Reply on: Vladimír #2076:
A nedali by sa tie prejazdy medzi linkami na zst. odstranit tak, ze ostatne linky okrem 5, jazdiace na zst., by si vsetky tie prestavky cerpali na svojich druhych konecnych a nie na stanici? Tu by len prisli a po vystupe by HNED odchadzali naspat. Tak by mohli vsetky chodit napr. na 1. kolaj a L5 by mala pre seba kolaj c. 2. V ramci principu NIKDY SA TO TAK NEROBILO a TO SA NEDA, co tak zachadzanie L6 ku OC Optima, pripadne aj L9? Ale to by museli byt vsetko KT-cka...
Sarko
Problém nespočíva ani tak v čakaní na konečnej, ako na ich vzájomnej koordinácii, aby sa na konečných nečakalo zbytočne. Na žel. stanici nie je problém podľa potreby otáčať vozidlá cez vrátnu koľaj, resp. navrhnúť príchod na vnútornú a vonkajšiu koľaj tak, aby vozidlá z konečnej plynule odchádzali. Zachádzanie L6 ku OC Optima sme tu už mali, keď sa navarovali oblúky, jeden víkend v smere z Tr. SNP a druhý v opačnom smere. Myšlienka na takúto linku nie je zlá, ale podľa môjho názoru by súčasný stav bol najvyhovujúcejši, keby sa len doladili intervaly medzi L5 a R1. Interval na trase Žel. stanica-kruhový objazd (L5 a L6) by bol rovnaký ako na trase kruhový objazd-Nám. MMM (L6 a L9). Podľa mňa po tom, čo sa L6 obmedzila, veľká skupina cestujúcich začala využívať autobusy. Zriadenie zastávky Krajský súd tomuto smeru trochu pomohla, ale naopak, rozdielne umiestnenie zastávok AD a ED tomu uškodilo (v minulosti sa zastávka ED nachádzala pri hoteli Slovan). Potom sú tu aj vysoko nadhodnotené jazdné doby pre linky, spoje chodia s náskokmi, cestujúci hromžia. Aj takéto "detaily" škodia električkám.