dovoľujem si Vám pripomenúť, že dnes uplynul presne rok od tragickej udalosti na konečnej Exnárova, kde vodič autobus 6262 skončil pod jeho kolesami v snahe zachrániť rozbehnutý autobus, ktorý sa svojvoľne pohol z obratiska v čase keď bol jeho vodič v sociálnom zariadení.
Možno by bolo na mieste, aby aspoň niektorí fandovia MHD išli na Exnárovu zapáliť sviečku.
treba to však ošetriť aj legislatívne, lebo auto / bus na električkovom páse nemá čo robiť. Nehovoriac o tom, že už ak stojí na zastávke, tak tam nie je pre neho žiadna signalizácia, kedy môže a kedy nemôže ísť.
Ak by vymysleli zastávku niekde pri chodníku, bolo by to mínus pre prestup a zároveň finančne náročnejšie riešenie.
Som za zriadenie zastávky a najlepšie asi fakt priamo na električkovej zastávke.
Tak tie meskania sa stavaju, to je pravda, lenze to je problem najma centra a jeho blizkeho okolia. Ak budu aj v KE take intervaly a tolko liniek, tiez bude AD trpiet takymto neduhom. Na dlhsie vzdialenosti aj tak vyuzijes metro.
S tymi ciernymi pasaziermi to nie je take vypukle, je to trestny cin a kvitujem ak sa robia take represivne opatrenia, poriadok predsa musi byt. Kolkokrat si sa za tie dva roky, ci kolko si spominal, ze si v Londyne, stretol? Raz, dvakrat?
V Londyne bola vo svojich slavnych casoch jednou z najhustejsich elektrickovych prevadzok na svete, zrusena bola v roku 1952, ked bol Croydon este dlho samostatnym mestom. K Londynu sa pripojil az v roku 1965. "Croydonska elektricka" bola otvorena v roku 2000 z casti na kvoli tomu zrusenych zel. tratiach alebo zmenou zel. trate na jednokolajnu (druha kolaj pre elektricku), z casti je trasovana vo volnej prirode a krizuje to centrum mesta s jednokolajnou tratou okolo pesej zony (http://www.thetrams.co.uk/croydon/railwayroutes.gif). Je to zaujimavy system, ale zial, je to skor Light Rail system a aj vozidla su na stranke vyrobcu oznacene ako "Bombardier Flexity Swift light rail vehicles", cize svizne lahke zeleznicne vozidla. 30 km siet s 39 zastavkami obsluhuje 24 elektriciek. To je na cca 7 milionove mesto zalostne malo. To je pre ilustraciu ako keby mali 300 tisicove Kosice 1,5 km trat z nemocnice v Saci po krizovatku pri SOU. ?
Podla noveho linkoveho vedenia maju mat linky c. 6 a 9 interval 10'/12'/15' (spicka rano/poobede/sedlo), cize prekladany interval na Tr. SNP 5'/6'/7,5'.
Vyhybiek je 16, ale krizeni len 12. Asi ste mali na mysli srdcovky, tych je potom presne 64. ?
Co sa tyka tych priecesti, tie gumene priecestia by sa dali urobit uz aj teraz pri sucasnom stave. Sice by to bolo trochu komplikovanejsie, kedze sa v tych miestach rozbiehaju dva smery (t.j. spolu 8 pasov kolajnic=4 pary kolaji), ale po rekonstrukcii by uz ich udrzba nebola taka narocna. Pri kruhovej kolajovej krizovatke by to bolo sice jednoduchsie (4 pasy kolajnic=2 pary kolaji), ale zase prestavba celej kolajovej krizovatky na kruhovu by bola celkovo financne ovela narocnejsia.
- v pripade zriadovania novych zastavok medzi OC Optima a SOU dopravne sa dostaneme ku priemernej vzdialenosti medzi zastavkami = 275 metrov (dnes 1200 m);
- v pripade zriadenia novej zastavky na Kuzmanyho medzi zastavkami Hlavna posta a Krajsky sud sa dopracujeme ku priemernej vzdialenosti medzi zastavkami = 166 metrov (dnes 500 m);
- v pripade zriadenia novej zastavky na Komenskeho medzi zastavkami NMM a Poliklinika Sever dostaneme priemernu vzdialenost medzi zastavkami = 225 metrov (dnes 500/675 m).
Myslim ze v tejto suvislosti su to dost alarmujuce cisla.
To s tymi zastavkami na kruhovom objazde (KO) podla mna nie je najlepsi napad. Celkovo by sa na KO takto stalo az 4x a ED by sa spomalila a nebola uz taka lukrativna.
V smere USS - mesto je v tesnej blizkosti KO zastavka SOU dopravne. Ak by sa navyse zriadila zastavka OC Baumax, tak by to vyzeralo asi takto:
- 1. statie (0 m) na zastavke OC Optima
- 2. statie (+375 m) na zastavke OC Baumax
- 3. statie (+525 m) na zastavke pred KO
- 4. a 5. statie pred cestnymi priecestiami
- 6. statie (+200 m) na zastavke za KO
Cize dokopy na 1,1 kilometri 4 zastavky a 6 stati, to bude kolko trvat? Dnes to autobusovym linkam podla CP tato trasa trva 1 minutu a elektrickam 4 minuty. Podla Vasho navrhu by som to videl na takych 8 minut.
Dalej si zoberte, ze linka c. 5 ma jazdnu dobu od OC Optima na ZST 15 minut, autobusova linka c. 22 len 10 minut. Po zavedeni Vasich myslienok by jazdna doba elektricky na stanicu trvala minimalne 19-20 minut a verim tomu, ze kazdy si radsej zapamata cas odchodu toho jedneho/dvoch spojov za hodinu a radsej sa pred prichodom spoja linky c. 22 presunie na prislusnu zastavku OC Baumax.
Ten isty vypocet mozeme urobit aj v pripade smeru Tr. SNP - Alejova s podobnym vysledkom.
Riesenie sucasneho stavu by som videl jedine v zriadeni elektrickovej zastavky OC Baumax (elektrickove ostrovceky boli vybudovane, ale nedokoncene a nesprevadzkovane) a nic ine nema zmysel.
Elektrickova zastavka na Kuzmanyho s krizovatkou Srobarova nema akykolvek zmysel, kedze od tohto miesta je 150 metrova dostupnost na zastavku Krajsky sud, resp. 300 metrova na zastavku Hlavna posta. Alebo opat urobime v 500 metrovom useku trate 3 zastavky kazdych ~166 metrov? To hadam nie!
Elektrickove ostrovceky zastavky Poliklinika Sever boli desatrocia rozne posuvane, az nakoniec vznikol sucasny kompromis, ze zastavka v smere od centra je pred samotnou poliklinikou a do centra pred krizovatkou s Bocatiovou ul. Vybudovanim dvoch zastavok opat ziskame iba ~225 metrovy odstup zastavok, co je dnesny odstup ostrovcekov v opacnych smeroch. Opat zbytocne zastavovanie a zdrziavanie.
Mrzi ma, ze Vam musim odporovat vo vsetkych bodoch, pretoze tak nakoniec musim urobit aj v pripade elektrickovej odbocky Moldavska cesta - Alejova ul. Ja si od vzniku trate na Alejovej v roku 1989 pamatam rozne mimoriadne linky ako "KVT" - Kosicke vystavne trhy, "T", ktore narazovo a mimoriadne splnili svoj ucel, ale ako pravidelna linka urcite nie. Akonahle tam poslete napr. L4 z Barce alebo niektoru z Jazera (niekde musite ubrat, mesto si nic navyse neobjedna), urcite tym ludia prestanu chodit, pretoze tito naokolo chodit nechcu a napr. od OC Cassovia (Carrefour) na NO premava slusny pocet spojov autobusovych liniek 16, 30 a 37.
Najlepsim riesenim by bola vystavba povodne planovanej elektrickovej trate od DPMK po Bardejovskej - Popradska - pomedzi OC Baumax a Hornbach - Hala Cassosport - OC Cassovia - Alejova ul. Potom by stalo za uvahu v smere od mesta trasovat nejaku elektrickovu linku po tejto trase s ukoncenim vo vozovni. Taketo stomilionove riesenie s obsluhou relativne maleho uzemia vsak uz asi nikto nepostavi.
Zastavka nemusi byt ani v zatacke, ani mat zvlastny pruh. V spicke su tam take intenzity, ze keby bola zastavka len priplacnuta k ceste, tak kym by jeden spoj prisiel, otvoril, zatvoril a pohol sa, tak by nikoho nezdrzal, lebo zelena tam trva kratko...
"z akeho mesta/vidieka"
Je to Bratislavcan dlhodobo zijuci v Prahe. To je voci Kosiciam vylozeny vidiek, vsakano. A nez ho zacnes obvinovat z neznalosti veci, radsej ti poviem, ze par rokov si za volantom MHD odsedel (v BA) a skusenosti ma.
"nijaky zakon nestanovuje..."
A predsa vodici SAD listky predavaju a neprskaju, ze to neni v zakone a oni ze su vodici a nie predavaci. Napriklad ani nosenie uniformy v zakone nie je, ale ked to zamestnavatel bude vyzadovat, zamestnanec sa podriadi alebo odide. To iste plati pre predaj CL, ak sa ti nepaci, mozes ist robit kamionistu.
"ja som z KE a neviem, ze by ine mesto na Slovensku malo doplnkovy predaj"
Ty si z Kosic a kto je viac, ziada sa dodat. A uz si bol aj mimo Kosic niekedy? Doplnkovy predaj na Slovensku ma napr. Presov (o, vzdialena to exotika) a Nitra, v B. Bystrici, Nitre, Trencine atd. je to dokonca jediny sposob predaja jednorazovych CL. Ja to radsej otocim opacne: v sucasnosti su na Slovensku len dva DP, kde vodic listky nepredava, Bratislava a Zilina (a tou Zilinou si dokonca nie som celkom isty, takze mozno len Bratislava). Este sa musis hodne toho naucit, nez budes moct oznacovat daleko skusenejsich ludi za trulov.
Vyslovene to podľa mňa predpisy nezakazujú, ale pravdepodobne nedefinujú prednosť vozidiel v prípade, že by autobus z električkového pásu bol uvoľňovaný s priamym, či vľavoodbočujúcim smerom ostatnej dopravy.
Pan Titl, argumentujete pohodlim vodicov, vyhybkami a tym, co je vyhodnejsie pre DPMK. Nuz prezradim vam tajomstvo, MHD tu nie je ani pre vodicov, ani pre dopravcu, ale PRE CESTUJUCEHO. To je zrejme pre vas uplne novy pohlad na vec, vsak?
Cestujuci nie je povinny ovladat spamati vsetky odchody vsetkych liniek. Nove linkove vedenie je o tom, ze pridem na zastavku a nieco mi v kratkom case pojde. Teda ziadne 20-min.int. a linky odvsadial vsade.
Verte mi, dlhe roky nielen ja nadavam na usporiadanie Strossmayerovho namestia v Prahe, kde je tiez stvorramenna krizovatka s nastupistami PRED vyhybkami. Clovek chce ist na Hradcansku alebo na Vystaviste a musi sledovat, z ktoreho ramena pojde elektricka ako prva. A ked sa nejaka objavi, skupinky ludi sa zacnu bezhlavo presuvat sprintom cez krizovatku, aby stihli danu tramvaj. Pritom by si mohli pockat, pretoze tie intervaly su predsa len o nieco lepsie, ako v KE, ale predsa sprintuju. Ze tam denne nie su smrtelne nehody, je len preto, ze je tam malo aut. Co sa o kosickom kruhaci neda povedat.
Prekvapujete ma, ze sa tak malo viete vzit do potrieb cestujuceho.
CSS prisposobovat netreba, autobusy mozu zastavit na elektrickovej zastavke a stihnu sa v okne dostat cez krizovatku skor ako naskoci zelena pre auta. Pisal som o tom pred tusim 3 tyzdnami, ze som tak zazil jazdu, ked bolo velke meskanie.
Chodník je široký dosť, je pravda. Celá dĺžka chodníka je asi 250 metrov, potom je semafor s odbočovacím pruhom vpravo. Môžu nastať kolízne situácie autobusov s automobilmi. A určovanie prednosti pri výjazde zo zastávky...pri našich slovenských vodičoch... ?
je tam dosť široký chodník, takže dalo by sa z neho ubrať, len treba chcieť, prípadne zriadiť zastavovanie busu na elektriškovej zastávke ( + prispôsobiť CSS ) .
Žiaľ, myslím, že kvôli dopravnej vyťaženosti komunikácie nie je možné v smere do centra mesta spraviť zastávku. Jedine, ak by sa vytvoril pruh pre autobusy tak, ako to je pri Tatrabanke (zastávka Dom umenia). Navyše je to v zákrute.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
Vyhybiek je 16, ale krizeni len 12. Asi ste mali na mysli srdcovky, tych je potom presne 64. ?
Co sa tyka tych priecesti, tie gumene priecestia by sa dali urobit uz aj teraz pri sucasnom stave. Sice by to bolo trochu komplikovanejsie, kedze sa v tych miestach rozbiehaju dva smery (t.j. spolu 8 pasov kolajnic=4 pary kolaji), ale po rekonstrukcii by uz ich udrzba nebola taka narocna. Pri kruhovej kolajovej krizovatke by to bolo sice jednoduchsie (4 pasy kolajnic=2 pary kolaji), ale zase prestavba celej kolajovej krizovatky na kruhovu by bola celkovo financne ovela narocnejsia.