Reply on: Maťo #9657:
Ano ja viem, ale narážal som na to, že pri odpájaní C vozov trojičiek by nám ostala 414+415 a nie 415+416.
Celá finta 414-ky spočíva len v tom, aby v súprave s 361 nepôsobila groteskne, tak sa len úplne mimoriadne naniesol nový bielo-zelený náter, zmenil pantograf za polpantograf a doplnili displeje BUSE (bez čelného displeja). Pri riadnej SP bol náter opäť obnovený a doplnený aj čelný displej BUSE pre možnosť samostatnej prevádzky ako sólo. Inak aj teraz je to stále bežné vozidlo po bežnej SP, len s menším vylepšením.
Balky
Islo mi len o to, ze 414 mala technicku zavadu, ktora by sa na vozidle ani po SP nemala objavit. Jazdit sa stym dalo, no riadic si musel na to zvyknut a naslapovat zakazdym jazdu az na podlahu (aj pri pomalej jazde). Ak nasliapol len jemne, napr. na 30km/h, voz tak pribrzdil, ze vsetkych vo vnutri hodilo dopredu. Je teda jedno, ci je to bezne vozidlo s cervenokremovym naterom, alebo zelenobielym, od vozidla hoci "len" po SP som to necakal.
Nehovoriac o tom, ze pri max. zoslapnuti jazdy mal odber len 200A (aj pri brzdeni).Zeby novinka, nizkospotrebova elina?