schopný si vysvetliť Váš pojem „prekážajúce rozmiestnenie zastávok“ ; čo komu je prekážajúce ? Vodičovi, že otvorí luďom pri Hlavnej a potom aj na prestup pri d.t. ?
-Používate správny výklad príslušnej STN ohladne rozraďovacích pruhov pred križovatkami a s tým spojenými súvislosťami ?

Inak čo sa týka pána Ar.Sch. tak ten človek ZRUŠIL MOŽNOSŤ VYUŽÍVANIA MHD NA KRATŠIE VZDIALENOSTI.

Ja a mnohí iní, čo si prajú aby košická mhd bola riešená kvalitne , možme na týchto stránkjach len polemizovať. Vy to možte svojimi návrhmi alebo rozhodnutiami OVPLYVNIŤ na dlhú dobu a to k prospechu cestujúcich alebo iných záujmových skupín.
Prosím nemusíte sa už vyjadrovať k téme , ale skúste sa nad tým zamyslieť.
Reply on: eMareq #30828:
strajkova pohotovost? To je co ? V Kosiciach pojem neznali. Tu su posrany ludia si dupnut ale ma to rozne dovody, uviedol ich aj arksun
Reply on: KVKV #30839:
vodic si ma odjazdit a zvolneho musi tiez?
Odbormi konzultovat? Nesiahaju mi ani po ,malicek, ved aj oni sa postarali o ten system, ktory tu je. A este ani posrate zvysenie platov sudruzka Ivanova, nechcela schvalit, tak na co zivit take odbory?
K vyberovemu konaniu, urcity ludia v DP pozeraju na to, kto da viac, ten ide. Cele vyberove konanie je zmanipulovane vid velke zakazky.
Pocuvat radio nie je trestne v autobuse. To aj v hypermarketoch, baroch a restauraciach bolo zakazane. A dalej, radio ponuka dopravne spravy, ktore su pre vodica dolezite. A ako pises, tak ten zakon je pre pravnicke firmy zavazujuci platit poplatky, a podnik nakupuje vozidla z autoradiami, tak by mal za to aj platit. A ku koncesionarskym poplatkom, ja nepocuvam SR1 a pod. Takze mi mozu skocit na hrb. A inac psychologovia odporucaju mat zapnute radiou alebo neaku muziku, zlepsuje to koncentrovanost vodicov a odburava stres. Ale to su pojmy nezname pre vodicov, ktory nesedia za volantom pol svojho zivota
Reply on: KVKV #30840:
Cingrlatka ma netrapia. Mna zaujima bezpecnost a preto to tak mam spravene a snazil som sa kusok esteticky to spravit. Nic viac
K tym strajkom som sa ja uz vyjadril jednoznacne... Najdete to v jednom mojom prispevku ? ? ..
Reply on: KVKV #30839:
Jasne svet gombička. "nedostatky úložných priestorov a technické dovybavenie má konzultovať s nadriadenými a odbormi." A kym sa to začne riešiť tak bude pod zemou. "... N_E_M_O_Ž_N_O NAHRADZOVAŤ ANARCHIOU A KUTILSTVOM VODIČOV." a čo maju robiť keď to nikoho nezaujíma? Maju jazdiť vo vetrovkách atď. atď.? Fakt vidno, že ste nikdy nerobil prof. vodiča. Chodte si to odskúšať a potom tu píšte tie múdrosti (nehovorím, že všetko od vás je blbosť napr. články o historii ma zaujímajú... ? )
Reply on: S499.1023 #30837:
Precitaj si stranky Slovenskeho Zvazu Autorskeho: www.soza.sk
Reply on: BMko #30784:
....“lebo vdaka oslepeniu stratil chvilkovy vnem okolia vpyvom osvetlenia. Kde je teraz? Ma na krku verejne ohrozenie.
Co keby zamestnavatel zabezpecil dostojne pracovne podmienky? Tu v Kosiciach? Zabudni, tu je vodic uplne to posledne hovno. Fakt prid si to vyskusat a uvidis co to je.
A pokial si nepomozes sam, tak si nepomozes vobec, lebo tu problemy vodicov skoro nikoho nezaujimaju a toho koho zaujimaju a zaujem riesit, ma podkopavane nohy.“....

TAK ŠTRAJKUJTE ZA TOTO,
A NIE ZA TO, ŽE VÁM NIEKTO ZAKÁZAL CINGRLÁTKA.
Reply on: regeta #30787:

Myslel som, že už som danú tému vyčerpal , ale nebolo celkom správne pochopené ,čo som chcel vyjadriť.
Jednou vetou.
TO, ŽE KOMPETENTNÍ VEDÚCI PRACOVNÍCI IGNORUJÚ OPRÁVNENÉ POTREBY DOPLNKOVEJ VÝBAVY VO VOZIDLE, N_E_M_O_Ž_N_O NAHRADZOVAŤ ANARCHIOU A KUTILSTVOM VODIČOV.

-vodič si má svoje ODJAZDIŤ a ísť domov.
-nie je to jeho vozidlo, nemá nárok ani fixkou na sklo urobiť puntík.
-nedostatky úložných priestorov a technické dovybavenie má konzultovať s nadriadenými a odbormi.
-vrámci zaobstarávaní nových vozidiel musia byť pri výberovom konaní zahrnuté objektívne požiadavky a potreby vodičov na základné a doplnkové vybavenie zaisťujúce ich základné potreby a pohodlie pri výkone zamestnania a bezpečnosť prevádzky.

Ad RÁDIÁ:
Rád si nechám vysvetliť ako to je vlastne na Slovensku s používaním rádií . Pre istotu ešte dnes činím dotaz u Slovenského rozhlasu , akože je to s vyberaním koncesionárskych poplatkov u firemných vozidiel. Konkrétne u autobusov DPMK.

Pokial viem , tak v ČR ale zrejme i v SR platí toto:
1/súkromná osoba platí koncesionársky poplatok IBA JEDEN, a to aj v prípade , že používa viac radioprijímačov (v byte , prenosné rádio, autorádio...atd.)
2/právnická osoba (to jest firma) je povinná platiť konces.poplatok ZA KAŽDÝ radioprijímač ,ktorý vlastní a je umiestnený v priestoroch firmy a vo vozidlách, včetne prenosných prijímačov vynášaných mimo priestory firmy.

Než mi dojde odpoveď od kompetentného orgánu , uvítam Vaše poznatky, ale prosím len to, čo je skutočne platné podla zákona, nie osobné dojmy na vec.

Tým som vyjadril k veci všetko. Na rádiá odpoveď doplním alebo Vám príde od kompetentného.
Reply on: TA #30797:

No veď hej, aj tak bolo.
Bez ohladu na existenciu a zmeny iných zastávok, pri Šrobárke bola až do obnovy trate na Kuzmányho.
Reply on: Isidor #30791:
Slúchadlá sú za jazdy zakázané, primeraná hlasitosť je dovolená, žiadne porušenie autorského zákona to nie je. Keď si doma v byte pustím muziku a cez otvorené okno to započujú ľudia na ulici, bude to porušenie autorského zákona?
Reply on: BMko #30789:
Veď ja nehovorím, že to nejaká smernica zakazuje, ja iba hovorím, že by to mohla bez problémov zakázať.
Ktore CNG karosy uz isli na neRA-ckove sluzby miesto 5229,30,1,2 ?
Reply on: eMareq #30828:
Sama pohotovosť a nikdy nič....
Reply on: cybernetic #30832:
Cudujes sa ? ? ? ?
Dimi
na tvojom clanku vcera fičala cela budova "A" na Bardejovskej ?
Reply on: Isidor #30782:
Na tejto trase síce jazdím pravidelne ale pätnástkou málokedy, to je fakt.
Reply on: KVKV #30762:
Troška si pletiete ovocia...
Rádio je povolené a bežné, dokonca ho výrobcovi a dodávajú priamo s vozidlami.
Na elektroinštaláciu vo vozidle netreba vyhl. 50, zásahy sú zakázané z iných dôvodov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.