Pivix:Veď som napísal že minimálna hodnota rozjazdového prúdu je 200 A a že ďalšie znižovanie neprichádza do úvahy. Balky:Ak sa vozidlo chovalo normálne,tak bol pravdepodobne použitý nesprávny A-meter.Nemal ten A-meter tenký rámik?
Dakujem vsetkym za objasnenie situacie okolo 414.
Svojim sposobom klobuk dole pred DP, ked si znova trufol spojazdnit ako solo voz, ktory im dlhe roky robil napriek...moznoze predsa len bude posluchat.
Je pravda, ze kym ostatne eliny maju pri rozbehu 400A aj viac, na 414 to dosiahlo max. 200A. Kedze sa to iste dialo aj pri brzdeni, s riadicom sme tipovali na zle zaradeny bocnik od meracieho pristroja.Ale rozjazd bol v pohode, nezdal sa mi lenivy.
Mozno je to zavada, ktora ako spomina Sarko, vznikla az po SP.
Ja som to myslel ze 200A a menej. Cize povedzme ze by obmedzili rozbehovy prud tak, aby pri rozbehu neprekrocil 100A. Dalo by sa to? Predpokladam ze rozjazd by bol lenivejsi... Za normalnych okolnosti co som si vsimol pri agresivnejsom rozjazde dosahuju hodnoty prudu cca okolo 400A.
Pivix:Zrýchľovač nie je konštruovaný na dlhodobejšie zaťažovanie jednotlivých stupňov,preto je najnižší stupeň rozjazdu 230 A a to sa ešte doporučuje používať len výnimočne.S trvalým obmedzením max.rozjazdového prúdu na 200 A by to žiadna T3 dlho nevydržala.To vie len K2 so svojim "Pojazdom",keď sa pred zrýchľovač zaradí ešte predradný odpor,dimenzovaný na trvalé zaťaženie.
Podľa mňa je to porucha vozidla, ktorá sa vyskytla dodatočne. Čo tak sledujem, je celkom bežné, že po vykonaní prehliadky sa vozidlo vráti do dielní aj niekoľko krát, kým sa im podarí opravovaný kus skrotiť a skonsolidovať. ?
Dôvod vzniku súpravy 415+416+414 bol prozaickejší, "áčka" sa po nehode prepájali dozadu niekedy aj automaticky, pretože v dielňach sa už "poučili", že sa vodiči často sťažovali, ako im do, po nehode nie najlepšie opravených vozidiel, fúkalo alebo niekedy doslova aj pršalo. Ak urobili zo 414-ky opäť "áčko" a dostala aj nový náter, tak predpokladám, že karosériu opäť opravovali, lebo každý vodič by im to z rýchlodráhy prišiel vrátiť už po prvom kole.
Ev.č. 414 bola zaradená do prevádzky presne 16.2.1988. Dôvod zaraďovania starších klasických T3 za novšie spočíval predovšetkým v len polouzavretej kabíne vodiča, ktorý mal v uzavretých kabínach T3SUCS úplne iné pracovné podmienky.
Diggi však správne vysvetlil, ako to bolo so vznikom a osudom trojičky #414+415+416. Tá vznikla po prvých veľkých zmenách v radení súprav a vyraďovaní zadných vozidiel z trojičiek. Súprava 414+415+416 tak vznikla v roku 1990 práve po poslednej dodávke T3SUCS #415 až 424. Ak teda existovala súprava 414+303, muselo tak byť len do zhruba konca roka 1989.
Bola ale len do tej nehody....tuším, že Sarko má nejaké fotky ešte zo súpravy 414+415+416. Po oprave sa skúšala, ale nakoniec to vzdali a prehodili to. Vraj 414-ka stále skratovala, alebo také niečo.
Súprava 414+415 tu nie je aj preto, lebo sú to vozne z rôznych dodávok. Od marca 88 začali jazdiť 408 až 413. 414 z tej istej dodávky bola nepárová a v prevádzke sa objavila až neskôr. Tak od júna 88 ako 414+303. Sóla boli vtedy absolútne neznámy pojem. 415 až 424 došli o viac ako rok neskôr a tak sa aj pospájali.
Ja len upresním. Tuším, že to bolo začiatkom 90-tych rokov, keď sa trojička 414+415+416 detailne pozrela do útrob kamióna. V DP bola filozofia, že vozne po ťažkých DN nemôžu jazdiť ako A-čka naviac so 414-kou mali dosť veľké preoblémy aj po oprave. Nakoniec ju hodili ako C-čko , teda 415+416+414. Zánikom trojičiek ostala 414 odstavená preto dnes máme súpravu 415+416 a nie 414+415, ako by nasledovala v rade. DP pokiaľ viem mal v pláne dať dokopy 5 súprav, neviem už či na MOD alebo ako 361 v každom prípade vytiahli po niekoľkých rokoch do ulíc 414-ku. Tá bola vtedy po veľkej prehliadke a podľa mňa je vôbec úspech, že znova jazdí sólo. ?
Ale teoreticky sa da obmedzit max. odoberany prud nie? Akceleracia nebude taka velka (pripadne pociatocna tazna sila) ale siet nebude tak zatazovana. Ci?
Vševedko