Reply on: Balky #11147:
Jasné, ja som si ekonomickú stránku vo vo svojom príspevku uvedomoval, ale nechcel som ju rozoberať. Bežný cestujúci aj tak nevidí, aké náklady má dopravca v tej-ktorej situácii. Právom ho zaujíma hlavne ponuka a kvalita poskytovaných služieb, za ktoré si zaplatil.
Dopravca by mal takisto hľadať rezervy a kompromisy tak, aby bol spokojný aj on, aj zákazník. Na jednej strane by tu boli kratšie vozidlá s nižšou spotrebou, kontinuálna a atraktívnejšia ponuka intervalu a s ním spojený aj vyšší zisk dopravcu (návrat časti cestujúcich, ktorí MHD prestali využívať), no a na druhej strane iba adekvátne zvýšené náklady na vodičov. Takže len zopakujem to, čo stále tvrdím, aby sa zabránilo pokračujúcemu odlivu cestujúcich, musí pre to dopravca niečo aj urobiť a obetovať.
A ešte k priemernej spotrebe PHM. Neviem, čo je na tom pravdy, ale z každej strany tu počúvam, že SU15 majú nižšiu spotrebu, než bežné 12m sóla. CB12 má údajne spotrebu 36,5 l/100 km a SU12 35 l/100 l, kým SU15 údajne len cca 33 l/100 km. Ak má SU15 spotrebu dajme tomu aj ako SU12, tak by som nevidel problém, aby sa pri nasadení SU15 na "kĺbových" linkách interval nemohol skrátiť alebo ich nasadiť aj na linky s prevádzkou sól. Mesto by viac malo kontrolovať tieto aspekty a za nezmenených podmienok zlepšovať, resp. za znižujúcich sa dotácií nezhoršovať kultúru a kvalitu MHD.
Sarko
Nad odpoveďou na otázku, prečo sa vynašiel kĺbový autobus, som sa pousmial