Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Hello friends, pripravili ste mi niekolko stran prijemneho citania po tazkom dni v dvoch pracach 🙂

A este par reakcii na nezodpovedane otazky:
Redburger: Sklad historickej spolocnosti, ktory sa nachadza v T3 ev.c. 336 znamena, ze sa vo vozidle nachadzaju rozne suciastky a naradie pouzitelne pre historicke vozidla. Kedze nejake standardne miesto sa nenaslo, vymyslelo sa taketo riesenie, ktore o.i. napomoze nezosrotovaniu zatial bezneho typu elektricky, i ked konkretne toto vozidlo je zaujimave tym, ze je v KE prvym po znovuobnoveni vyroby elektriciek typu T3, ktore CKD medzitym uz prestala vyrabat. T3 vsak bude zachovana este jedna, konkretne verzia SU (export do ZSSR), katora je v unikatnom dvojdverovom zhotoveni. Viac historickych T3 uz nie je potrebnych, nemal by sa aj tak o to kto starat a v tejto oblasti zalezi na kvalite, nie kvantite (co najreprezentativnejsi stav v co najpovodnejsom stvarneni a plne funkcnom - "skanzen" a pamatniky tu uz boli, posobi to vsak degradujuco).

K tym nazvom vyzbroji (TV3, Progress, Europulse...) si z toho nic nerob, su to len ich jednotlive nazvy, ktore ako laik nepotrebujes rozlisovat, ale v pripade zaujmu sa tu isto najdu viaceri, ktori by to vedeli stucne podat.

BMko: Ake odstavene KT8? Vsetkych 19 predsa pekne-krasne jazdi, ako sa ma! Casy balkansko-technickej kanibalizacie su uz hadam natrvalo prec...

Inak tych odstavenych T3 bude naozaj skoda. DPMK sa pomaly, ale isto blizi k hranici 100% potreby vypravy vozidiel len s najnutnejsou zalohou vozidiel. A tak nadej, ze sa po zavedeni prestupnej tarify a obmedzeni A-dopravy E-doprava posilni, pomaly umiera. Kde su tie casy, ked napr. pocas navstevy papeza bolo mozne vypravit takmer 200 vlakov. Dnes tusim sotva 70... Velmi zle, prevelmi!
Nuž tak to zhrniem pre všetkých čo mi oponujú.

Re #17655 BigMac: 36W žiarivka má dĺžku 120cm, 56W 180cm, 18W 60cm (ale nechcem to tu zvrhávať na metre), len pre tvoju info. A s tým svetelnočinným krytom neviem kam mieriš.

Re #17660 BigMac: Jednosmerné napätie žiarivke škodí. To je vec dokázaná. Nakoniec sám som sa o tom presvedčil keď som si také svietidlo raz vyrobil na bezštartérový zápal pre 220V sieť. Po dlhom používaní a nemenení polarity jeden koniec žiarivky totálne zčernal až tak, že elektróda vo vnútri bola odpálená (a bolo po žiarivke). Len spomeniem, že z pôvodného klasického štartétrového svetla zostala tlmivka, ktorá tam musela byť zapojená, inak by som za pár minút zberal črepiny skla po okolí a šiel nahadzovať poistky 🙂. Celé zapojenie bolo v tom že sa jednalo o mostíkový usmerňovač, ktorý sa najprv choval ako VN násobič.

Re #17659 PvvS: Záleží akú verziu kupuješ, áno predáva sa aj bez mikrokontroléra, ale aj s ním - je drahšia. Ja som to svetlo držal X krát v ruke. Mikrokontrolér je tam PIC16C, jednoduchý RISCovský procesor.

Re #17660 BigMac: Uznávam, jedná sa o určitú hranicu, pri ktorej ešte svietidlo funguje.

Re #17662 BigMac: Zaujímavá otázka. V prípade prepálenia žiarivky máš aspoň nejaké ďalšie svetlo - aspoň ako núdzové osvetlenie. Nakoniec sa to tak bežne robí.

Re #17663 BigMac: Chceš mi tvrdiť, že napr. v takej Karose 900vkového radu je žiarivka napájaná z 230V/50Hz? ? (inak ani reagovať neviem). Napája sa zo striedača s frekvenciou rádovo 10tky kHz (zvýšená frekvencia má vplyv na zvýšenie merného svetelného toku žiarivky - samozrejme nie donekonečna), zároveň sa tento zdroj chová ako mäkký VN, ktorého napätie po zápale klesne na pár desiatok V.

Re #17664 BigMac: Platí to čo som odpísal PvvS. Nevidel si, tak nehovor, že tam také nič nie je. Ešte Ti aj fotku s radosťou pošlem na mail. Potvrdzujúcu moje slová.

Neprináleží mi Vás súdiť, ale niekedy ste dobre vedľa. Majte aspoň základné znalosti zo svetelnej techniky. Tým sa nad Vás nechcem vyvyšovať.

Dobrú noc.
Reply on: S499.1023 #17656:
Staci si ICQ zapnut a nie len v knajpe Plzen za nootbokom popijat 🙂
Reply on: BigMac #17643:
Add2 mna taka to blbost nenapadla. Bolo to tu spomenute a ciastocne som to okomentoval. Mozne to je.
Add3 : sustava 400V? Spytam sa ta, akou napatovou sustavou su pohanane motor-ventilatori srnko-kachny? Odkial mame zdroj 400V ? Nevola sa to nahodou staticky menic? Akym napatim mas v 83 pohanane motor ventilatori?

PS: bol som v tom, ze Europlus a nie Eropulse, ale to sa stava. Hlavne ze vieme o co sa jedna
Bigmac : co som asi tak pisal. Nahodit tam staticky menic namiesto toho MG. Ako by ti poklesi baterky v druhom voze ked su dobijane. Brzdenie? Nevravim o vykuchani criev elektricky, pokial ma pamat neklame, prud pripravy vznika v motoroch a netreba na to 600V, alebo sa nebodaj mylim? ja som opisoval moznu situaciu ako by sa dali sprevadzkovat nepojazdne odstavene T3 bez ujmy na kilometre.
PvvS: Samozrejme, ze tam ziadny mikroprocesor nie je, mozno tak akysi tranzistor v puzdre TO220, ktory si sudruhovia zo SEC Nitra s mikroprocesorom pomylili. A mozno si s mikroprocesorom pomylili kondenzator...
eMareq: opät pre Tvoju informaciu. Pri vymene osvetlovacich telies 2x300V= sa tieto menia za rovnaky pocet osvetlovacich telies 24V=/230V,50Hz. Aka uspora nastava pri vymene telesa za väcsie a hranatejsie teleso? Uspora v pomere 1:1? Mimochodom: kazdy, kto aspon trocha pozna Ohmov zakon Ti doporuci vymenu starych telies za nove len vtedy, ked sa sucasne zbavis stavajuceho motorgeneratora vymenou za staticky menic. Dynamu MG sa totiz takato zataz dlhodobo pacit nebude. Vedia...?
eMareq: aky vyznam ma kombinovane svietenie v zapojeni so ziarovkami, ked trubica ma radovo 100nasobne vyssiu svietivost ako tie dve ubohe sufitove ziarovocky?
eMareq: aky vplyv ma pritomnost napätia 600V= na vypalenu ziarivkovu trubicu, ktora je zapojena do serie s inou, parametrami rovnakou alebo podobnou trubicou?
eMareq: menovite napätie akumulatora je 24V. Uplne vybity akumulator je 0V. Som velmo zvedavy, ako Ti to bude svietit, ked na voltmetri budu 2 (slovom: dva) volty. Never vsetkemu, co citas. Mimochodom: chces mi nahovorit, ze kosicki natukavaci (rozumej vodici elektriciek) pouzivaju ten paketaj po pravej ruke a otacaju polaritu osvetlenia?
Reply on: BigMac #17655:
Hmm a to ze trubice jsou shodny jak pro 12/24 tak i 230V je detail. Staci vymontovat el. predradnik a nahradit ho tlumivkou a starterem. A pokud vim tak pri vypadku napeti se kvuli zajisteni napeti pro kolejovky a dalsi dulezity obvody svetla prepinaji na polovicni, pripadne nouzovy ......
A na SS napeti se bez vetsich problemu zapaluji i zarivky s prepalenym vlaknem. Zalezi jenom na napeti.

citace
elektronický predradník Ti výrazne predlžuje životnosť svetelného zdroja a stará sa o jej správny chod nakoľko sa o toto stará mikropočítač, ktorý počas behu monitoruje všetky dôležité parametre. -> menšie náklady na nákup svetelných zdrojov.

cely predradnik je pouze hromada tranzostoru , kondenzatoru a civek. V preklade to je stridac a napetovy menic. Mikroprocesor tam zadny neni.


zbytek vleku nebudu kometovat. Jedna se o zaklady konstrukce zeleznicnich vozidel.
P.S. T3 a T3D maji spolecny pouze tvar cela , konstrukce je jina ......
Reply on: BigMac #17643:
Predsa napísal, že bude brzdiť zrýchľovačom ? . Podľa zvoleného brzdového stupňa ho bude spúšťať na koľajnice...
BMko parada .... Ani nie to vynadanie predstavenstvu ale skor by som povedal hadzes hrach na stenu ....
Kazdy z nich je spokojny ze maju pracu a ze zarabaju ... ale nic preto robit nechcu a urcite ani nebudu, odist a dat prednost mladsim ambicioznim ludom ? Ta co si . V tomto podniku sa traduje cim starsi tym skusenejsi ... Aj ked komunisticke skusenosti su nepouzitelne , koho to zaujima? Nikoho a uz vobec nie ludi ktory to robia za peniaze od urcitych lobbystickych skupin ..... Ziadna spolocnost ktora nie je sukromneho sektoru a predava vyrobky firmam ktore spravuju .... musim koncit myslienku dopisem neskor.
Reply on: BMko #17627:
No počkaj, Ty dostaneš, až prídem do BA! Takéto fantazmagórie nezmyselné tu plodiť! To Ťa bude veľa Plzní a vysvetľovania stáť!
eMareq: firma SEC Nitra vo vela veciach klame. Metrove trubice nemaju 25, ale 36, resp. 40W. Netvrdim, ze nema opodstatnenie menit osvetlenie, tvrdim, ze svietenie na 24V (za menicom 230V, 50Hz) je rovnako energeticky narocne. Mozno aj narocnejsie - straty v menicoch. Voci vymene samotnej nemam vyhrady, napriklad svietenie trolejovym napätim je na vynimke z normy uz od roku 1981. To len pre Tvoju info. Taktiez pre Tvoju info: svetlocinny kryt je taky, co svetlo prepusta. Zdroj: web firmy SEC Nr.
Časť Strojárenskej ul. je v rekonštrukcii a s ňou boli vybraté aj koľaje byvalého prekladiska tovaru, ktoré kedysi viedli do bývalej tabakovej tovarne. Koľaje sú voľne položené na zemi.
Ide o električkové bezpodvalove koľaje s rozchodom 1435 mm s prišrubovaným žliabkom z roku 1947
a o koľaje tabakovej tovarne s rozchodom okolo 500 mm
a ešte by siom sa chcel opytat, kedy sa vyčerpá ten limit 50 solarisov. teda či sa niečo kupi,ak ano kedy... rok,dva ,tri? teraz ich máme tušim 3501-3534,potom 3701 a este 5101-5103 nie?a ak ano,tak aké?teda 12 ,15,18? a ešte, či sa budu kupovať aj trolina,teda či je možne z tych 50 vozidiel kupiť aj troliky...ak niekto niečo vie,nech napíše,dakujem za info ?
Reply on: BigMac #17643:

-b, tvrdenie, ze svietit 24V je lacnejsie ako 600V.

- Staré stropné salónové svetlá v T3 majú spotrebu cez 200W! 25W žiarivka + 185W odpor, ktorý sa stará len o to, aby sa v zime dalo svetlo zapnúť a spôsobuje značné ohrievanie svetidla, čo sa neraz prejavuje deformáciou plexiskla.

- Nemusíš na každej konečnej prehadzovať prepínač.

- Nehrozí úraz el. prúdom. V prípade vypálenej žiarivky sa nestane, že by tam bolo trvalo vysoké napätie. Výkonová časť sa odpojí.

- elektronický predradník Ti výrazne predlžuje životnosť svetelného zdroja a stará sa o jej správny chod nakoľko sa o toto stará mikropočítač, ktorý počas behu monitoruje všetky dôležité parametre. -> menšie náklady na nákup svetelných zdrojov.

- rozmerovo menším svietidlom dokážeš vysvietiť väčšiu plochu (jestvujú rozmerovo menšie žiarivky a s vyšším výkonom ako pôvodná meter dlhá 25ka) a celkovo mať menšiu spotrebu na svietenie -> mať menej svietidiel v interiéri za rovnakých svetelných podmienok.

- jednoduchá signalizácia poruchy/prevádzkového stavu. Podľa svitu LEDiek a priloženého papiera vieš určiť, kde je problém -> nižšie náklady na údržbu.

- možnosť kombinovaného svietenia (verzia so žiarovkami).

- v prípade výpadku napätia v troleji, v salóne je svetlo až do vybitia akumulátora.

Stačí si pozrieť katalóg firmy SEC.
Reply on: 3211 #17650:
Nie v garazi, ale na dvore. Podnik v garaziach neskladuje vozy, garaze su pouzivane len ako kanal. ?

Je odstaveny za budovou stavebnej firmy, aby ho nebolo vidno - stoja tam vzdy nove klbove vozy. Je len tolko.

3211: Co nove? Niekde som pocul, ze v zime ku vam pridu 18M Solarisy.
DPMP už má nový autobus- citelis 18m v garáži...kedy dostanú aj Košice niečo nové?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.