Yps tym chcel povedat: Co myslis z coho zije mesto? z vlastnych dani al zo sumy kt. mu na jeho fungovanie prideli stat... a zvysok chudobneho slovenska v porovnani s bohatou bratislavou dopadol biedne -> tym padom aj na dopravu nam ostava menej ☠
Vševedko : Kedˇ sa chceš o tom baviť, tak si najprv zisti z akých príjmov žili dopravné podniky do roku 2004. Prijmy sa skladali z troch zložiek, a to z vlastných príjmov, štátnej dotácie a z dotácie z mesta. Po roku 2004 už odpadá štátna dotácia, takže už nebudeme musieť plakať. ?
L23 a L33 su podla mna ucelove linky (ale preco by prave na nich mala platit tarifa pre druhe pasmo, na to Ti nedokazem dat momentalne odpoved.) Ked sme uz pri tych linkach, tak L23 by podla mna prospelo, aby robila pripoje na vacsinu odletov/priletov lietadiel - zda sa mi, ze by tak bola viacej vyuzita (samozrejme pre odvoz/navoz pracovnikov letiska, by mali zostat odchody o 5.30 (6.10) 17.30 (18.10)).
Ad Re #11081: Hej, chcem Ti tým naznačiť, že styčná plocha je takmer nezávislá od profilu koľajnice a mnohonásobne viac je závislá od profilu kolesa. Okrem toho, paradoxne, u styku kov-kov je lepšia styčná plocha čo najmenšia, kvôli mernému tlaku.
Ad Re #11086: No ja som v Krivom Rogu nebol ale videl som odtiaľ fotky od ľudí, čo tam boli, a tie koľajnice veru vyzerali lepšie ako v KE (a miestami aj v BA):-P.
Tak vidíš, že sa nakoniec dohodneme. Isteže je treba vychádzať v ústrety každému zákazníkovi, ale majitelia predplatných lístkov by predsa len mali byť uprednostnení.
Nerpozdeľovalo sa to. Každé mesto dáva zo svojho. Vy ste si nechali mesto skrachovať Obuvníkom, Rezešovcami a terazky Mojsejovcami, tak nemáte na MHD:-P.
OK, súhlasím, že priemerná chôdza by sa pri 500 m mohla pohybovať okolo ôsmych minút. Tých 5 min., aj menej, je môj osobný priemer. #11081: Priečny rez dotyku som si nepozrel, ale asi mi chceš naznačiť súvislosť ohľadne profilu jazdnej plochy kolesa a priemetu roviny dotykovej kružnice na koľajnicu.
#11086: To hovoríš za BMka? Keď to povieš Ty, dobre, beriem, ale od BMka to vyznelo ako uštipačná poznámka, tak preto som sa tak pýtal
Prepac, netusil som, ze sa budes vyjadrovat ku kazdemu prispevku.
Takze este raz moj zaver:pravidelny cestujuci si radsej kupi "mesacnik", lebo je to pre neho vyhodnejsie. Obcasny cestujuci je sice ten, co cestuje nepravidelne-obcas, no nie je to zanedbatelne percento prepravenych osob. Teda DP by sa nemal zamerat len na pravidelnych cestujucich, ale dopravu by mal zatraktivnit aj pre obcasnych cestujucich. A to zavedenim mnozstevnych zliav pri viacnasobne vyuzitelnych CL. Pretoze ti, co by o inich vedeli, by to aj vyuzili.(ako ty aj ja v Blave)
Re #11085 Vševedko: BMKo tvrdil, ze sa nesmyka, lebo to nezazil #10989) a ze je to zle vybrusena kolaj #11031), no potom sme si to vysvetlili, ze on to bral za sucheho pocasia #11036), kym mi sme sa bavili o vlhkej kolaji.
Vševedko : Ja sa nevyznám v autách tak dobre jak ty. Ale je to to isté auto ako vo filme. Mám fotku. A potom som ešte písal opraavu, že nemá chrbtovú plutvu. ?
Vševedko z Bratislavy : Ano . Vy ste nám zožrali dotáciu. Ke´d raz dostane mesto na obyvateľa niekoľkonásobne vyššiu dotáciu na MHD, tak jak sa to dá nazvať ? A rozdeľovalo sa ta v Bratislave. ☠
Nebol som týždeň tu a čítam odspodu. Viem viesť konštruktívny dialóg s ľuďmi, s ktorými sa dá.
Uveď mi láskavo môj scestný záver, po prečítaní celej diskusie vidím, že som dosšiel k rovnakým záverom ako Papyr či Vladimír. Je zaujímavé, že s nimi viem viesť konštruktívnu diskusiu stále, aj keď spolu nesúhlasíme. Ale to bude asi tým, že oni nie sú ublížení košičania. Taktiež viem diskutovať napr. s Esíčkom, dokonca viem aj nemať pravdu, keď ju nemám.
Len isté indivíduá zle znášajú, keď niekto niečo vie.
Česť!
No moment, moment:
1) Žiadna stará Praga nemala "chrbtovú plutvu", to mali tatrovky.
2) Warszawa nebola licencia žiadnej Pragy ani Tatry, Warszawa bola licnecia sovietskeho automobilu Pobieda (v ZSSR vývoj pokračoval Volgami M21, M24 atď.), ktorý bol zase produktom vývojových laboratórií ing. Kopírenka a len čiste náhodou sa podobal na predvojnový automobil Buick z produkcie imperialistických USA, ktorý bol cez vojnu dodávaný do ZSSR ako vojenská pomoc od USA.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vševedko
Ad Re #11081: Hej, chcem Ti tým naznačiť, že styčná plocha je takmer nezávislá od profilu koľajnice a mnohonásobne viac je závislá od profilu kolesa. Okrem toho, paradoxne, u styku kov-kov je lepšia styčná plocha čo najmenšia, kvôli mernému tlaku.
Ad Re #11086: No ja som v Krivom Rogu nebol ale videl som odtiaľ fotky od ľudí, čo tam boli, a tie koľajnice veru vyzerali lepšie ako v KE (a miestami aj v BA):-P.