Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
...no ale nebolo by zle keby občas aj SOLARIS u15 alebo u12 ?
čo keby občas v rannej špičke na linkách č.15 a 55 šli aj článkové (dlhé) autobusy KAROSA B941E alebo ikarusy napr. IKARUS 280 alebo IKARUS 435 alebo občas aj KAROSA B731
Reply on: BMko #17665:
Ty chceš T3 kompletne vybavené, s trakčákmi a elektrovýzbrojou kvôli EDB, ťahať ako vlečniaky? A to už čo tým získame? To je rovnako choré ako Tvoja teória o tom ,že vykucháme KT8 a získané elektrovýzbroje nadžgáme do T3Mod...
eMareq: ja sa nesnazim popriet, ze neonke (ktora vobec neon neobsahuje, su to ortutove pary a sodik) sa najlepsie dari pri 18kHz. Ja len kladiem otazku, ci sa to za danych okolnosti ekonomicky oplati. Nemam namietky proti vymene telies pri kompletnej reko a modernizacii vozidla. Ale pri modernizacii a nie pri tom, co nam tu prezentoval BMko. O spolahlivosti individualnych striedacov SEC sa vyjadrovat radsej nebudem. Opät len tolko - never vsetkemu, co citas. Hlavne nie tomu, co napise vyrobca.
Reply on: Furčan #17654:
namiesto tabakovej vyrobne tam mam teras skolu heh ?
Reply on: Sarko #17669:


Neviem, ako si dosiel k 100% hranici potreby vypravy vozidiel, cisla totiz nepustia. Momentalny stav vozidiel 121 (prepocet na jednotkove solo vozy), denna vyprava 82 jednotkovych vozidiel + prevadzkova rezerva 20% navrch je 98 vozidiel = k dispozicii 23 vozidiel v zalohe.
Tym ale nechcem povedat, ze vyradovanie aj 19-rocnych vozov je spravne.
Zabudol som dodat KAROSA B952,B932 atd. 🙂
PvvS a BigMac staci sa pozriet napriklad do Karosy mestska verzia otvorit svietidlo a je to tam napisane mikrochip control a uvidite ze eMareq ma pravdu ten striedac mam doma a vam to mozem ukazat a navise sa daju stmievat osvetlenia vo voze pokial bola u odberatela zadana objednavka svietidla s verziou setting.
Hello friends, pripravili ste mi niekolko stran prijemneho citania po tazkom dni v dvoch pracach 🙂

A este par reakcii na nezodpovedane otazky:
Redburger: Sklad historickej spolocnosti, ktory sa nachadza v T3 ev.c. 336 znamena, ze sa vo vozidle nachadzaju rozne suciastky a naradie pouzitelne pre historicke vozidla. Kedze nejake standardne miesto sa nenaslo, vymyslelo sa taketo riesenie, ktore o.i. napomoze nezosrotovaniu zatial bezneho typu elektricky, i ked konkretne toto vozidlo je zaujimave tym, ze je v KE prvym po znovuobnoveni vyroby elektriciek typu T3, ktore CKD medzitym uz prestala vyrabat. T3 vsak bude zachovana este jedna, konkretne verzia SU (export do ZSSR), katora je v unikatnom dvojdverovom zhotoveni. Viac historickych T3 uz nie je potrebnych, nemal by sa aj tak o to kto starat a v tejto oblasti zalezi na kvalite, nie kvantite (co najreprezentativnejsi stav v co najpovodnejsom stvarneni a plne funkcnom - "skanzen" a pamatniky tu uz boli, posobi to vsak degradujuco).

K tym nazvom vyzbroji (TV3, Progress, Europulse...) si z toho nic nerob, su to len ich jednotlive nazvy, ktore ako laik nepotrebujes rozlisovat, ale v pripade zaujmu sa tu isto najdu viaceri, ktori by to vedeli stucne podat.

BMko: Ake odstavene KT8? Vsetkych 19 predsa pekne-krasne jazdi, ako sa ma! Casy balkansko-technickej kanibalizacie su uz hadam natrvalo prec...

Inak tych odstavenych T3 bude naozaj skoda. DPMK sa pomaly, ale isto blizi k hranici 100% potreby vypravy vozidiel len s najnutnejsou zalohou vozidiel. A tak nadej, ze sa po zavedeni prestupnej tarify a obmedzeni A-dopravy E-doprava posilni, pomaly umiera. Kde su tie casy, ked napr. pocas navstevy papeza bolo mozne vypravit takmer 200 vlakov. Dnes tusim sotva 70... Velmi zle, prevelmi!
Nuž tak to zhrniem pre všetkých čo mi oponujú.

Re #17655 BigMac: 36W žiarivka má dĺžku 120cm, 56W 180cm, 18W 60cm (ale nechcem to tu zvrhávať na metre), len pre tvoju info. A s tým svetelnočinným krytom neviem kam mieriš.

Re #17660 BigMac: Jednosmerné napätie žiarivke škodí. To je vec dokázaná. Nakoniec sám som sa o tom presvedčil keď som si také svietidlo raz vyrobil na bezštartérový zápal pre 220V sieť. Po dlhom používaní a nemenení polarity jeden koniec žiarivky totálne zčernal až tak, že elektróda vo vnútri bola odpálená (a bolo po žiarivke). Len spomeniem, že z pôvodného klasického štartétrového svetla zostala tlmivka, ktorá tam musela byť zapojená, inak by som za pár minút zberal črepiny skla po okolí a šiel nahadzovať poistky 🙂. Celé zapojenie bolo v tom že sa jednalo o mostíkový usmerňovač, ktorý sa najprv choval ako VN násobič.

Re #17659 PvvS: Záleží akú verziu kupuješ, áno predáva sa aj bez mikrokontroléra, ale aj s ním - je drahšia. Ja som to svetlo držal X krát v ruke. Mikrokontrolér je tam PIC16C, jednoduchý RISCovský procesor.

Re #17660 BigMac: Uznávam, jedná sa o určitú hranicu, pri ktorej ešte svietidlo funguje.

Re #17662 BigMac: Zaujímavá otázka. V prípade prepálenia žiarivky máš aspoň nejaké ďalšie svetlo - aspoň ako núdzové osvetlenie. Nakoniec sa to tak bežne robí.

Re #17663 BigMac: Chceš mi tvrdiť, že napr. v takej Karose 900vkového radu je žiarivka napájaná z 230V/50Hz? ? (inak ani reagovať neviem). Napája sa zo striedača s frekvenciou rádovo 10tky kHz (zvýšená frekvencia má vplyv na zvýšenie merného svetelného toku žiarivky - samozrejme nie donekonečna), zároveň sa tento zdroj chová ako mäkký VN, ktorého napätie po zápale klesne na pár desiatok V.

Re #17664 BigMac: Platí to čo som odpísal PvvS. Nevidel si, tak nehovor, že tam také nič nie je. Ešte Ti aj fotku s radosťou pošlem na mail. Potvrdzujúcu moje slová.

Neprináleží mi Vás súdiť, ale niekedy ste dobre vedľa. Majte aspoň základné znalosti zo svetelnej techniky. Tým sa nad Vás nechcem vyvyšovať.

Dobrú noc.
Reply on: S499.1023 #17656:
Staci si ICQ zapnut a nie len v knajpe Plzen za nootbokom popijat 🙂
Reply on: BigMac #17643:
Add2 mna taka to blbost nenapadla. Bolo to tu spomenute a ciastocne som to okomentoval. Mozne to je.
Add3 : sustava 400V? Spytam sa ta, akou napatovou sustavou su pohanane motor-ventilatori srnko-kachny? Odkial mame zdroj 400V ? Nevola sa to nahodou staticky menic? Akym napatim mas v 83 pohanane motor ventilatori?

PS: bol som v tom, ze Europlus a nie Eropulse, ale to sa stava. Hlavne ze vieme o co sa jedna
Bigmac : co som asi tak pisal. Nahodit tam staticky menic namiesto toho MG. Ako by ti poklesi baterky v druhom voze ked su dobijane. Brzdenie? Nevravim o vykuchani criev elektricky, pokial ma pamat neklame, prud pripravy vznika v motoroch a netreba na to 600V, alebo sa nebodaj mylim? ja som opisoval moznu situaciu ako by sa dali sprevadzkovat nepojazdne odstavene T3 bez ujmy na kilometre.
PvvS: Samozrejme, ze tam ziadny mikroprocesor nie je, mozno tak akysi tranzistor v puzdre TO220, ktory si sudruhovia zo SEC Nitra s mikroprocesorom pomylili. A mozno si s mikroprocesorom pomylili kondenzator...
eMareq: opät pre Tvoju informaciu. Pri vymene osvetlovacich telies 2x300V= sa tieto menia za rovnaky pocet osvetlovacich telies 24V=/230V,50Hz. Aka uspora nastava pri vymene telesa za väcsie a hranatejsie teleso? Uspora v pomere 1:1? Mimochodom: kazdy, kto aspon trocha pozna Ohmov zakon Ti doporuci vymenu starych telies za nove len vtedy, ked sa sucasne zbavis stavajuceho motorgeneratora vymenou za staticky menic. Dynamu MG sa totiz takato zataz dlhodobo pacit nebude. Vedia...?
eMareq: aky vyznam ma kombinovane svietenie v zapojeni so ziarovkami, ked trubica ma radovo 100nasobne vyssiu svietivost ako tie dve ubohe sufitove ziarovocky?
eMareq: aky vplyv ma pritomnost napätia 600V= na vypalenu ziarivkovu trubicu, ktora je zapojena do serie s inou, parametrami rovnakou alebo podobnou trubicou?
eMareq: menovite napätie akumulatora je 24V. Uplne vybity akumulator je 0V. Som velmo zvedavy, ako Ti to bude svietit, ked na voltmetri budu 2 (slovom: dva) volty. Never vsetkemu, co citas. Mimochodom: chces mi nahovorit, ze kosicki natukavaci (rozumej vodici elektriciek) pouzivaju ten paketaj po pravej ruke a otacaju polaritu osvetlenia?
Reply on: BigMac #17655:
Hmm a to ze trubice jsou shodny jak pro 12/24 tak i 230V je detail. Staci vymontovat el. predradnik a nahradit ho tlumivkou a starterem. A pokud vim tak pri vypadku napeti se kvuli zajisteni napeti pro kolejovky a dalsi dulezity obvody svetla prepinaji na polovicni, pripadne nouzovy ......
A na SS napeti se bez vetsich problemu zapaluji i zarivky s prepalenym vlaknem. Zalezi jenom na napeti.

citace
elektronický predradník Ti výrazne predlžuje životnosť svetelného zdroja a stará sa o jej správny chod nakoľko sa o toto stará mikropočítač, ktorý počas behu monitoruje všetky dôležité parametre. -> menšie náklady na nákup svetelných zdrojov.

cely predradnik je pouze hromada tranzostoru , kondenzatoru a civek. V preklade to je stridac a napetovy menic. Mikroprocesor tam zadny neni.


zbytek vleku nebudu kometovat. Jedna se o zaklady konstrukce zeleznicnich vozidel.
P.S. T3 a T3D maji spolecny pouze tvar cela , konstrukce je jina ......
Reply on: BigMac #17643:
Predsa napísal, že bude brzdiť zrýchľovačom ? . Podľa zvoleného brzdového stupňa ho bude spúšťať na koľajnice...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.