Reply on: grofmathias #28560:
Kuzma bol stale extra.. Keby si videl, ako ma napisanu prezentaciu svojho LV, rehotal by si sa.. Ciste komunisticky styl.. Nebudem tu rozvadzat, mne bolo velmi smiesno.. Je to clovek, ktory niecim zda sa trpi..
Sarko
V smere USS - mesto je v tesnej blizkosti KO zastavka SOU dopravne. Ak by sa navyse zriadila zastavka OC Baumax, tak by to vyzeralo asi takto:
- 1. statie (0 m) na zastavke OC Optima
- 2. statie (+375 m) na zastavke OC Baumax
- 3. statie (+525 m) na zastavke pred KO
- 4. a 5. statie pred cestnymi priecestiami
- 6. statie (+200 m) na zastavke za KO
Cize dokopy na 1,1 kilometri 4 zastavky a 6 stati, to bude kolko trvat? Dnes to autobusovym linkam podla CP tato trasa trva 1 minutu a elektrickam 4 minuty. Podla Vasho navrhu by som to videl na takych 8 minut.
Dalej si zoberte, ze linka c. 5 ma jazdnu dobu od OC Optima na ZST 15 minut, autobusova linka c. 22 len 10 minut. Po zavedeni Vasich myslienok by jazdna doba elektricky na stanicu trvala minimalne 19-20 minut a verim tomu, ze kazdy si radsej zapamata cas odchodu toho jedneho/dvoch spojov za hodinu a radsej sa pred prichodom spoja linky c. 22 presunie na prislusnu zastavku OC Baumax.
Ten isty vypocet mozeme urobit aj v pripade smeru Tr. SNP - Alejova s podobnym vysledkom.
Riesenie sucasneho stavu by som videl jedine v zriadeni elektrickovej zastavky OC Baumax (elektrickove ostrovceky boli vybudovane, ale nedokoncene a nesprevadzkovane) a nic ine nema zmysel.
Elektrickova zastavka na Kuzmanyho s krizovatkou Srobarova nema akykolvek zmysel, kedze od tohto miesta je 150 metrova dostupnost na zastavku Krajsky sud, resp. 300 metrova na zastavku Hlavna posta. Alebo opat urobime v 500 metrovom useku trate 3 zastavky kazdych ~166 metrov? To hadam nie!
Elektrickove ostrovceky zastavky Poliklinika Sever boli desatrocia rozne posuvane, az nakoniec vznikol sucasny kompromis, ze zastavka v smere od centra je pred samotnou poliklinikou a do centra pred krizovatkou s Bocatiovou ul. Vybudovanim dvoch zastavok opat ziskame iba ~225 metrovy odstup zastavok, co je dnesny odstup ostrovcekov v opacnych smeroch. Opat zbytocne zastavovanie a zdrziavanie.
Mrzi ma, ze Vam musim odporovat vo vsetkych bodoch, pretoze tak nakoniec musim urobit aj v pripade elektrickovej odbocky Moldavska cesta - Alejova ul. Ja si od vzniku trate na Alejovej v roku 1989 pamatam rozne mimoriadne linky ako "KVT" - Kosicke vystavne trhy, "T", ktore narazovo a mimoriadne splnili svoj ucel, ale ako pravidelna linka urcite nie. Akonahle tam poslete napr. L4 z Barce alebo niektoru z Jazera (niekde musite ubrat, mesto si nic navyse neobjedna), urcite tym ludia prestanu chodit, pretoze tito naokolo chodit nechcu a napr. od OC Cassovia (Carrefour) na NO premava slusny pocet spojov autobusovych liniek 16, 30 a 37.
Najlepsim riesenim by bola vystavba povodne planovanej elektrickovej trate od DPMK po Bardejovskej - Popradska - pomedzi OC Baumax a Hornbach - Hala Cassosport - OC Cassovia - Alejova ul. Potom by stalo za uvahu v smere od mesta trasovat nejaku elektrickovu linku po tejto trase s ukoncenim vo vozovni. Taketo stomilionove riesenie s obsluhou relativne maleho uzemia vsak uz asi nikto nepostavi.