Ahoj Balky.Ty si Ervin?Inac 414 bola dnes na skusobnej jazde.Je to voz po havarii,ktory bol kvoli tomu dany ako privesok za 361-tku.Viem si to predstavit koliska to je ako vsetky privesky vo dvojickach.A co sa tyka lepenia palcov robila to aj ako privesok cize zrychlovac ani nebol vonku (asi). 8-
Preco by som mal automaticky nadavat aj na ostatne? O den neskor som siel s 361 a ta mala plynulu jazdu.
Islo mi len o to, ze 414 mala technicku zavadu, ktora by sa na vozidle ani po SP nemala objavit. Jazdit sa stym dalo, no riadic si musel na to zvyknut a naslapovat zakazdym jazdu az na podlahu (aj pri pomalej jazde). Ak nasliapol len jemne, napr. na 30km/h, voz tak pribrzdil, ze vsetkych vo vnutri hodilo dopredu. Je teda jedno, ci je to bezne vozidlo s cervenokremovym naterom, alebo zelenobielym, od vozidla hoci "len" po SP som to necakal.
Nehovoriac o tom, ze pri max. zoslapnuti jazdy mal odber len 200A (aj pri brzdeni).Zeby novinka, nizkospotrebova elina?
Áno, máš pravdu, ja som bol nejakým nedopatrením v tom, že na týchto generálkach už polovičné osvetlenie nie je. Ono to človeka aj zmätie, keď v KE sme zvyknutí, že aj pri plnom osvetlení svieti len pár svetiel :-S
Čo sa týka #414, ako to nadávaš, tak by si mal potom automaticky aj na všetky ostatné. Celá finta 414-ky spočíva len v tom, aby v súprave s 361 nepôsobila groteskne, tak sa len úplne mimoriadne naniesol nový bielo-zelený náter, zmenil pantograf za polpantograf a doplnili displeje BUSE (bez čelného displeja). Pri riadnej SP bol náter opäť obnovený a doplnený aj čelný displej BUSE pre možnosť samostatnej prevádzky ako sólo. Inak aj teraz je to stále bežné vozidlo po bežnej SP, len s menším vylepšením.
Je smutne, ze sa pod strednou opravou chape len instalacia BUSE transparentov a osadenie reflektorov(ktore uz tam raz boli osadene-takze je to len naprava fuseriny DP) a ze sa vobec nikto nepozrel na jazdne vlastnosti voza. O to zvlast, ze s tym vozom museli zajst do haly a predpokladam, ze tento vykon museli vykonavat pracovnici dielni, takze museli vidiet, ze pri malom nasliapnuti ten voz neskutocne spomali.No napriek tomu tuto zavadu neodstranili.
Alebo je to "modernizacia" a la DPMK? Rachotine da novy lak, novy BUSE transparent (o reflektoroch nehovorim) a potom sa tvari, ze dalsia elina je zmodernizovana? ?
Tak ono aká je v skutočnosti snaha Tatier o obnovu plne vystihujú vyjadrenia týchto ľudí:
TURISTI STRÁCAJÚ ZÁUJEM O TATRY
Televízna stanica STV 1
Správy STV; 19.30
06.01.2005
Autor: KAVULIČOVÁ Ladislava
Ľ. BAJANÍK, moderátor:
"Turisti strácajú záujem o Tatry a nie je to len následok kalamity. Tatranskí hostia čoraz častejšie kritizujú služby, zlú dopravu a privysoké ceny. Prevádzka niektorých tatranských penziónov je reálne ohrozená. Stratili dve tretiny hostí."
L. KAVULIČOVÁ, redaktorka:
"Tlačenica a zmätok, taký majú turisti dojem z tatranských električiek. Počas sviatočných dní sa stalo, že prišla iba s jedným vagónom."
maďarský turista:
"Pokúšali sme sa do vagóna natlačiť, no museli sme vystúpiť a išli sme radšej vlastnými autami."
Miloš ČIKOVSKÝ, hovorca Železničnej spoločnosti, a.s.:
"Našou snahou je šetrne zaobchádzať s finančnými zdrojmi a preto zbytočne nenasadzujeme navyše súpravy. Cestujúcim sa ospravedlňujeme."
česká turistka:
"Presne táto situácia, čo sa teraz stala týmto Maďarom, tak sa stala aj nám. A bolo to dva roky, tak je vlastne vidieť, že asi sa nič nezmenilo za ten čas."
L. KAVULIČOVÁ:
"Mnohí vravia - sem už neprídeme. Radšej zaplatíme za kvalitné služby v Rakúsku alebo vo Švajčiarsku. Úctu k návštevníkom pritom dokazujú zdanlivé maličkosti."
Ivan HORSKÝ, prevádzkovateľ objektu:
"Môj známy, pán (...) už prestal ku mne chodiť z toho hľadiska, že v niektorých strediskách, kde chodil sa lyžovať, normálne neexistujú toalety."
L. KAVULIČOVÁ:
"Ľudia ich hľadajú v hoteloch pri zjazdovkách a nie sú zadarmo. Celodenná lyžovačka pritom stojí aj 700 korún."
Ján MOKOŠ, primátor mesta Vysoké Tatry:
"Rozhodovali sme o tom, či dáme mobilné WC do priestoru priamo lanovky, ale koniec koncov v tých podmienkach je to tam ťažko prevádzkovateľné."
Tak potom sa nečudujme, že tam ľudia nebudú chodiť. Ani samotné paskvilné "Mesto Vysoké Tatry" ani Zločinecká Spoločnosť nemajú o zákazníka ani minimálny záujem, vedia len naťahovať paprče za peniazmi.
Samozrejme, že sa dá aj v zime, lenže tam je momentálne prístup iba po koľajniciach a stromy boli orezané len v minimálnej možnej miere aby prešla tram, keď ich sťahovali do depa. Museli by vyčistiť aj okolie trate......
To Omni_817: Oni to tak nazvali ze skusoba prevadzka... Kym sa skonsoliduju tak ta tzv. skusobna prevadzka bude trvat este pol roka. A nevidim problem v tom zeby sa revizori nenaucili robit s citackami ale problem je v pruznosti zavadzania tohto systemu ako funkcneho celku...
To SHORTY: Je to smutne ked na obnove Tatier pracuju tak ako si popisal. Predpokladal som ze budu preukazovat omnoho vecsie usilie. Vela statov dba o prijem od turistov lebo je to lacny zarobok ale ten nas ? .
Inac betonove patky by sa mali dat robit aj v zime lebo uz existuju rozne betonove zmesy ktorim nevadi nizka teplota pri tvrdnuti. Skor sa mi zda ze im tak velmi na tom zalezi ze to ostane v takomto stave este min 1-2roky...
414-ka bola v takom stave aj predtým, tak neviem o čo Ti teraz ide. Na 414-ke sa len doplnil čelný BUSE transparent a reflektory. Bola to stredná prehliadka a žiadna GO.
Neviem, čím by som začal....
asi začnem tým, že som bol 3 dni v Tatrách a nemám slov....
Pohľad z Popradu: krásne vysoké štíty, pod nimi úzky pás lesa a pod ním obývaná časť Tatier na bielom podklade. Pred onou udalosťou, ak ste išli od Popradu do St.Sm., tak sa až zotmelo na príjazdovej ceste k smokovcom. Teraz máte rozhľad na všetky strany a vidíte, čo ste pred tým ani netušili, že bolo skryté v tom lese. Také množstvo budov a hotelov....... ....ani neviem, kde sa to všetko schovávalo....
Z jednej strany chýba les ale z druhej, máte taký výhľad aký ešte nikdy nebol: vidíte smerom hore celé Tatry a smerom dole Poprad, Svit a všetky dedinky, ktoré boli poskrývané v lesoch a cesta TEŽkou už nebude iba cesta v tme ale vyhliadková jazda (po Jurskom parku) a teraz aj vidno bývalé vlečky, výhybne a ostatné, čo bolo skryté v lese....
Les vyzerá ako keby si niekto zahral mikádo zo stromami. A ten pracovný ruch, čo ospevujú v telke, radšej pomlčím. V piatok som videl asi 4 čaty pracujúce na odstraňovaní následkov(od Hágov po Lomnicu) aj to 2 boli české. A v sobotu robili už iba česi a nikde ani noha.
TEŽka je na tom biedne. Trať od Hágov na Pleso nebola až tak postihnutá. Na pár miestach nahodili nové trol.vedenie a napojili na meniareň v Hágoch. Teraz vlastne začína elektrifikácia v Hágoch a prevádzka je možná ale, že vraj miestni spisovali petíciu proti spusteniu tohoto úseku(kvôli prestupu z NAD). V Hágoch je odstavená jedna električka a na Plese som videl 1 súpravu. Ostatné boli stiahnuté do depa. S obnovou zvyšnej trate ani nemôžu začať, lebo na niektorých miestach nie sú ani stopy po trakčných stĺpoch a myslím si, že v zime ani nie je možné robiť betónové pätky pre nové stĺpy.
Ale napadlo ma, čo tak im požičať Danku a Janku a Katku z Čermeľa??? ?
Diggi: ak máš čas,môžem poslať pár aktuálnych foto???
Esíčko: ak máš presnejšie info, sem s nimi.
Ale ved vsetky briky maju aj polovicne osvetlenie...Mam na mysli prepinac polovicneho osvetlenia pod prepinacom osvetlenia (na T3), resp. prepinac nad 1.dverami (na T6,KT). Teda aspon by to malo tak fungovat, ze sa rozsvieti (zhasne) polovica osvetlovacich telies.
Inac, dal som si jazdu na 414.Hnus, hnoj, vrak,budar,...to su vsetko nazvy, ktore ho plne vystihuju. Jazdne vlastnosti ubohe(cudujem sa, ze ho vobec v takom stave pustili do prevadzky), interier kabiny...(neda sa to slusne opisat), ovladanie buse transparentov bez manualu.Sranda bola na konecnej, ked bolo potrebne nahodit kod DO VOZOVNE.Najskor to bol symbol deti, potom Vyhradene pre Domov soc.sluzieb(ci tak nejako), vzapati Vyhradene pre DPMK...Nakoniec sa do vozovne slo s cistym transparentom.A na vedlajsej kolaji sa o to iste pokusala riadicka z tiez BUSE-ovej T3 (pravdepodobne 337)
Vševedko