Reply on: Sarko #2100:
V Budapešti vačšinou vodič neodchádza s tým istým vozidlom ako prišiel. To je pozitívne (zrýchlenie obehov, úspora vozidiel). Ale inak - ich vozidlový park (samozrejme s výnimkou hannoverských TW6000) pokladám za niečo pre bežného vlka údesného. Vymrazené UV či kĺbáky, vodiči v kožuchoch, prískoky ako v Bix-e pri prekročení 30 km/h...Organizácia dopravy chaotická, šturcové konečné zo štyroch strán jednoho námestia, o nejakom takte či preložení intervalu sa im ani nesníva, utekajú si ešte aj nočné spoje, metro končí o 23:00...
Nájdu sa aj pozitíva ale myslím ,že v globále na tom nie sú o nič lepšie ako KE či BA.
I.
Sarko
No, no, len tak na mňa nevyletuj, sú to všetko len nápady a myšlienky na rozvinutie diskusie.
Ľudia by nenastupovali/vystupovali cez jedne dvere, pretože by tu boli po oboch stranách dve ostrovčeky, takže vystupovalo by sa štandardne a podľa zvyklostí vpravo a nastupovalo takisto štandardne podľa zvyklostí vpravo (tentoraz z opačného pohľadu). Takže tu problém nevidím (neviem kde vidíš, že by som písal o púšťaní cestujúcich cez ľavé dvere).
Čo sa týka Tvojej úvahy o zachovaní súčasného stavu a prehodenia úvrate pred zastávku, táto teória má slabé miesta. Vozidlo totiž prejde úvraťou do protismeru, takže cestujúcich musíš vyhodiť neštandardne vľavo (práve Tvoj prípad nie je podľa zvyklostí) a navyše, vyhodíš ich do davu čakajúcich nastupujúcich. Predstav si, že by spoje chodili plné a na zastávke by tiež čakalo plno cestujúcich. Neviem si predstaviť, koľko by za takýchto okolností výmena cestujúcich trvala. Vo Tvojom prípade by sa to dalo čiastočne riešiť predĺžením ostrovčeka s tým, že by vozidlo zašlo až na koniec predĺženého konca ostrovčeka, tu by cestujúci vystúpili, vodič by prešiel na opačnú stranu a posunul sa na začiatok zastávky, kde by čakajúci cestujúci nastúpili. Neviem si však takisto dobre predstaviť presun už vystúpených cestujúcich cez čakajúcich cestujúcich. Počítaj pritom s tým, že ďalší prechod pre chodcov pre týchto vystupujúcich Ti nikto nedovolí zriadiť.
Takže mi vlastne napadajú dve priechodné varianty. Buď súčasný stav, resp. môj nápad, ktorý by som si dovolil upraviť nasledovne: vozidlo už pred zastávkou OC Optima prejde do protismeru, pričom na krajnej zastávke čakajú cestujúci na nástup a prostredný ostrovček slúži ako výstupná zastávka. Ak by za uvedeným vozidlom išla R-linka, na kraji tohto prostredného ostrovčeka by sa kvôli bezpečnosti nachádzalo zábriadlie. Vystupujúci plynule vystupujú, plynule prechádzajú cez koľaje+prechod pre chodcov a nastupujúci plynule nastupujú.