Také isté majetkovo-právne vysporiadanie by bolo potrebné pri trati cez Margecany, pretože pri 160 by sa muselo dosť zásadným spôsobom siahať do trasovania. Preto je ten rozdiel len cca. tých 10%. Blbé je, že pri novom trasovaní bude obídená SNV ale tá môže prispieť ku znovuoživeniu lokálky SNV-Levoča ? . Ale nie, samozrejme sa predpokladá zachovanie pôvodnej trate vo verzii neelektrizovanej jednokoľajky a keďže elektrizačná lobby je veľmo silná, tak možno aj elektrifikovanej jednokoľajky.
Gemeran uz chodi az z PO? ja som tym kedysi cestoval a mam pocit ze zacinal v KE, ten PO bude coskoro asi pupok Slovenska, s tymi zeleznicami a tak.
A neviem ci ta teoria, ze vsetko od vsade vsade by nemala platit vsade, ci to preferujete iba v mhd a v celostatnom meritku nie?Ved z PO je trat do Kysaku, tam si ludia prestupia a ide sa, ak nie, preprah loko a ide sa, ak nie, tak este ten gemeran a polana.....ja nechapem... to chcem vidiet navratnost tej trate, netreba zabudat, ze zdroje zel. dopravy tvori HLAVNE nakladna doprava......
Zasa je faktom, ze teraz ak je sanca, da sa napravit to trasovanie , ak je lepsie tahat cez PO a Levocu , tak nech sa taha, ale kurnik nech to potom ide rychlo, neze sa z KE predlzi cesta do BA o hodinu.proste KE PO LV, ci jak 160 sa musi ist, len neviem kerymi lokomotivami... ?
No podla toho, co vidim na cp.sk, tak z Presova chodi pravidelne kazdy den jedine R802/803 GEMERAN a potom v PO - PI a NE este R800/801 POLANA. R804/805 SITNO bol presmerovany do trasy Bratislava - Zvolen - Kosice.
Mozno by sa dalo povedat, ze sice nie je pravda, ze Presov nema priame zeleznicne spojenie s Bratislavou, ale je pravda, ze ako najvacsi slovensky kraj je s jedinym pravidelny dennym spojenim na tom najhorsie. A navyse je to priame spojenie aj od cca 1/2 hod. az do o 2 hod. dlhsie trvajuce ako s prestupom v Kysaku. Nic lakave.
Ovela lakavejsie a posobivejsie posobi to 'hagyatro', ci ako nazvat to presovske metro. ?
Keby sme sa však striktne držali požiadavky na spojenie PO - BA ako také, tak netreba tiež zabúdať na R Gemeran a Poľana cez Zvolen.
Takže by som kol. TA doplnil:
1., nie je pravda, že Prešov je jediné krajské mesto, ktoré nemá priame železničné spojenie s Bratislavou
2., nie je pravda, že Prešov nemá priame železničné spojenie s Bratislavou
Nooo, ten jedne vlak v pi do PO a v ne do BA, to už je fakt priame spojenie ako p94a. Samozrejme, že viesť 1. hlavný ťah cez Levoču a Prešov je výborná myšlienka.
Akej jednokoľajky? V novej trase normálne povedie kompletný 1. hlavný ťah, takže dvojkoľajka. Keďže modernizácia úseku Poprad - Kysak na 160 km/h v jestvujúcej trase by bola max. o cca. 10% lacnejšia, než vybudovanie kompletne novej trate cez Levoču a Prešov, nie je o čom diskutovať.
Tak hovorí sa, že výstavba novej jednokoľajky do Prešova (plus zdvojkoľajnenie PO-Kysak?) by malo byť lacnejšie, či porovnateľné s modernizáciou existujúceho úseku cez Margecany...
Minimalne v pripade Levoce to tak bolo. Odmietli ohniveho kona a pre rozvoj Levoce sa to stalo osudne...
Takisto je pravdiva historka o furmanskej loby, ktora bola v Presove proti vystavbe zeleznice.
Osobne ma dost udivuje ta vystavba novej zeleznice len kvoli tomu prestupu v Kysaku.
Prestup by sa dal zariadit preprahom lokomotivy na druhy koniec vlaku... Ale Hadari asi potrebuje volicov na dalsich 20 rokov...
okej, ale mne to pripadá trochu alibistické. Kúpiť nové vozy je viac-menej OK ( hoci na úver ? ). Ale tých 19 vozov nespasí vozový park a na 2. strane radšej mohli dať starých 19 vozov na GO. Vyšlo by to lacnejšie, boli by z toho prakticky nové vozy a zároveň by ostal aspoň aký-taký počet klbákov. Lebo v podstate tým, že vyradia kapacitnejšie busy, než nakúpia, tak sa opäť len zvýši počet potrebných vozidiel - naivne dúfam, že sa skrátia intervaly.
TA