Pokiaľ je to pri 1 voze, tak už je to dosť ale nejako mi to nesedí s tým, čo mám v periférnej pamäti z brzdových tabuliek na vozidlách, idem si to skontrolovať.
Obávam sa, že to sú zase zážitky tzv. odborníkov. Americké auto nie je ťažšie, než porovnateľne veľké aurópske auto. Američania sú vysadení na jednoduchú, priam primitívnu a spoľahlivú techniku a megalomanské rozmery všetkého. Takisto je absolútny blud o 4 x väčšej spotrebe. Naopak, ich koncepcia (automatické prevodovky, veľkoobjemové motory s nízkou kompresiou a plochou krivkou krútiaceho momentu) je ideálna pre amerikánske podmienky (v meste popoťahovanie v nepretržitých kolónach, mimo mesto dlhodobá jazda ustálenou rýchlosťou 88 alebo 106 km/h .
to je rozdiel hmotnosti 1 vozu, nie celej súpravy. Vychádzal som z údajov na metroweb.cz. Teda pri vozoch je to akoby 1 voz naviac. No ani to však možno nie je také zlé. ?
Ale ved Amikom sa tak nadava, ked sa hovori o autach. Zvycajne 4x hrubsie plechy ako akekolvek ine auta, 4x vacsia spotreba a koho to tam trapi . Myslim si, ze ci je to 6 alebo 15 ton, nema az taky vyznam pokial to jazdi normalne po zemi, pri mostoch to zacina robit trochu neplechu, ale pokial su to sucasne mosty, tak ani s tym problem nie je, uz vobec nie vo vyspelej Europe.
Asi že prišla kríza a potom vojna? Neviem, tak si tipujem, všade sa len píše, že na relaizáciu nedošlo. 6 ton na 5-vozovú súpravu je dľa mňa ako keď do mora napľuješ. Ono sa rusákom nadáva do ingotov ale myslím si (neviem, ale kvalifikovane odhadujem), že taký mníchovský voz metra o moc ľahší nebude. Nejaká parížska či londýnska hračka s malým profilom sa s tým moc porovnávať nedá.
Najviac sa mi v tomto fóre páčia výmeny názorov... a hlavne, keď prevládajú hlášky typu "...Jake sce sicke mudre. Preco mam ja prestupovat, nech prestupuje druhy....." alebo "... netaky si mudry...".
Dá sa na tom dobre pobaviť ?
len pre zaujímavosť rozdiel nadmorskej výške medzi stanicami N. Holešovice a Ládví je 112m (!), pri stúpaní 39,5 promile na 2,5km. Takže teoreticky ak by bola IP Pavlova hlbšie, dalo by sa to zvládnuť, samozrejme je to však scifi.
"Dopravný podnik mesta Košice chystá výrazné zmeny v trasovaní liniek mestskej hromadnej dopravy – rozhodne najväčšie a najrozsiahlejšie za posledných dvadsať rokov. Zmeny sa dotknú najmä autobusovej dopravy v meste – zo súčasných 48 autobusových spojov chce DPMK zrušiť až sedem liniek"
"A ešte jedna „skvelá“ novinka z dielne DPMK. Vedenie dopravného podniku navrhuje, aby v rámci doplnkového predaja jednorazových cestovných lístkov u vodičov MHD „fungoval“ od nového roka už len jeden typ cestovného lístka, a to (a teraz pozor) za cenu 30 korún, čo predstavuje zvýšenie o šokujúcich 50 percent! (..) Proti je predseda Rady starostov Daniel Rusnák (Sídlisko KVP), ktorý navrhuje jednorazový lístok v hodnote 20 Sk. Definitívne by malo o tom rozhodnúť štvrtkové rokovanie Mestského zastupiteľstva (13. decembra 2007)."
Isidor
http://www.cassovia.sk/newsread.php?newsid=13319
"Dopravný podnik mesta Košice chystá výrazné zmeny v trasovaní liniek mestskej hromadnej dopravy – rozhodne najväčšie a najrozsiahlejšie za posledných dvadsať rokov. Zmeny sa dotknú najmä autobusovej dopravy v meste – zo súčasných 48 autobusových spojov chce DPMK zrušiť až sedem liniek"
"A ešte jedna „skvelá“ novinka z dielne DPMK. Vedenie dopravného podniku navrhuje, aby v rámci doplnkového predaja jednorazových cestovných lístkov u vodičov MHD „fungoval“ od nového roka už len jeden typ cestovného lístka, a to (a teraz pozor) za cenu 30 korún, čo predstavuje zvýšenie o šokujúcich 50 percent! (..) Proti je predseda Rady starostov Daniel Rusnák (Sídlisko KVP), ktorý navrhuje jednorazový lístok v hodnote 20 Sk. Definitívne by malo o tom rozhodnúť štvrtkové rokovanie Mestského zastupiteľstva (13. decembra 2007)."