Co za linku 88 je vyznacena tunaaka http://www.imhd.sk/ke/mapy/siet/20070701.gif ? jedna konecna je vyznacena ako Myslava-Grunt a jej trasa sa straca pri zastavke Ruzova (alebo som slepy..)
co to je?
Také isté majetkovo-právne vysporiadanie by bolo potrebné pri trati cez Margecany, pretože pri 160 by sa muselo dosť zásadným spôsobom siahať do trasovania. Preto je ten rozdiel len cca. tých 10%. Blbé je, že pri novom trasovaní bude obídená SNV ale tá môže prispieť ku znovuoživeniu lokálky SNV-Levoča ? . Ale nie, samozrejme sa predpokladá zachovanie pôvodnej trate vo verzii neelektrizovanej jednokoľajky a keďže elektrizačná lobby je veľmo silná, tak možno aj elektrifikovanej jednokoľajky.
Gemeran uz chodi az z PO? ja som tym kedysi cestoval a mam pocit ze zacinal v KE, ten PO bude coskoro asi pupok Slovenska, s tymi zeleznicami a tak.
A neviem ci ta teoria, ze vsetko od vsade vsade by nemala platit vsade, ci to preferujete iba v mhd a v celostatnom meritku nie?Ved z PO je trat do Kysaku, tam si ludia prestupia a ide sa, ak nie, preprah loko a ide sa, ak nie, tak este ten gemeran a polana.....ja nechapem... to chcem vidiet navratnost tej trate, netreba zabudat, ze zdroje zel. dopravy tvori HLAVNE nakladna doprava......
Zasa je faktom, ze teraz ak je sanca, da sa napravit to trasovanie , ak je lepsie tahat cez PO a Levocu , tak nech sa taha, ale kurnik nech to potom ide rychlo, neze sa z KE predlzi cesta do BA o hodinu.proste KE PO LV, ci jak 160 sa musi ist, len neviem kerymi lokomotivami... ?
No podla toho, co vidim na cp.sk, tak z Presova chodi pravidelne kazdy den jedine R802/803 GEMERAN a potom v PO - PI a NE este R800/801 POLANA. R804/805 SITNO bol presmerovany do trasy Bratislava - Zvolen - Kosice.
Mozno by sa dalo povedat, ze sice nie je pravda, ze Presov nema priame zeleznicne spojenie s Bratislavou, ale je pravda, ze ako najvacsi slovensky kraj je s jedinym pravidelny dennym spojenim na tom najhorsie. A navyse je to priame spojenie aj od cca 1/2 hod. az do o 2 hod. dlhsie trvajuce ako s prestupom v Kysaku. Nic lakave.
Ovela lakavejsie a posobivejsie posobi to 'hagyatro', ci ako nazvat to presovske metro. ?
Keby sme sa však striktne držali požiadavky na spojenie PO - BA ako také, tak netreba tiež zabúdať na R Gemeran a Poľana cez Zvolen.
Takže by som kol. TA doplnil:
1., nie je pravda, že Prešov je jediné krajské mesto, ktoré nemá priame železničné spojenie s Bratislavou
2., nie je pravda, že Prešov nemá priame železničné spojenie s Bratislavou
Nooo, ten jedne vlak v pi do PO a v ne do BA, to už je fakt priame spojenie ako p94a. Samozrejme, že viesť 1. hlavný ťah cez Levoču a Prešov je výborná myšlienka.
Akej jednokoľajky? V novej trase normálne povedie kompletný 1. hlavný ťah, takže dvojkoľajka. Keďže modernizácia úseku Poprad - Kysak na 160 km/h v jestvujúcej trase by bola max. o cca. 10% lacnejšia, než vybudovanie kompletne novej trate cez Levoču a Prešov, nie je o čom diskutovať.
Tak hovorí sa, že výstavba novej jednokoľajky do Prešova (plus zdvojkoľajnenie PO-Kysak?) by malo byť lacnejšie, či porovnateľné s modernizáciou existujúceho úseku cez Margecany...
Minimalne v pripade Levoce to tak bolo. Odmietli ohniveho kona a pre rozvoj Levoce sa to stalo osudne...
Takisto je pravdiva historka o furmanskej loby, ktora bola v Presove proti vystavbe zeleznice.
Osobne ma dost udivuje ta vystavba novej zeleznice len kvoli tomu prestupu v Kysaku.
Prestup by sa dal zariadit preprahom lokomotivy na druhy koniec vlaku... Ale Hadari asi potrebuje volicov na dalsich 20 rokov...
RDZ 50