eMareq, Nodes - no sak nijako a nikdy ich nedotovali poriadne, ja co sa pamatam , ked som bol decko, tak na nove KT cka a pak T6 ky ? ,no, vidim ze v roku 2015 bude elektrickovy park asi par KTciek po reko , co budu jazdit do USS a padla
Pozeral som návrh rozpočtu na roky 2008 - 2010. Pre DPMK je tam dotácia (návrh) 418.530.000 Sk pre rok 2008. Návrh investičných prostriedkov
2008:
140 mega (14 KB)
124 mega (15 MB)
8,5 mega pre jednu električku KT8
2009:
83 mega (10 MB)
8,5 mega pre jednu električku KT8
Nemozno cakat, ze sucasne LV staci doplnit o dva tri spoje na kazdej linke - tie, ktore su potrebne - a je vybavene. Tie dva tri spoje su vozokilometre navyse, ktore mesto nezaplati.. A su snahy sucasny pocet vozokilometrov znizovat. Ked LV zostane v terajsej podobe, tak sa pocet spojov nielenze nezvysi, ale je mozne, ze ubudne aj z toho, co je.
"(pričom optimum by bol okolo 20 mil km - a už by si nenariekal, že len jedna linka dole kopcom)" oprava: jedna linka dole kopcom, ALE VIAC spojov na nej.
A koľko by si si prial liniek z furče a kam všade by mali chodiť a ako často? A ako sa furčanom doteraz cestovalo? Dobre? Lebo ste tam mali pár všetkovšade liniek (cez sečovskú 3 z toho 1 špičková do mesta)? Nebyť tých trolíkov tak vám tam DOTERAZ nechodí NIČ poriadne a relatívne frekventovane (len to drží furču nad vodou) a libujete si polhodinových "intervaloch"! Za nedobudovanú sieť 1018 predsa nemôže. A čísla z palubných počítačov/prieskumy sú nezmysel? Furča má svoj dopravný boom už za sebou. Ale ak ti stačí súčasný stav - no cement, netreba nič meniť, len poupravovať cestovné poriadky a všetko bude v najlepšom poriadku. I tak še da...
Alebo daj SVOJ vlastný návrh (linky, vozidlá, obehy, intervaly, km) na papier a pošli ho 1018. Ak je problém frekvencia spojov, tak nech mesto navýši výkony v MHD. Ale pri súčasných "výkonoch" ktoré činia cca 15 mil km (pričom optimum by bol okolo 20 mil km - a už by si nenariekal, že len jedna linka dole kopcom) ročne s klesajúcou tendenciou (cca 1/3 z výkonov v BA) veľa nevykúzliš a ani 1018 nie je všemocný a ak sa bude znižovať dotácia, tak aj ten návrh od 1018 by platil dovtedy, potom by sa zase redukovalo.
Nový návrh dopravu zlepšoval v globále (z hľadiska toho že intervaly na dvoch linkách zlučoval do jednej síce s obmedzením rannej a poobedňajšej špičky z o - 2 spoje), ale z niečoho jednoducho MUSEL spustiť.
IRISB: Ked mas svoju predstavu o LV, daj ju na papier a poziadaj Radu starostov, aby sa tym zaoberali. Ze si mala ryba na to, aby si to pretlacil? A autor toho druheho navrhu je kto, ze to pretlacil? To, co navrhuje, hranici s dusevnou poruchou. Tak daj na papier svoju predstavu.
ALL: Pozeram, ze je tu obrovska negativna kritika k navrhu linkoveho vedenia. Podla mna treba prestupne LV, treba tomu LV dat sancu a ak budu nejake nedostatky, ktore sa urcite ukazu, tak sa doklepnu.. Skoda, ze poniektori samozvani experti (z imhd) takto odsudzuju nieco, co este ani nebolo v praxi.. To je presne to iste ako ked Dezo povedal manzelke pred svojim deckom, ze kupi kona.. Male decko reagovalo, ze sa bude na nom vozit no a Dezo ho zacal mlatit, ci je normalny, ci mu chce zlamat krize ? ? .. Nechapem teda, ci sa imhadaci, tazkotonazne bombardujuci a kritizujuci mozne nove LV povazuju za az takych velkych odbornikov, ked si nedovolia ani len pripustit tu moznost, ze by to snad aj mohlo byt dobre.. Moj nazor: Dat tomu sancu. Nestavajte(me) sa na zadne, pockajme si na prve vysledky. Dakujem za pozornost ? ?
byvas na furci?? byval si niekedy?? tak mozes vediet velke H o tom ako sa nam furcanom cestuje....to co si ty myslis podla nejakych cisel z DPMK je dost zavadzajuce a scestne.....takze nam tu nehovor ze sa mame s niecim zmierit....
a neda??...tie subehy s elektrickou sa daju riesit aj bez celkoveho rezu do LV...napr. ta 28cka....to uz kludne teraz ju mohli nechat od Vazca po N. Myslu....a podobne....staci len par rozumnych zmien, a hlavne zmena časov!.......bol by som za zmenu LV aj uplne ako sa to chysta teraz, ale to by muselo byt rozumne LV a nie taky nepodarok ako je toto co tu teraz koluje........akoze zda sa ti ok ze z NO na furcu pojde iba 15tka??a to aj v spicke??? a urcite nepojdem trolikom ktory pojde o 20 min dlhsie......12tku(prerobena 20tka) neratam, pretoze to je len okraj furce......doteraz tak mali THC spravene, aj ked v spicke im slo xy vozov odtial.....ale v sedle len 10tka a pixovalo sa na to....tak teraz sa vyhovie THC a dpc poslu furcu?? alebo ako si to predstavuje autor tohto LV???.....hlavne ze bude nezmyselna L30, hlavne ze vsetkym z Bardejovskej pojde autobus priamo z obyvacky az do kancelarie, bez prestupu.....tak o akej prestupnej tarife sa to chcete bavit??....
Skoda, ze som sa zastupcu investora neopytal, co budu robit v pripade, ked skrachuje mhd. Lebo investor spolu s Titlom stavaju na tom, ze 20% ludi pride do gayparku mestskou dopravou. MHD je pred krachom, takze az take nerealne to nie je.
Čo prečo? Prečo vyšší počet liniek? Vysvetlenie máš napísané v #27988. Má taký podiel školopovinných detí furča? Keby si sa narodil o takých 35 - 40 rokov skôr zažil by si rovnaký boom liniek na furči. Už sa zmier(te) s tým, že všetkým sa vyhovieť nedá. A furča mala podľa tohto návrhu lepšiu dopravu ako má dnes z kvantom všakovakých liniek od výmyslu sveta. A z ťahanovských liniek sa dalo prestupovať na trolejbusy či naopak.
Re #27992 mišo: Ja som bol (samozrejme nie len ja) z iMHD. Máš pravdu, niekedy to bolo o osobných invektívach a faktúrach ? za "nezávislé" dopravné expertízy. Pre tých čo tam neboli: padali rôzne názory na Aupark, išlo predovšetkým o veľkosť tejto stavby, nevhodnosť tejto stavby do tohto územia, dopravné riešenie. Viete že, sa na tom parkovisku mala postaviť výšková budova, kde mal byť umiestnený celý národný výbor a neskôr aj VSŽ tam mali mať postavenú nejakú budovu? A viete aj to, že mesto predalo časť cesty (pod električkou) Auparku? ? Inak to to riešenie vnútorného okruhu je zaujímavé. Ad Titl najprv tam vystupoval ako ochranca záujmov Auparku a keď sa investor pobral preč, tak zrazu zjemnil rétoriku...
Co to rozpravas, prestupna tarifa sa pomaly, ale isto stava standardom na celom svete. Virtualnou hrackou mozes nazvat akurat tak Em-test, to su naozaj nepodarky, lenze to pleties jedno cez druhe. Prestupna tarifa (bez ohladu na to, ake hracky sa pre system kupili) sa v KE zaviedla najma v suvislosti so zavadzanim noveho elektronickeho systemu a sucasne planovanou rekonstrukciou linkoveho vedenia. To vsetko je v sulade s prestupnou tarifou, tak neviem, co chces naznacit tou nerealnou podstatou.
Re #27977 Peter55: Definuj, ktore linky zrusit a na ktorych upravit intervaly?
Pardon, beriem spat (Isidor dik za upozornenie), tyka sa to len Peresa a Lorincika, ale nie Polova. Nejako automaticky som dedukoval, ze ta L30 zachadza este aj do Polova. Mozno by to nebol zly napad, ak by sa nenaslo ine riesenie prestupu na L31, tam poslat tu L30 a tym padom by platilo to, co som napisal.
A preco vystupovat na razcesti, ved cestujuci mozu ist L30 o jednu zastavku dalej na Peres a tam si prestupit na L31. Alebo ist na konecnu OC Optima a prestupit na linky 5 (ZST), 11 (Nam. oslob.), 15 (Exnarova cez Nam. oslob.), 23 (Pri hati cez ZST) a expres 56 (Sidl. Tahanovce cez Nam. oslob.).
Ked ma ist cestujucim 2x tolko autobusov ako doteraz, viac pravidelne, s nadvazujucim prestupom a s prestupom bez oznacovania dalsieho listka. T.j. za hodinu sa po novom cestujuci dostanu v cene jedneho hodinoveho listka takmer kamkolvek v celej sieti alebo za dokonca o 5 Sk lacnejsie minimalne do centra, dnes len RAZ ZA HODINU a s jednym listkom maximalne do Dzungle cez Nam. oslob., Zel. stanicu a Mier. Tak co este viac chciet?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.