Hello friends, pripravili ste mi niekolko stran prijemneho citania po tazkom dni v dvoch pracach 
A este par reakcii na nezodpovedane otazky:
Redburger: Sklad historickej spolocnosti, ktory sa nachadza v T3 ev.c. 336 znamena, ze sa vo vozidle nachadzaju rozne suciastky a naradie pouzitelne pre historicke vozidla. Kedze nejake standardne miesto sa nenaslo, vymyslelo sa taketo riesenie, ktore o.i. napomoze nezosrotovaniu zatial bezneho typu elektricky, i ked konkretne toto vozidlo je zaujimave tym, ze je v KE prvym po znovuobnoveni vyroby elektriciek typu T3, ktore CKD medzitym uz prestala vyrabat. T3 vsak bude zachovana este jedna, konkretne verzia SU (export do ZSSR), katora je v unikatnom dvojdverovom zhotoveni. Viac historickych T3 uz nie je potrebnych, nemal by sa aj tak o to kto starat a v tejto oblasti zalezi na kvalite, nie kvantite (co najreprezentativnejsi stav v co najpovodnejsom stvarneni a plne funkcnom - "skanzen" a pamatniky tu uz boli, posobi to vsak degradujuco).
K tym nazvom vyzbroji (TV3, Progress, Europulse...) si z toho nic nerob, su to len ich jednotlive nazvy, ktore ako laik nepotrebujes rozlisovat, ale v pripade zaujmu sa tu isto najdu viaceri, ktori by to vedeli stucne podat.
BMko: Ake odstavene KT8? Vsetkych 19 predsa pekne-krasne jazdi, ako sa ma! Casy balkansko-technickej kanibalizacie su uz hadam natrvalo prec...
Inak tych odstavenych T3 bude naozaj skoda. DPMK sa pomaly, ale isto blizi k hranici 100% potreby vypravy vozidiel len s najnutnejsou zalohou vozidiel. A tak nadej, ze sa po zavedeni prestupnej tarify a obmedzeni A-dopravy E-doprava posilni, pomaly umiera. Kde su tie casy, ked napr. pocas navstevy papeza bolo mozne vypravit takmer 200 vlakov. Dnes tusim sotva 70... Velmi zle, prevelmi!

A este par reakcii na nezodpovedane otazky:
Redburger: Sklad historickej spolocnosti, ktory sa nachadza v T3 ev.c. 336 znamena, ze sa vo vozidle nachadzaju rozne suciastky a naradie pouzitelne pre historicke vozidla. Kedze nejake standardne miesto sa nenaslo, vymyslelo sa taketo riesenie, ktore o.i. napomoze nezosrotovaniu zatial bezneho typu elektricky, i ked konkretne toto vozidlo je zaujimave tym, ze je v KE prvym po znovuobnoveni vyroby elektriciek typu T3, ktore CKD medzitym uz prestala vyrabat. T3 vsak bude zachovana este jedna, konkretne verzia SU (export do ZSSR), katora je v unikatnom dvojdverovom zhotoveni. Viac historickych T3 uz nie je potrebnych, nemal by sa aj tak o to kto starat a v tejto oblasti zalezi na kvalite, nie kvantite (co najreprezentativnejsi stav v co najpovodnejsom stvarneni a plne funkcnom - "skanzen" a pamatniky tu uz boli, posobi to vsak degradujuco).
K tym nazvom vyzbroji (TV3, Progress, Europulse...) si z toho nic nerob, su to len ich jednotlive nazvy, ktore ako laik nepotrebujes rozlisovat, ale v pripade zaujmu sa tu isto najdu viaceri, ktori by to vedeli stucne podat.
BMko: Ake odstavene KT8? Vsetkych 19 predsa pekne-krasne jazdi, ako sa ma! Casy balkansko-technickej kanibalizacie su uz hadam natrvalo prec...
Inak tych odstavenych T3 bude naozaj skoda. DPMK sa pomaly, ale isto blizi k hranici 100% potreby vypravy vozidiel len s najnutnejsou zalohou vozidiel. A tak nadej, ze sa po zavedeni prestupnej tarify a obmedzeni A-dopravy E-doprava posilni, pomaly umiera. Kde su tie casy, ked napr. pocas navstevy papeza bolo mozne vypravit takmer 200 vlakov. Dnes tusim sotva 70... Velmi zle, prevelmi!
eMareq
-b, tvrdenie, ze svietit 24V je lacnejsie ako 600V.
- Staré stropné salónové svetlá v T3 majú spotrebu cez 200W! 25W žiarivka + 185W odpor, ktorý sa stará len o to, aby sa v zime dalo svetlo zapnúť a spôsobuje značné ohrievanie svetidla, čo sa neraz prejavuje deformáciou plexiskla.
- Nemusíš na každej konečnej prehadzovať prepínač.
- Nehrozí úraz el. prúdom. V prípade vypálenej žiarivky sa nestane, že by tam bolo trvalo vysoké napätie. Výkonová časť sa odpojí.
- elektronický predradník Ti výrazne predlžuje životnosť svetelného zdroja a stará sa o jej správny chod nakoľko sa o toto stará mikropočítač, ktorý počas behu monitoruje všetky dôležité parametre. -> menšie náklady na nákup svetelných zdrojov.
- rozmerovo menším svietidlom dokážeš vysvietiť väčšiu plochu (jestvujú rozmerovo menšie žiarivky a s vyšším výkonom ako pôvodná meter dlhá 25ka) a celkovo mať menšiu spotrebu na svietenie -> mať menej svietidiel v interiéri za rovnakých svetelných podmienok.
- jednoduchá signalizácia poruchy/prevádzkového stavu. Podľa svitu LEDiek a priloženého papiera vieš určiť, kde je problém -> nižšie náklady na údržbu.
- možnosť kombinovaného svietenia (verzia so žiarovkami).
- v prípade výpadku napätia v troleji, v salóne je svetlo až do vybitia akumulátora.
Stačí si pozrieť katalóg firmy SEC.