Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #28906:

(reagoval som aj na v príspevky od eMareq prípadne iné súvisiace )
Ako sa to dalo riešiť ? Systémovo !
Takže skúsme hladať príčinu stavu zvýšeného nákupu cl u vodiča.
Doležité je zistenie, že zvýšený nákup nastal až po zavedení novej tarify. Len obmedzený mozog niektorých vodičov može dojsť k záveru, že „cestujúci nám zleniveli“. Nie je to tak.
Príčiny:
A/ 24h lístok sa nevyplatí. NEPREJAZDÍ SA! Ak chcem bohato využiť mhd, tak mi stačí na deň 1x14.-, 1x17.-,1x20.- Za dvadsať korunový napríklad stihnem vybaviť vec napr na THC , vrátiť sa a ešte urobiť malý nákup a zviest sa domov, teda tri jazdy. To jest spolu s dalšími lístkami na šesť ciest iba za 51.-Sk ! naviac u tohto lístka uplatnil dopravca nekorektný prístup tzv. vnútenej služby. Platí povinne aj na dalšie pásma, absolutna väčšina záujemcov o denný lístok túto službu nepotrebuje, nevyužije.
B/ 7dňový lístok poskytuje ani nie tak úsporu ale určité pohodlie, ale len v prípade, že je využitý 7dní. Ak napr. cez víkend nikam neidem, tak sa nevyplatí. Je neprimerane drahý.
C/ 30 dňový lístok sa nevyplatí , ak nie je využitý každý deň. ( je zaujímavé, že v Prahe sa mi vyplatí aj keď na 9 dní idem do Košic ). Predtým bolo časté, že si mesačný kupovali aj napr. ženy v domácnosti, ludia v okrajových obciach, teda osoby, ktoré nevyužívali denne mhd. Velmi zlým riešením bolo zrušenie papierovej formy 30 a viac denných lístkov. Je treba si uvedomiť, že značná časť občanov strednej a staršej generácie(cca 50%) si nenašla cestu ani doveru k novým tech prostriedkom , čipovým kartám ,počítačom atd. Je to v nich, je im to cudzie a nie sú to len primitívi s piatimi triedami , ale aj celkom normálni a inteligentní ludia, dokonca mnohokrát s vš.vzdelaním (väčšinou humanitného a umeleckého smeru) .Naviac manipulácia s displejmi označovačov je pre mnohých zložitá, občas ich funkcia nesprávna (o tom sa tu písalo), rozhodne to nepovažujú za príjemné zpestrenie cestovania. Pri návšteve Košíc som so záujmom sledoval ako si množstvo ludí (tých čo sa odhodlali pre dobrodružstvo čk) doslova ruinuje elkt.peňaženku prikladaním karty pri nástupe,výstupe, prestupe. Zakaždým im to urobilo mínus19Sk ! Jedna cesta s jedným prestupom ich tak vyšla na 76Sk. To je teda slušné, dp musí mať radosť. Tí cestujúci nie, čoskoro prejdú na papierové lístky.
D/ Predajné miesta, automaty. Je celkom logické, že pokial nestanovíme zaujímavé marže predajcom, tak ich to nebude zaujímať, predaj je príťažou. Je obmedzená dostupnosť celého sortimentu lístkov. Štvorzastávkový sa stáva pomalu vzácnou zberatelskou raritou, bolo už aj tak, že ho nemali ani na stanici ani na Roseweltovej ! (no kde je potom bordel?).
Automaty ponúkajú len obmedzený sortiment a častejšie než predtým sú nefunkčné-vypredané. Zrejme niekomu nedošlo, že vzhladom k vyššie uvedeným skutočnostiam a poklesom predajných miest dojde k vyššej spotrebe lístkov z automatov ich treba častejšie doplňovať.
No čo potom má robiť cestujúci? Jeho posledným zúfalým skutkom je s doverou sa obrátiť na vodiča o informáciu na predaj vhodného lístka. (že prečo jazdí na lístok a nie na predplatné, som uviedol vyššie)
VŠETKY TIETO SKUTOČNOSTI MAL DPMK PREDVÍDAŤ !

Vodiči sú tak predajom preťažovaní , z toho potom nervozní , arogantní až sprostí voči cestujúcim. Hlavne vodiči autobusov sa dosť často chovajú ako hulváti.
K vodičom ešte asi tolko: ak im ich nadriadení prikážu predávať trebárs dvadsať druhov lístkov , TAK TO BUDÚ BEZ DISKUSIE A REMCANIA ROBIŤ , a nie sa ventilovať na cestujúcich. Ten len využíva ponúknutú službu. Pokial sa mu zdajú nároky na výkon zamestnania vysoké, nech si hladá inú prácu (traktorista, tirák, SBS) Prípadne nech to rieši s odbormi.
To, že si musí sám obstarávať kade tade lístky, to je zase diletantstvo a arogancia jeho nadriadených. „Predávať musíte milí vodiči, ale akosi sme to my tu hore nedoriešili s tými lístkami ,tak sa starajte sami ako viete“.To je tak zložité, aby podnik zriadil služobňu, kde vodič po smene odovzdá tržbu a odoberie potrebný počet lístkov? Ved to už tu krásne fungovalo dlhé desaťročia v dobe sprievodcov a samoobslužných pokladní u vodičov.

MOJ NÁVRH NA RIEŠENIE:
1/ vytvoriť zázemie pre výmenu lístkov a tržby pre vodičov. (otvorte si archívy, ako to fungovalo)
2/ u vodičov zaviesť predaj štyroch typov lístkov T1 30min – 20.-; T2 a TZR – 30.- a polovičné k nim.
3/ reorganizovať tarify, predplatné cl urobiť atraktívnymi, aby sa znížilo používanie jednorazových.
V rámci toho zaviesť doplatkové lístky pre T2 a TZR pre vlastníkov predpl.c.l. pre T1. Zaviesť (obnoviť) papierové 30 a viac dňové lístky.
4/ zvýšiť počet predajných miest vytvorením akceptovatelných podmienok pre predajcov (marže)
5/ častejšie doplňovať a Kontrolovať funkčnosť predajných automatov.

Poznámky:
EMareq uvádza špekulatívny nákup cl. To predsa nemá motiváciu , priekupníkom by mohol byť len ten, kto by to dokázal predať drahšie. K väčším nákupom dochádza, je to zúfalý sposob riešenia nedostatku predajných miest . Niektoré firmy, hotely, ubytovne tak vychádzajú v ústrety svojim zamestnancom. To mám overené.
Tak p.Filipko si je dokonca vedomý úbytku tržieb. (a možno aj cestujúcich) Tak o čo vlastne dopravnému podniku ide? O toto?
Zvýšenie jednorazového cl na 30.- ,to je odfláknutie riešenia problému, „než by sme si dali prácu , tak radšej vyj***toto s cestujúcim“
A takzvané zlavnené na dvojnásobnú dobu platnosti =zase 30.- to je arogantný a sprostý výsmech cestujúceho. To pripomína praktiky velmi neserióznych až mafiánskych firiem.

STAČÍ TO TAK VLADIMÍRE ?
Reply on: Dynamax99 #28932:
No je to skvely napad len nieje moj ale kolegu 1018 ? ?
Reply on: *SOLARIS* maniak #28933:
Čo takto čítať trocha nižší príspevok ako napr: #28916 ? 🙂

Re #28934 COMFORT: Ja bývam tiež v takej lokalite kde mi chodia pred dom LEN električky. Keď vypadne prúd, stane sa havária na trati, MÁM SI AJ JA ŽIADAŤ o zriadenie nejakej celodennej linky, lebo tiež sme potom v riti? Ja viem, ťažko sa zrieka raz za hodinu spojov liniek 13, 38 a sem tam do toho aj 28... Neviem, že by niekto L19 išiel rušiť.
Zruste aj buducu linku 19 na jazero ze ked vypadne prud v elektrickovom vedeni tak jazero pojdze do r....

*SOLARIS* maniak

Neviem ako Vám ale mne sa tento článok páči, hlavne čast, že si cestujúci robili z vodičov predavačov a zdržovali ich:

ODKLEPNUTÉ Lístky u vodičov drahšie!

http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=14.12.2007/87147K
Reply on: Josip3211 #28930:
Skvelý nápad.... 😃
Reply on: Axel #28929:
Nie nie!! Myslel som ten 20. Tedom. DPMK nevyzobral od mesta iba na 19 a je to blbe cislo tak by sa hodilo to zaokruhlit tak zobre od cestujucich. ? ?
Reply on: Josip3211 #28928:
Myslis predplatenu miestenku? Skusim sa popytat na Bardejovskej...
Reply on: Axel #28927:
Ber to ako dobrocinny prispevok na novy Tedom ?
Reply on: Josip3211 #28925:
To bolo dobre.... ? Bohuzial o zopar stoviek korun prisla.
Reply on: Axel #28924:
Nemáš za čo. ?
Dakujem v mene svojej mamy, ktora si zaplatila polrocny listok na TZR v povodnej cene ? ?
REGETA: Vieme, kto je za snahami sprivatizovat dielne alebo robit opravy v Tempuse dodavatelsky...
Reply on: lavazo #28920:
Si im mal povedať, nech si pozatvárajú okná. Ako som si všimol, hneď ako vodič zapne kúrenie tak je všetko pootvárané dokonca, minule aj strešné si otvorili ?
NODES: nemam pravo nikoho vyhadzovat z DPMK ani by som nechcel mat tu pravomoc ale niektory by tam uz nemali pracovat,su to umelo drzane funkcie ked sa uz ma setrit tak je to povedsine tam kde netreba setrit,mne to pripada ako kadrove rezervy, ku trolejbusom -terajsia vyprava je aj s nocnymi 18 kusov pri rôznych opravach planovanych alebo poruch to s odretymi usami postacuje, v buducej planovanej to vsak nebude postacovat este perlicka velke opravy sa maju robit dodavatelskym sposobom, bol by som zvedavy kto sa na tom nabali, unas je to ovela lacnejsie a kvalitnejsie v DPMK sa velmi presadzuju zaujmove skupiny to je cisto subjektivny nazor ktory nemusi odrazat skutocnost ☠ ? ? lenze ako obycajne vsetko je zdôvodnitelne, priklad upratovaci servis ,umyvarka,upratovacky,strazna sluzba,dodavatelskym spôsobom opravovane vozy Tempus,atd. ? ☠ je to zial politicky riadena firma ☠
Reply on: KVKV #28902:
Doplnkový predaj nie je fackou cestujúcim ale vodičov. Včera som predal na trase OC Važec - Št. TU 30 lístkov. Podotýkam za jedno kolo. Ľudia si jednoducho urobili z vodičov predavačov. A to nehovorím, že som počul od cestujúceho aj hlášku: Dajte mi ešte dva nech mám aj na cestu z roboty domov. A popritom si šomre niečo o tom, ako sme zdraželi. Predpredajných miest je dosť a myslím si, že každý sa raz dostane do centra, tak čo si tak kúpiť do zásoby lístky v predpredaji a nie u vodiča????????????????????????????????????????????????????? Inak si myslím, že ani po zdražení lístkov doplnkový predaj neklesne. Len pribudne viac nadávok na adresu vodičov. Toť dnes ráno....pán vodič je nám zima.ja kúrim na 1. stupeň.ale nám je zima!!! Tak sa oficiálnou cestou sťažujte a žiadajte, že treba kúriť na 2. stupeň. Čoooo??? To tak treba??? Tak to radšej budeme mrznúť, tých 15 minút sa to dá vydržať........OFF.
REDBURGER: Doplnim ku predchadzajucemu prispevku slovo "zanikne".
REGETA: Este prebiehaju rokovania s mestskymi castami. Kazda MC chce mat priamy spoj na stanicu, na magistrat, ku spitalom a ktovie do akej 3,14ci este. Ked navyse Filipko presadi Kuzmov navrh, tak tu mozno smarit bombu, nech tu 500 rokov nevyrastie ani steblo travy. Kuzmova znoska nezmyslov bude klincom pre kosicku mhd. REDBURGER: Podla terajsej situacie to vyzera tak, ze tu do 5 rokov elektrickova doprava a mozno aj trolejbusova.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.